• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Likwidacja pociągów miedzynarodowych

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
3.403 67 5
#2
Najlepiej pozamykać granice, niech żaden pociąg nie wjeżdża, ani nie wyjeżdża z kraju. A w kraju niech jeżdżą szynobudy (nie busy, tylko właśnie budy) na odcinkach 100km, żeby trzeba było się przesiadać, to podróż będzie ciekawsza...A z nad morza w góry...nie trzeba jeździć w nocy...
ech...
 

MichałK

Znany użytkownik
Reakcje
880 9 4
#3
Ale to są umowy międzynarodowe na te pociągi więc wątpię czy tylko strona polska chce je zlikwidować. Do tego musi być obustronna zgoda. A co do Kiepury i Vltavy to są jeszcze tam wagony rosyjskie - Rosjanie też mają coś do powiedzenia. Tylko jak to jest naprawdę to się raczej nie dowiemy :(
 
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.383 123 11
#5
Ale to są umowy międzynarodowe na te pociągi więc wątpię czy tylko strona polska chce je zlikwidować. Do tego musi być obustronna zgoda. A co do Kiepury i Vltavy to są jeszcze tam wagony rosyjskie - Rosjanie też mają coś do powiedzenia. Tylko jak to jest naprawdę to się raczej nie dowiemy :(
Wedlug kolegow z info kolej to strona niemiecka wystapila o zmiany arugmentujac ze EN JK sie nototrycznie spoznia. Tyle ze jak rowniez slusznie zauwazyli sponienia z reguly nastepuja na odcinku niemieckim. Mozliwe ze Rosjanie puszcza swe wagony trnaystem przez Polska do amsterdamu albo podciagna je pod inne wlasne sklady (Paryz, Berlin) i skomunikuja je z odpowiednimi relacjami juz na krotszych dystansach niz to tej pory.

co do EC Wawel to juz niejednokrotnie bylo wspominane na temat obserwowanej niskiej frekwecji (przynajmniej na polskim odcinku pomiedzy KRK a WRO).
Cale szczescie ze ACME wypuscilo wagony dla tej relacji zanim pociag zniknie z naszych torow
 

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
#6
a ile międzynarodowych już przez te lata poznikało.....
brak ciekawych cenowo ofert
,rozwój motoryzacji poprzez sprowadzanie 10-15 letnich aut
rozwój komunikacji lotniczej -atrakcyjne ceny i czasy w stosunku do kolei jaki liczba połączeń
poza tym dziś międzynarodowe loty odbywają się nie mal z 10 lotnisk w kraju jak nie lepiej
a tak ogólnie to raz mówią że społeczeństwo się bogaci a raz że ubożeje......no ale to temat na kolejną rozprawke
 

Railways

Znany użytkownik
Reakcje
1.086 18 0
#8
O to by była wielka strata jak by EN Kiepure zlikwidowali wówczas lipa z wyprawy:( Mogli by puścić coś z Polski do Anglii w rozsądnych cenach oczywiście, towarowe już jeżdzą i to 3 pary, myślę, że to mogło by się udać
 

MichałK

Znany użytkownik
Reakcje
880 9 4
#9
O to by była wielka strata jak by EN Kiepure zlikwidowali wówczas lipa z wyprawy:( Mogli by puścić coś z Polski do Anglii w rozsądnych cenach oczywiście, towarowe już jeżdzą i to 3 pary, myślę, że to mogło by się udać
Anglia zdecydowanie nierealna. Przewozy towarowe to inna specyfika.
 

Railways

Znany użytkownik
Reakcje
1.086 18 0
#10
Najlepiej pozamykać granice, niech żaden pociąg nie wjeżdża, ani nie wyjeżdża z kraju. A w kraju niech jeżdżą szynobudy (nie busy, tylko właśnie budy) na odcinkach 100km, żeby trzeba było się przesiadać, to podróż będzie ciekawsza...A z nad morza w góry...nie trzeba jeździć w nocy...
ech...
A jeszcze lepiej jak taki szynobus jest w rozkładzie i wogóle nie przyjeżdza, kolega mi opowiadał ostatnio, że czekał na szynobus, który wogóle nie przyjechal, stał na mrozie bo stacja jest zamknieta i nikomu nie chce się jej odnowić, wiec ludzie marzną na peronie to tylko w Polszy moze być tak. ciekawy jestem kto planuje sklady kolejowe w Polszy? ICC pomieszany z czerwonymi i zielnymi wagonami prowadzony przez PKP Cargo:D totalny burdel, albo BWE z papugą w skladzie i czerwony WARS w środku z podłogą w żygowatym kolorze nie dozdarcia w klimatach PRL z szarymi firanami, które kiedyś były białe z zapachem ziemniaków gotowanych w wodzie po parówkach;). Albo osobówka kl 2 prowadzona przez Traxx LOTOSU, niedługo pewnie Husarza podepną do piętrusów i puszczą po wioskach z przestankami na rządanie :ROFL: to rak trochę nie w temacie
 

