Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Piękne! Wspaniała kolekcja żółtych czół. Brakuje tylko ET41-152, EU07-408, EU07-429, EU07-443, EU07-457 oraz EU07-541 i to byłyby wszystkie dotąd wydane modele w malowaniu z żółtym czołem. Proszę zdradzić jaki będzie następny model? Rodzynek EU07-039 piękność! Oprócz niej w oryginale całe żółte czoło miały jeszcze EU07-055, EU07-080:
- źródło: https://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=36845
- autor: J. Remisiewicz - Remik
- opis: "Lipiec 1997 | Poznań Główny, peron 4b | EU07-080 oczekuje na służbę. W środkowym oknie dumnie wisi poznański herb wskazujący jednoznacznie na przydział elektrowozu."
EU07-186, EU07-197 zwana "Papugą", EP07-223 i jedna z nielicznych, jeśli nie jedyna EU07 typu 303E, czyli EU07-434:
- źródło: http://jareks.zonk.pl/pekape/htmls/eu074245.htm
- autor: Jarosław D. Stawarz
- opis: "EU07-434 w Gdyni Głównej Osobowej z poc. pospiesznym 329/58303 'Mare Balticum' z Olsztyna do Berlina (01.06.1998)."
Niektóre EU07 typu 303E miały niestandardowe żółte czoła np. w kształcie trapezu (EU07-444, EU07-485, EU07-509):
- źródło: https://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=19684
- autor: Paweł Winnicki
- opis: "16.10.1997r. | Boguszów Gorce Wschód | EU07-509 z pociągiem rel. Wrocław - Jelenia Góra. / Pociąg o numerze 217 (na zdjęciu) wyjechał z Wrocławia z doczepioną standardowo Bipą, która z powodu rozerwania pociągu na szlaku Świebodzice - Wałbrzych Szczawienko została wyłączona z dalszej jazdy. Takie "plotki" usłyszałem od pasażerów opóźnionego 2 godziny pociągu do którego wsiadałem."
Ta sama maszyna później dostała odwrotne żółte czoło - w kształcie trapezu:
- źródło: http://kolej.eu07.pl/galeria/www.pkp.com.pl/htmls/eu07.htm
- autor: Jarosław D. Stawarz
- opis: "EU07-485 w charakterystycznym malowaniu wałbrzyskich 'siódemek' odjeżdża z pociągiem ze stacji Jaworzyna Śląska. 1997.09.15."
Nie wiem ile maszyn mogło mieć takie malowanie, ale na dobrą sprawę EU07 typu 303E fabrycznie nie miały zielonego dachu tak jak EU07 typu 4E czy EP08, a jednak ktoś kiedyś postanowił tak pomalować dach w EU07-331 i EU07-408. Uważam, że są piękne, a przede wszystkim to kolejne wersje malowań z żółtym czołem, a w tym wypadku przez ciemnozielony dach:
- źródło: http://rail.phototrans.eu/14,5656,0,HCP_303E_EU07_331.html
- autor: Krzysztof Sutryka
- opis: "3 lipca 1997 - Chełm Miasto. EU07-331, jeszcze w okresie planowej obsługi, oczekuje na sygnał do odjazdu w drodze do Warszawy."
- źródło: http://www.bbajko.friko.pl/EU07.html
- autor: Bogusław Bajko
- opis: "EU07-408 (CM Białystok) na stacji w Białymstoku z pociągiem 15843 do Olsztyna (31.05.2003)"
Z ciekawszych malowań to jeszcze należy wspomnieć EU07-042:
Oprócz nietypowe żółtego czoła jako jedna z kilku (chyba trzech lub czterech) miała takie śmieszne osłony nad reflektorami.
Jeśli rozmawiamy o malowaniach lokomotyw serii EU07, to nie można nie wspomnieć o maszynach typu 4E w malowaniu z żółtym czołem nie posiadających ozdobnych listew - można powiedzieć, że to odpowiednik malowania tzw. "oleśnickiego", które wprowadził ZNTK Oleśnica na lokomotywach typu 303E.
W momencie jak zrezygnowano z żółtego czoła wspomniany ZNTK malował lokomotywy w taki sposób:
- źródło: http://naszlaku.cal.pl/eu07-084_s1.html
- autor: Mirosław Robakowski
- opis: "Lokomotywa EU07-084 w służbie ówczesnego PKP Cargo, CM Poznań pozuje do zdjęć na terenie lokomotywowni w Katowicach. Maszyna ta wówczas pachniała jeszcze farbą po naprawie rewizyjnej wykonanej w maju 2002 roku w ZNTK Oleśnica. Lato 2002 r."
Wszystkie Stonki i Kociołki to PIKO. Co do dalszych planów z żółtymi mordami to kolega @popowe opracował mi kalki do tego egzemplarza, muszę tylko znaleźć kogoś kto mi to wydrukuje i można działać. Model dawca już czeka na odbarwienie i przemalowanie.
Mój drugi kompletny skład: SP42-071PIKO, "Bonanza" TMF i "Bonanza" PIKO. Ma obrazować pociąg Lubań Śl. - Zgorzelec oraz wiele innych pociągów lokalnych z przełomu tysiącleci, np. Marciszów - Złotoryja. Rewizje obu wagonów: 2005 rok. Przydziały: Zagórz i Leszno (!). Wolałbym wagony ciut wcześniejsze - bez trumienki, a jedynie z napisem 'PKP', ale chciałem mieć wagony różnych producentów, a tylko taką "Bonanzę" od TMF schwyciłem i według tego dopasowałem drugi wagon.
Pogoda nie sprzyja wyjazdowi, więc postanowiłem wyciągnąć z gabloty to co zostało. Żółte mordy, na razie tylko tyle, ale kolejne w planach. Jedna Et41 jeszcze przed wymianą oczu i patyną.
Ostatnio nabyta Lxd2 też czeka na delikatną patynkę, tak jak niektóre SM/SP42.
Zobacz załącznik 474817