• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta MY

OP
OP
mik

mik

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#21
Witam,
Zrezygnowałem z poprzednie go układu torów na rzecz czegoś takiego.
Zamieszczam tory wraz z planowanymi budynkami
czerwony - lokomotywownia
żółty - nastawnia
fioletowy - peron
zielony - dworzec
niebieski - przejazd i budka dróżnika
 

Załączniki

JohnyTRS

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
385 1 0
#26
mik napisał(a):
Dzięki ale nie skorzystam bo po drodze wyszedł brak miejsca i muszę trochę skrócić te tory jak przerobię to pokażę.
Możesz podać zwymiarowaną dostępną powierzchnię, jak do pierwszego planu? Bardzo by się przydała.

Generalnie do pierwszych, niezmniejszonej makiety stworzyłem mocno rozbudowany plan (duże koszty), który można podzielić na etapy. Podział zaznaczony czerwonymi kreskami. Generalnie im dłuższa (nie szersza) makieta, tym łatwiej jest zagospodarować jej środek poprzez róźnego rodzaju bocznice.

Na moim planie dziwną formę przybrały głowice stacji, chodziło mi o to, żeby z takżdego toru można było wjechać na każdy szlakowy.
________________________________________________
Natomiast co do skromnego planowania - w porządku, ale jeżeli ktoś już zbuduje tort o skromnym układzie torowym, a ma chęć, miejsce i fundusze na większy, to ten skromny tort musi byc tak zaplanowany, żeby umożliwiał dalszą rozbudowę, bez rwania torów, zrywanie zieleni etc.
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.672 520 30
#27
JohnyTRS napisał(a):
Na moim planie dziwną formę przybrały głowice stacji, chodziło mi o to, żeby z takżdego toru można było wjechać na każdy szlakowy.
Faktycznie, nieco dziwne i w rzeczywistości rzadko spotykane. Proponuję małą modyfikację. Przede wszystkim, należy zdecydować, które dwa z trzech torów stacyjnych przebiegowych mają być torami głównymi zasadniczymi, tzn. przedłużeniem torów szlakowych, a który będzie torem głównym dodatkowym. W zależności od tej decyzji, można spokojnie usunąć odcinki zaznaczone na czerwono, albo te na żółto na poniższym rysunku. Jeżeli torem dodakowym będzie tor na samym dole, należy pozostawić odcinki czerwone, a usunąć żółte. Zasadniczy kierunek ruchu zaznaczyłem tu czerwonymi strzałkami. Jeżeli torem dodatkowym ma być tor górny, trzeci od dołu, zostawiamy odcinki żółte i wyrzucamy czerwone. Wtedy zasadniczy kierunek ruchu pokazują strzałki żółte. Zależnie od rodzaju zastosowanych urządzeń sterowania ruchem, tory główne zasadnicze mogą być jednokierunkowe (jak na rysunku), lub dwukierunkowe. Tor dodatkowy zawsze będzie dwukierunkowy.

Przy tym układzie stacji, gdzie tory boczne odchodzą w górę, ten drugi wariant (żółty) jest zdecydowanie lepszy, bo tory boczne odgałęziają się wtedy od toru głównego dodatkowego, a nie zasadniczego, po którym odbywają się przebiegi bez zatrzymania. Wówczas odcinek łączący po prawej stronie zostawiłbym jako tor wyciągowy, kończąc go kozłem oporowym (zlikwidować trzeba tylko rozjazd w torze szlakowym).

Takie rozwiązanie nie tylko sprawi, że układ torowy będzie bardziej odpowiadał rzeczywistości, ale pozwoli też zaoszczędzić 3 lub 4 rozjazdy, zachowując możliwość wjazdu i wyjazdu z i na każdy tor stacyjny z każdego toru szlakowego. W torach głównych należy unikać rozjazdów skupionych. Zastąpiłbym je zwykłymi, ew. łukowymi.

Ale tak naprawdę, to jak wspomniał kolega JohnyTRS, dobrze byłoby wiedzieć, ile miejsca mamy do dyspozycji.
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.672 520 30
#29
gbbsoft napisał(a):
Na torach to szkoda stosować tory jednokierunkowe
Rozumiem, że chodzi koledze o tory przebiegowe. Tylko, że ja wcale tego nie proponuję. Zaznaczyłem jeden kierunek na każdym torze zasadniczym dla łatwiejszej orientacji, ale napisałem też:
Andrzej Harassek napisał(a):
Zależnie od rodzaju zastosowanych urządzeń sterowania ruchem, tory główne zasadnicze mogą być jednokierunkowe (jak na rysunku), lub dwukierunkowe.
Jeżeli przyjmiemy założenie, że urządzenia sterowania są w miarę nowoczesne, to standardem jest, że wszystkie tory przebiegowe są dwukierunkowe. Przy starych urządzeniach mechanicznych zwykle tory główne zasadnicze (powtarzam: są to tory, będące przedłużeniem torów szlakowych) były jednokierunkowe.
 
OP
OP
mik

mik

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#31
Witam po bardzo dłuuuuuuuuuuuugiej przerwie :LOL: .
Powróciłem do poprzedniego planu.
No to tak hmm... zwracam się do was o pomoc w rozbudowie bocznicy.
Gdy pomożecie mi z bocznicą (jeśli tak się stanie) to będę się brać za kompletowanie materiałów. :D
 

Załączniki

Reakcje
1.781 13 0
#32
Mnie się ten plan podoba:)
I bocznica również, tylko daj wcześniej rozjazd za rozjazdem ze szlaku ,że by tory bocznic wydłużyć. ;)
Tak mi się przynajmniej wydaje. :)
Za dużo torowisk nie będzie dobrze wyglądało wiec uważam ,że torów jest w sam raz.
Przecież gdzieś tereny z budynkami i zielenią też musisz umieścić nie?
 
OP
OP
mik

mik

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#33
No to tak tory zatwierdzone (trochę inne niż w planie). Dzisiaj doszła pierwsza paczka z Modelmanii, brakuje już tylko rozjazdów łukowych.
No tak budynki i zieleń trzeba gdzieś umieścić.

P.S.
Dorzucam jeszcze zdjęcie tego planu.
 

Załączniki

paziu1000000

Znany użytkownik
MSMK
Producent
Reakcje
127 3 0
#34
No to trochę dupnie, jednym słowem :|

Tory R1 są iście tramwajowe i mało taboru po nim przejedzie.
Śmiesznie wygląda ta bocznica. Najlepsze rozwiązanie tu, to potrójny rozjazd.
Powinieneś jakoś przekombinować układ, aby mieć możliwość puszczenia dwóch składów bezkolizyjnie.

To takie moje uwagi, ale zrobisz, jak chcesz.

edit:
Ja mam dla Ciebie taką propozycję
 

Załączniki

Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
B
Planuję 14
Planuję 64
Planuję 117
Planuję 272
Planuję 31

Podobne wątki