Railways

Znany użytkownik
Reakcje
1.086 18 0
#11
Anglia zdecydowanie nierealna. Przewozy towarowe to inna specyfika.
To bedzię kiepsko jak pójdzie w odstawkę EN Kiepura, chcieliśmy na kwiecień zrobic wyprawę z Anglii do Polski koleją i w szczególnosci chodzilo o EN kiepurę taki dokument sobie strzelić ale wygląda na to, że bedzie problem
 
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.383 123 11
#12
To bedzię kiepsko jak pójdzie w odstawkę EN Kiepura, chcieliśmy na kwiecień zrobic wyprawę z Anglii do Polski koleją i w szczególnosci chodzilo o EN kiepurę taki dokument sobie strzelić ale wygląda na to, że bedzie problem
Masz jeszcze szanse bo planuje likwidacje na czerwiec!!

Ja mialem podoby plan:( Zaczalem zbierac wagony do JK bo postanowilem ze nastepnym razem jak pojade z dziewczyna do ojczyzny to wezmiemy Kiepure. Myslalem ze fajnie bedzie wsiasc do Eurostara na St Pancras i wysiasc w..Wa-wie Wschodniej po drodze zatrzymujac sie na pare dni w kilku miejscach:) A teraz nici z tego!! Nie dosc ze strasznie trudno jest skompletowac sklad w H0 to jeszcze mi likwiduje polaczenie:( Cos mam pecha to JK...

Szczegolnie zal bo DB wprowadza bezposrednie polacznia z Londynem do Kolonii. Frankfurtu czy Amsterdamu. Choc moze jak 2016 otworza to polacznie to...pomysla o przywroceniu Kiepury??
 

Railways

Znany użytkownik
Reakcje
1.086 18 0
#13
Masz jeszcze szanse bo planuje likwidacje na czerwiec!!

Ja mialem podoby plan:( Zaczalem zbierac wagony do JK bo postanowilem ze nastepnym razem jak pojade z dziewczyna do ojczyzny to wezmiemy Kiepure. Myslalem ze fajnie bedzie wsiasc do Eurostara na St Pancras i wysiasc w..Wa-wie Wschodniej po drodze zatrzymujac sie na pare dni w kilku miejscach:) A teraz nici z tego!! Nie dosc ze strasznie trudno jest skompletowac sklad w H0 to jeszcze mi likwiduje polaczenie:( Cos mam pecha to JK...

Szczegolnie zal bo DB wprowadza bezposrednie polacznia z Londynem do Kolonii. Frankfurtu czy Amsterdamu. Choc moze jak 2016 otworza to polacznie to...pomysla o przywroceniu Kiepury??
Pamiętam, że był tu już ktos na "moj Tabor" kto skompletował skład w skali HO do ENJK, czyli wychodzi na to, że puszczą cos w rodzaju Euro Stara z Kolonii do Londynu pewnie HS-1 (high Speed 1) tamtędy tez jezdzą polskie towarowe z Wrocławia, kolega Michał napisał, że to inna specyfika z towarowymi, to jaka jest specyfika z pasazerskimi skoro Niemcy potrafią puscic sklad do Anglii? od czego to zalezy w Polszy?napewno od umow miedzynarodowych ale od czego jeszcze? kto wiecej w łapę weźmie?
 
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.383 123 11
#14
Niemcy zlozyli aplikacje na prowadzenie skaldow ICE juz w 2007 i jak dobrze pojdzie nowe sklady pojada dopiera w 2016! Wiec mowimy o dlugofalowym studium rozwoju sieci polaczen DB. Niemcy maja rowniez juz swoja spolke DB Schenken operujaac na brytyjskiej ziemi juz od ladnych paru lat z koncesja na wykorzystanie Eurotunelu (pociagow towarowych chocby tych z Wroclawia)jak i rowniez skladow osobowych na sieci National Railway (chocby Chitlern Railway).

Wprowdzenie pociagow do Eurotunnelu pociaga sa soba podobnie jak w innym przypadkach uzywania taboru "z zagranicy" uzyskania wszelkiego rodzaju swiadectw bezpieczienstwa i dopuszczenia do uzytkowania (musieli udowadnic ze ICE moga bezpiecznie uzytkowac zarowna tory HS1 jak i Eurotunnel. W wypadku tunelu czytalem ze rozchodzilo sie glownie o dlugosc skladow (usytuowanie drzwi)w stosunku do lokalizacji wyjsc awaryjnych w tunelu. Chodzilo o zapewnienie bezpiecznej i szybkiej ewakucji pasazerow w sytuacji zatrzymania skladu w tunelu
 

WrocT

Znany użytkownik
Reakcje
347 39 1
#20
Tu dałem zdjecie EC Wawel i IC Bus:
Chce pokazać zdjęcie realnego pociągu IC EC WAWEL. W obecnym rozkładzie jest zmieniony skład i jest 100% IC. I nie wiem czy IC Bus uznać za EC Wawel ( teraz doszła jeszcze konkurencja ze strony Polskiego Busa, wiec nie wiem czy ten pociąg nie zostanie zlikwidowany).
 

Podobne wątki