• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Lokomotywownia w domowym klimacie

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.975 577 30
#41
Jednak zapewne przez najbliższe 2-3 lata na pewno będę jeździł jedynie z lokomotywownią, i stąd kładę nacisk na uniwersalność tego układu. Oczywiście będzie to kompromis względem realizmu. Ale w przyszłości kiedyś będzie poprawnie.


Pytanie czy do takiego schematu lepiej wpinać stację z lewej strony i zrobić skrzynkę z kozłami, czy z prawej strony i zamiast jednego z Kozłów, dodać tam łącznik pomiędzy torem 6 a torem 2
Układ lokomotywowni sugeruje, że stacja jest po jej prawej stronie. Ja założyłbym, że zarówno w wariancie tymczasowym, jak i docelowym stacja jest z prawej strony. W wariancie tymczasowym lokomotywownia jest połączona ze stacją za pośrednictwem torów szlakowych i dodatkowego segmentu, łączącego tor z lokomotywowni z torem szlakowym. A docelowo połączenie lokomotywowni ze stacją będzie oddzielnym torem, poza szlakiem. W tej sytuacji odgałęzienie linii 1-torowej jest sprawą drugorzędną. Ja bym z tego zrezygnował, ale jeśli musi być, to przesunąłbym je jak najbardziej w prawo, blisko stacji. Przy czym generalnie takie odejście bocznej linii robi się bezpośrednio ze stacji, jako przedłużenie kolejnego toru stacyjnego. Ale tu można też wykorzystać ten dodatkowy, krótki segment, co pokazałem na poniższych rysunkach.

Wariant tymczasowy:

wariant tymczasowy.jpg


Wariant docelowy:

wariant docelowy.jpg
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Buduję makietę 109

Podobne wątki