• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

H0 (1:87) mój plan makiety

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.724 51 5
#22
Proponuję "u góry" zastosować przejścia zwrotnicowe na łukach. Powinno rozwiązać problem :)
Unikniemy "anglika", co będzie też dobre dla bezpieczeństwa na szlaku :)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.808 525 30
#24
Jeżeli to chociaż w najmniejszym stopniu ma przypominać rzeczywistość, to zrobiłbym tak:

plan makiety 4.png


Na dole mamy małą stację z jednym torem głównym dodatkowym (ten wewnętrzny), od którego odchodzą dwa tory ładunkowe, a na górze jest bocznica szlakowa.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.808 525 30
#27
Te wstawki proste są zbędne, w rzeczywistości też unika się takich wstawek między dwoma łukami w tę samą stronę. Należy raczej zastosować łuki o większym promieniu (choć rozumiem, że w modelu przy stosowaniu gotowych odcinków toru może to być trudne).
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.808 525 30
#30
Ja bym jeszcze zlikwidował te wstawki proste w środkowym torze stacji. Nie wiem tylko, czy znajdzie się fabryczny odcinek prosty o odpowiedniej długości, być może trzeba będzie przyciąć kawałek toru.

plan makiety 5.png
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.724 51 5
#32
Twój limit jest niemal niewyczerpalny :) Ale to rodzaj kredytu (zaufania), który się bierze pytając konkretnie, a spłaca budową makiety :)
Korzystaj, działaj, pokazuj :)
 

Piotr M.

Znany użytkownik
Reakcje
1.218 86 30
#34
...a zapał skończy się po szutrowaniu.
Sory, ale za dużo widziałem planów a za mało makiet z nich. Plany porysowane że mieszkanie robi się małe, kilometry torów, układy zwykle bez sensu mimo interwencji Andrzeja, czy Pawła Piotra, a cała sprawa milknie właśnie w takim momencie. Makieta odwalona że hej, z osiem składów na raz i jeszcze miejsce na manewry będzie i w ogóle szmery-bajery i sielanka tylko że w takich momentach jakoś nikt nie mówi o ogromie kosztów i nakładzie pracy jeżeli mówimy oczywiście o poważnej makiecie.
Kupisz masę torów piko, kupa kasy pójdzie i będzie super, potem wywrotka szutru i do roboty. A po szutrowaniu przyjdzie kolej na piasek, czy jakąś inną bazę o zielenie nie wspominam jakie to koszty i w ogóle. Na dobrą sprawę czy w ogóle będziesz miał na to czas i chęci? Czy może po powrocie z pracy zamiast mozolnego siania trawy przy akompaniamencie bólu krzyża i oparów kleju nie lepiej strzelić browarka przed TV? A nawet jeżeli ją ukończysz na przyzwoitym poziomie i tego Ci szczerze życzę, to tory piko z czasem zaśniedzieją i będą stwarzać problemy, więc z manewrów na bocznicach może zrezygnujesz, pociągi też puszczać trzeba by szybciej żeby nie stawały, o wszechobecnym kurzu grzebiącym twoją pracę nie wspomnę. Potem usiądziesz zrezygnowany i dojdziesz do wniosku że może jedyne czego Ci trzeba to elegancko wykonana ósemka z jednym składem na raz, z zielenią , w obudowie z plexi/szkła gdzie puszczasz skład i godzinami się możesz na niego patrzeć jak na akwarium?, a jak Ci się nie chce lub nie masz czasu to po prostu stoi jako ładny mebel i nic się z nią nie dzieje. Sory za to wiadro goryczy, ale czasami kubeł zimnej wody pomaga. Jeżeli doprowadzisz makietę do końca odszczekam wszystko co tu powiedziałem.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.808 525 30
#35
Bez przesady, ten plan nie jest aż tak bardzo rozbudowany. To wszystko, o czym pisze kolega Piotr, to często rzeczywistość modelarska, ale nie zakładajmy z góry tak pesymistycznego scenariusza. A koledze barmanowi życzę wytrwałości i powodzenia w budowie.
 

Piotr M.

Znany użytkownik
Reakcje
1.218 86 30
#37
Sory, nie umiem się tutaj dopasowywać. Nie chcę być złośliwy, ale w każdym przypadku tak gorąco dopingujecie i pokaż mi skończone makiety, lub przynajmniej takie które stoją na zaawansowanym poziomie budowy. Nie chcę tu robić przyjacielowi reklamy, ale czy nie lepiej plan zredukować, zamówić Daniela który zrobi to w miarę sprawnie, kompleksowo i zaoszczędzi czasu i nerwów i kasy? Ponadto jak makieta się znudzi to jest szansa opchnąć ją za względnie uczciwie pieniądze. Chyba że ktoś naprawdę jest koneserem takiego hand-made-by yourself to wtedy co innego, nic nie mówię o gustach się nie dyskutuje.
 
