• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta na przetarcie

OP
OP
Marcin Kempa

Marcin Kempa

Znany użytkownik
Reakcje
167 1 0
#21
Właśnie, że dla mnie to bez różnicy jak to wygląda :p Ważne czy jest różnica przy jeździe pociągów. Jeżeli tylko wygląd ma tu znaczenie to dla mnie(całkowitego laika) to bez znaczenia bo jak już mówiłem to jest moja pierwsza makieta i przede wszystkim chciałbym ją skończyć. Na modelarstwo przyjdzie czas może później :oops:
 

A_Tox

Użytkownik
SKMK
Reakcje
0 0 0
#22
Andrzej Harassek napisał(a):
marcin_kempa napisał(a):
czy Code 55 różnią się poza wyglądem czymś od Code 80?
Myślę, że niczym. Modele najprawdopodobnie będą równie dobrze jeździły po jednych i po drugich. Ale przecież o wygląd chodzi...
Tu się mylisz, właśnie najważniejszą różnicą jest wygląd.
Code80 mają profil o wysokości 2 mm, Code55 mają profil o wysokości 1,4 mm.
A to robi różnicę...
Co do jeżdżenia, oba typy są zgodne z normami NEM i zasadniczo każdy wagon i lokomotywa powinny jeździć bez problemu.
No może z wyłączeniem starego PIKO.
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.179 596 30
#23
No, chyba jednak się nie mylę. Przecież właśnie potwierdziłem, że poza wyglądem niczym się nie różnią, bo takie było pytanie:
A_Tox napisał(a):
Andrzej Harassek napisał(a):
marcin_kempa napisał(a):
czy Code 55 różnią się poza wyglądem czymś od Code 80?

Myślę, że niczym. Modele najprawdopodobnie będą równie dobrze jeździły po jednych i po drugich. Ale przecież o wygląd chodzi...
Tu się mylisz, właśnie najważniejszą różnicą jest wygląd.
Code80 mają profil o wysokości 2 mm, Code55 mają profil o wysokości 1,4 mm.
A to robi różnicę...
Co do jeżdżenia, oba typy są zgodne z normami NEM i zasadniczo każdy wagon i lokomotywa powinny jeździć bez problemu.
Przecież Kolega A_Tox też stwierdził, że różnią się tylko wyglądem. A czy dużo to, czy mało, to już inna sprawa...
 

A_Tox

Użytkownik
SKMK
Reakcje
0 0 0
#24
Wygląd w tym przypadku jest kluczowy.
Poza wyglądem są też zasadnicze różnice konstrukcyjne obu materiałów torowych.
Nie daje się ich w prosty sposób też połączyć ze sobą..
O ile mnie pamięć nie myli, to są jakieś magiczne złączki do łączenia C80 z C55...
 
OP
OP
Marcin Kempa

Marcin Kempa

Znany użytkownik
Reakcje
167 1 0
#25
Panowie. Code 55 to może się nadaje do modułów, ale nie do mojej pseudo makiety. Jak skalkuluję, że miałbym znowu wybulić się z 2000 zł na nowe tory tylko dlatego żeby mi lepiej wyglądało... :shock: Niestety tu w Holandii nie jestem biznesmenem, ale zwykłym pracownikiem poczty więc myślę, że zostanę przy moich minitrixach i Peco code 80:) Pytał Pan dlaczego Code 80 a nie 55- ano dlatego, że zapłaciłem 20 euro za 4 zwrotnice a 55 miałbym tylko dwie :p Dobranoc państwu :D
 

Twardy

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#28
A_Tox napisał(a):
Ja też wybrałem kompromis...C55 zamiast C40...z tego samego powodu...
No nie , Arturze przecież wiesz dobrze że w przypadku C40 dochodzą jeszcze ograniczenia technologiczne , trakcyjne i taborowe
a w przypadku C80 vs C55 to tylko kwestia wyboru i kosztów - nieznacznie wyższych w przypadku C55
a satysfakcja - bezcenne ;)
 

A_Tox

Użytkownik
SKMK
Reakcje
0 0 0
#29
Te powody, kosztowe, jak u Marcina, to między innymi: koszt wymiany zestawów kołowych, "koszt" przetoczenia obrzeży w pojazdach trakcyjnych i zapewne jeszcze inne poboczne.
A co do satysfakcji... C55 jest faktycznie, optycznie, dużo lepsze od C80!
"I tej wersji się będziemy trzymać, Wysoki Sądzie"
Zobaczymy jak to wyjdzie Marcinowi. Tak , czy owak, życzę powodzenia.
 

