Kuba, na miłość Boską, myśl, jak rysujesz!
Na Twoim ostatnim rysunku zwrotnice łukowe z lewej i prawej strony stacji są bez sensu!
Proszę, porównaj swój rysunek i mój, poniżej zamieszczony (Ost4 – punkty zaznaczone czerwoną strzałką A i B) – tak powinno być!
Ponadto proponuję Ci zmianę układu torowego wg schematu na moim poniższym rysunku.
Konieczny jest tor wyciągowy z prawej strony na przedłużeniu toru 5, żebyś mógł prowadzić manewry z tego toru w kierunku torów 7, 9, 11, 13, 15 i 19 z równoczesnym prowadzeniem ruchu pociągów po torach głównych 1 i 3 w stacji.
W proponowanym przeze mnie układzie torowym uzyskasz następującą charakterystykę torów:
Tor 5 – tor główny dodatkowy na przyjmowanie (i wyprawianie) pociągów towarowych, podlegających przeróbce w stacji;
Tor 7 – tor boczny ładunkowy (magazyny, rampy ładunkowe, plac ładunkowy);
Tor 9 - tor boczny ładunkowy (magazyny, rampy ładunkowe, plac ładunkowy);
Tor 11 – tor boczny odstawczy (do odstawiania i porządkowania grup wagonów na poszczególne punkty ładunkowe);
Tor 13 – tor boczny komunikacyjny do torów 7 i 9;
Tor 15 i 17 oraz 4, 6 i 8 – tory boczne zakończone kozłem oporowym (tory ładunkowe – magazyny, rampy ładunkowe, plac ładunkowy).
Tory boczne 7 i 8 spełniają dodatkową funkcję żeberek ochronnych dla przebiegów pociągowych po torach 5 i 2.
Ponadto taki układ torowy pozwala na zachowanie rozsądnej długości torów bocznych ładunkowych, na które będziesz odstawiał wagony towarowe.
Jeden z torów bocznych (7, 9, 15, lub 17) możesz przeznaczyć na odstawianie składów osobowych pociągów lokalnych, które w stacji kończą i rozpoczynają bieg (na torze nr 3).
Dopiero po wprowadzeniu tych zmian układ torowy stacji będzie miał sens i będzie przypominał istniejące w rzeczywistości układy torowe stacji na kolei.
Charakterystyka pozostałych torów pozostaje taka, jaką opisałem w swoich poprzednich postach.
Przemyśl sobie spokojnie i dokładnie ten schemat torowy, zanim cokolwiek dalej napiszesz i narysujesz.
Pozdrawiam