OP
OP
B

barman_2000

Aktywny użytkownik
Reakcje
213 7 0
#38
A jakie mają być semafory, kształtowe czy świetlne?
Świetlne :)

...a zapał skończy się po szutrowaniu.
Sory, ale za dużo widziałem planów a za mało makiet z nich. Plany porysowane że mieszkanie robi się małe, kilometry torów, układy zwykle bez sensu mimo interwencji Andrzeja, czy Pawła Piotra, a cała sprawa milknie właśnie w takim momencie. Makieta odwalona że hej, z osiem składów na raz i jeszcze miejsce na manewry będzie i w ogóle szmery-bajery i sielanka tylko że w takich momentach jakoś nikt nie mówi o ogromie kosztów i nakładzie pracy jeżeli mówimy oczywiście o poważnej makiecie.
Kupisz masę torów piko, kupa kasy pójdzie i będzie super, potem wywrotka szutru i do roboty. A po szutrowaniu przyjdzie kolej na piasek, czy jakąś inną bazę o zielenie nie wspominam jakie to koszty i w ogóle. Na dobrą sprawę czy w ogóle będziesz miał na to czas i chęci? Czy może po powrocie z pracy zamiast mozolnego siania trawy przy akompaniamencie bólu krzyża i oparów kleju nie lepiej strzelić browarka przed TV? A nawet jeżeli ją ukończysz na przyzwoitym poziomie i tego Ci szczerze życzę, to tory piko z czasem zaśniedzieją i będą stwarzać problemy, więc z manewrów na bocznicach może zrezygnujesz, pociągi też puszczać trzeba by szybciej żeby nie stawały, o wszechobecnym kurzu grzebiącym twoją pracę nie wspomnę. Potem usiądziesz zrezygnowany i dojdziesz do wniosku że może jedyne czego Ci trzeba to elegancko wykonana ósemka z jednym składem na raz, z zielenią , w obudowie z plexi/szkła gdzie puszczasz skład i godzinami się możesz na niego patrzeć jak na akwarium?, a jak Ci się nie chce lub nie masz czasu to po prostu stoi jako ładny mebel i nic się z nią nie dzieje. Sory za to wiadro goryczy, ale czasami kubeł zimnej wody pomaga. Jeżeli doprowadzisz makietę do końca odszczekam wszystko co tu powiedziałem.
Dzięki za bardzo wyczerpującą wypowiedź na zadane przeze mnie pytania (y)

Aha i tak btw piwa nie lubię więc siedzenie przed TV odpada, a nikt mi nie każe wybudować tego w 2 tygodnie, robić to będziemy wspólnie z ojcem, jak wyjdzie to się przekonamy, miejsca mam sporo, nie mieszkam w bloku.
 

Piotr M.

Znany użytkownik
Reakcje
1.218 86 30
#39
Nie musiałeś cytować, domyśliłbym się że to pod moim adresem;)
Oczywiście nic nie mówię, działajcie, i powodzenia życzę na serio,nie obchodzi mnie co lubisz, a czego nie, może jesteś milionerem z mnóstwem wolnego czasu i chałupą że w środku można rowerem jeździć, jednak naprawdę uwierz że nie tylu i nie takich tu zaczynało.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.808 525 30
#40
Jeśli chodzi o sygnalizację, to proponuję wariant minimalny i założyłbym pewne uproszczenia: linia 2-torowa z jazdą w jednym kierunku po każdym z torów szlakowych. Z tego wynika brak semafora wyjazdowego w lewo z dolnego toru stacyjnego, bo z niego nie da się wyjechać w lewo na prawy tor szlakowy. Następnym uproszczeniem jest założenie, że po torach głównych zasadniczych stacyjnych (pierwszy i drugi od dołu) przejazd jest możliwy z pełną prędkością (teoretycznie po rozjeździe łukowym prędkość powinna być zmniejszona przy jeździe po mniejszym łuku) - zakładam, że promień łuku wewnętrznego jest wystarczający. Kolejnym uproszczeniem jest brak tarcz manewrowych, na małych stacjach nie są konieczne, a manewry wykonuje się na sygnały ręczne z nastawni. Jeżeli kolega barman chce pełną sygnalizację, to można to uzupełnić, ale wiąże się to z dodatkowymi kosztami i robotą.

plan makiety 5a.png
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Planuję 5
Planuję 21
Planuję 5
Planuję 57
Planuję 52

Podobne wątki