Twardy

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#30
A_Tox napisał(a):
Te powody, kosztowe, jak u Marcina, to między innymi: koszt wymiany zestawów kołowych, "koszt" przetoczenia obrzeży w pojazdach trakcyjnych i zapewne jeszcze inne poboczne.
No ale to w przypadku C40 a ja polecam C55 w pełni kompatybilne z taborem obecnie produkowanym .
 
OP
OP
Marcin Kempa

Marcin Kempa

Znany użytkownik
Reakcje
167 1 0
#32
Teraz to mam sieczkę. Mam dużo Trixów kilka peco code 80 a tu się trafia okazja żeby kupić code 55 za niewielkie pieniądze. Przez Was to już sam nie wiem co zrobić:( Układ torów też do bani. Zbierałem się pół roku na budowę makiety a teraz jeszcze z pół będę zmieniać koncepcje. Nie chcę wyjść na chama, ale wzorując się na forum Enkowym to raczej żadnego tortu bym nie ukończył;) Jedyny jaki tam widziałem ukończony to był tort w stole :p Makieta ma wymiar 240 x 95 z tym, że mogę ja rozbudować jedna płytą 100 x 60 cm. Chodziło mi w układzie żeby więcej niż jeden pociąg mógł poruszać się naraz. Kwestia kilku ruchów jest zmiana na jakąś lepszą konstrukcje. Ps: mogę okazyjnie kupić kilka flexów i zwrotnic code 55 więc zamówię i zdam relacje co i jak:) Pozdrawiam i i liczę na sugestie co rozkładu torów.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.179 596 30
#33
Tory różnych firm można łączyć, trzeba tylko uważać na stacjach, bo rozjazdy różnych producentów mają często inną geometrię i złożenie spójnego układu może być utrudnione. Tory gorzej wyglądające (Trix, Peco code 80) można wykorzystać na mniej widocznych fragmentach (np. w tunelach, czy na podziemnych stacjach postojowych - magazynach taboru).

Jeśli chodzi o układ torowy, to proponuję przejrzeć dokładniej forum, także starsze wpisy, zwłaszcza w dziale "Planowanie". Jest tam sporo różnych pomysłów, ponadto są linki do stron, gdzie można znaleźć dziesiątki propozycji planów makiet. Warto tam poszukac inspiracji.

Pozdrawiam i życzę powodzenia.
 

A_Tox

Użytkownik
SKMK
Reakcje
0 0 0
#34
marcin_kempa napisał(a):
Teraz to mam sieczkę. Mam dużo Trixów kilka peco code 80 a tu się trafia okazja żeby kupić code 55 za niewielkie pieniądze...
Trix i C80 wyrzuć! Kup C55 jeśli jest okazja. Nie będziesz żałował.
Ewentualnie zostaw sobie trochę C80 na tunel lub inny mniej widoczny fragment, jeśli taki będzie...
 
OP
OP
Marcin Kempa

Marcin Kempa

Znany użytkownik
Reakcje
167 1 0
#35
Nie no aż tyle to nie zarabiam żeby wyrzucać dobre tory:p Sprzedam na Ebayu czy innym allegro za fortunę:p Zaczynam w takim razie kompletować nowe torowisko 55 więc do zobaczenia za pół roku :LOL:
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.179 596 30
#36
Ja bym się tak nie spieszył z wyrzucaniem. Tory Peco C80 mogą sie przydać do celów, wspomnianych wcześniej, a z Trixa może zrobić jakąś małą dioramę (tak 100x50 cm) dla wprawy?
 

A_Tox

Użytkownik
SKMK
Reakcje
0 0 0
#37
To "wyrzuć" to była raczej przenośnia w sensie "pozbądź się", na allegro, e-bay albo inaczej, ale nie do śmieci...
Jak będziesz miał w rękach C55 i C80 będziesz mógł sam ocenić, że warto się przesiąść na to pierwsze.
 

Twardy

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#38
marcin_kempa napisał(a):
wzorując się na forum Enkowym to raczej żadnego tortu bym nie ukończył;) Jedyny jaki tam widziałem ukończony to był tort w stole
Jeżeli przestudiujesz to forum dokładnie
to znajdziesz kilka fajnych układów torowych np. zamieszczonych przez kolegę z Czech.
 

Podobne wątki