• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Lokomotywownia w domowym klimacie

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.950 627 30
#41
Jednak zapewne przez najbliższe 2-3 lata na pewno będę jeździł jedynie z lokomotywownią, i stąd kładę nacisk na uniwersalność tego układu. Oczywiście będzie to kompromis względem realizmu. Ale w przyszłości kiedyś będzie poprawnie.


Pytanie czy do takiego schematu lepiej wpinać stację z lewej strony i zrobić skrzynkę z kozłami, czy z prawej strony i zamiast jednego z Kozłów, dodać tam łącznik pomiędzy torem 6 a torem 2
Układ lokomotywowni sugeruje, że stacja jest po jej prawej stronie. Ja założyłbym, że zarówno w wariancie tymczasowym, jak i docelowym stacja jest z prawej strony. W wariancie tymczasowym lokomotywownia jest połączona ze stacją za pośrednictwem torów szlakowych i dodatkowego segmentu, łączącego tor z lokomotywowni z torem szlakowym. A docelowo połączenie lokomotywowni ze stacją będzie oddzielnym torem, poza szlakiem. W tej sytuacji odgałęzienie linii 1-torowej jest sprawą drugorzędną. Ja bym z tego zrezygnował, ale jeśli musi być, to przesunąłbym je jak najbardziej w prawo, blisko stacji. Przy czym generalnie takie odejście bocznej linii robi się bezpośrednio ze stacji, jako przedłużenie kolejnego toru stacyjnego. Ale tu można też wykorzystać ten dodatkowy, krótki segment, co pokazałem na poniższych rysunkach.

Wariant tymczasowy:

wariant tymczasowy.jpg


Wariant docelowy:

wariant docelowy.jpg
 
OP
OP
Merlin

Merlin

Moderator Grupy BGM
Zespół forum
BGM
H0e
Reakcje
2.059 4 0
#42
Finał finałów postawiłem, przynajmniej w chwili obecnej na moduł z kozłami oporowymi, czyli wjazd na makietę z lewej strony.

Moduł trapezowy, sprowadza przesuniętą oś toru, pod centralną tak jak ma to miejsce w standardowym czole Fremo.
Zamontowane zostały również dwa kozły własnej produkcji, a sam moduł został wstępnie zaszutrowany przez małżonkę - nieocenione wsparcie przy budowie makiety :D


Dalszy ciąg wkrótce :giggle:
 

Załączniki

OP
OP
Merlin

Merlin

Moderator Grupy BGM
Zespół forum
BGM
H0e
Reakcje
2.059 4 0
#43
No i tak sobie dłubię. Zacząłem już zieleń, a w zasadzie 90% trawy już posadzone, pozostały mi jeszcze drzewa, krzaki no i detale kwiaciaste. Jeszcze trochę pracy, ale makieta nabrała już koloru :)

Teraz czas na budynki, muszę dokończyć budynek lokomotywowni, oraz doskładać jeszcze jeden. Rozpocząłem również montaż semaforów wjazdowych na dokładanym module z żebrami.

Więcej zdjęć wkrótce, gdyby ktoś był ciekaw, to na FB udostępniłem krótki filmik z pracy przy makiecie w przyśpieszonym tempie, niestety nie mogę go tutaj wrzucić, zatem zapodaję jedynie link ;)

https://www.facebook.com/reel/24828355133450273

bed43752-8481-46f8-b5a2-2dc610db4c3c.jpg
 

Załączniki

OP
OP
Merlin

Merlin

Moderator Grupy BGM
Zespół forum
BGM
H0e
Reakcje
2.059 4 0
#44
Trochę czasu minęło od ostatnich dyskusji, ale w głowie wciąż dylematy...

Relacją się podzieliłem, ale czas wrócić do sygnalizacji na makiecie...

A dylemat jest, czy na torze 4 i torze 6 pozostać przy tarczach manewrowych, czy jednak zastosować semafory czterokomorowe?

Dla poglądu sytuacji - na chwilę obecną lokomotywownia jest podpięta do stacji z lewej strony układu (losowa stacja na wystawie), a w przyszłości dopinana z prawej strony do docelowej.
W związku z tym wydaje mi się że lepszym rozwiązaniem będzie zastosowanie semaforów 4 komorowych - będzie to bardziej uniwersalne rozwiązanie.

1757858762026.png


1757858974891.png


Czy może dać jeden semafor, jedną tarczę? Na żółto tarcza, na Czarwono - semafor.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Buduję makietę 109

Podobne wątki