• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Lemaco KkStB 310/Pn12 PKP

Mirek555k

Znany użytkownik
PGMK
Reakcje
6 1 4
#1
Co prawda choinka jeszcze nie stoi, nie mniej jednak, św. Mikołaj podrzuca już prezenty.
Chciałem ją mieć – piękną austrowęgierską 310-kę w wykonaniu LEMACO. Ten kunszt modelarstwa zapiera dech w piersiach. Razi jedynie instalacja elektryczna, czyżby 20 lat temu nie było cieńszych przewodów ? Dobrze, że bezproblemowo rozbiera się na części pierwsze. Znakomity zadatek na Pn12.
 

Załączniki

K

Konrad 0

Gość
#2
Czy nie lepiej od razu Pn11 z MMK...? Własnie spzedałem w zeszłym tygodni jedną z serii 40-stu z czarnym kotlem.
No chyba że chcesz z rosyjskim niebieskim kotłem, w Polszy są tylko dwie, a w świecie jeszcze trzy. Namawiał bym Cie na malowanie z rosyjskim kotłem, będzie wtedy jedyna sama w sobie - rarytasik, który i mnie od razu by się spodobał... :D
A jak już malować, to i elektrykę zmieniać, a i od razu dekoder z muzyczką i światełka. To by był dopiero rarytas przez wielkie R...
Pozdro i czekam na efekty.
 

Załączniki

OP
OP
Mirek555k

Mirek555k

Znany użytkownik
PGMK
Reakcje
6 1 4
#3
archico napisał(a):
Czy nie lepiej od razu Pn11 z MMK...? Własnie spzedałem w zeszłym tygodni jedną z serii 40-stu z czarnym kotlem.
No chyba że chcesz z rosyjskim niebieskim kotłem, w Polszy są tylko dwie, a w świecie jeszcze trzy. Namawiał bym Cie na malowanie z rosyjskim kotłem, będzie wtedy jedyna sama w sobie - rarytasik, który i mnie od razu by się spodobał... :D
A jak już malować, to i elektrykę zmieniać, a i od razu dekoder z muzyczką i światełka. To by był dopiero rarytas przez wielkie R...
Pozdro i czekam na efekty.
Pn11 to Pn11, a z tym rosyjskim kotłem to zielonego, historycznego pojęcia nie mam. Ciężko się poruszać w tym temacie z wiadomych przyczyn - marnych żródeł. Więcej tam o nas wiedzą niż my sami o sobie. Marnota i tyle :devil:
 
K

Konrad 0

Gość
#4
Mirek555k napisał(a):
Ciężko się poruszać w tym temacie z wiadomych przyczyn - marnych żródeł. Więcej tam o nas wiedzą niż my sami o sobie. Marnota i tyle :devil:
Poczytam tę książkę 1918-1939, może coś po niemiecku dla Niemców napisali, to i my skorzystamy. W sumie to jakby Pn12 występowała w jakimś mieszanym kolorze poza tylko czarnym, to też bym się pokusił o zakup i przeróbkę. Teraz zacznę (z pomocą Mistrza Fenixa) przerabiać (malować) BR74.0-3 Brawę 40352 na OKi1, było ich w II epoce PKP aż 52 szt. Idealnie się do tego nadaje.
 

Załączniki

OP
OP
Mirek555k

Mirek555k

Znany użytkownik
PGMK
Reakcje
6 1 4
#5
archico napisał(a):
Mirek555k napisał(a):
Ciężko się poruszać w tym temacie z wiadomych przyczyn - marnych żródeł. Więcej tam o nas wiedzą niż my sami o sobie. Marnota i tyle :devil:
Poczytam tę książkę 1918-1939, może coś po niemiecku dla Niemców napisali, to i my skorzystamy. W sumie to jakby Pn12 występowała w jakimś mieszanym kolorze poza tylko czarnym, to też bym się pokusił o zakup i przeróbkę. Teraz zacznę (z pomocą Mistrza Fenixa) przerabiać (malować) BR74.0-3 Brawę 40352 na OKi1. Idealnie się do tego nadaje.
Trzeba uważać, szczególnie w NASZYM przypadku, by treść historii narodowej zachować.
Nie ma dowodów na to, że parowozy z ruskim kotłem po polskich torach jeżdziły. Tak jak nie ma dowodów na to, w którym roku dokładnie powstała PKP.
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
637 3 1
#6
Mirek555k napisał(a):
(...) Więcej tam o nas wiedzą niż my sami o sobie. Marnota i tyle :devil:
Niekoniecznie :!: . Ale zgadzam się, że nikt NAM nie kazał sprzedawać Niemcom inwetarza parowozów PKP, a jednak tak właśnie się stało...
Żeby było inaczej, należałoby najpierw zmienić "polską mentalność", ale nic na to nie wskazuje, przynajmniej na razie... :D
Mirek555k napisał(a):
(...)Trzeba uważać, szczególnie w NASZYM przypadku, by treść historii narodowej zachować.
Zgadzam się. Trzeba uważać :!:
Mirek555k napisał(a):
(...)Tak jak nie ma dowodów na to, w którym roku dokładnie powstała PKP.
Nie przesadzajmy z tą "niewiedzą" :D
 
OP
OP
Mirek555k

Mirek555k

Znany użytkownik
PGMK
Reakcje
6 1 4
#7
Krzysztof Koj napisał(a):
Mirek555k napisał(a):
(...) Więcej tam o nas wiedzą niż my sami o sobie. Marnota i tyle :devil:
Niekoniecznie :!: . Ale zgadzam się, że nikt NAM nie kazał sprzedawać Niemcom inwetarza parowozów PKP, a jednak tak właśnie się stało...
Żeby było inaczej, należałoby najpierw zmienić "polską mentalność", ale nic na to nie wskazuje, przynajmniej na razie... :D
Mirek555k napisał(a):
(...)Trzeba uważać, szczególnie w NASZYM przypadku, by treść historii narodowej zachować.
Zgadzam się. Trzeba uważać :!:
Mirek555k napisał(a):
(...)Tak jak nie ma dowodów na to, w którym roku dokładnie powstała PKP.
Nie przesadzajmy z tą "niewiedzą" :D
Ja stawiam na 1929, a Pan ?
 

Załączniki

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
637 3 1
#8
Mirek555k napisał(a):
Ja stawiam na 1929, a Pan ?
A ja na nic "nie stawiam". To nie jest ruletka :D.
Stwierdzenie, że "nie ma dowodów" na to, kiedy powstał Polskie Koleje Państwowe, jest... nieporozumieniem.
Nie trzeba mieć na to żadnych "dowodów". Ostatecznie istnieją w archiwach konkretne, dokładnie datowane dokumenty, do których można się odwoływać, a jednoznaczne określenie daty powstania PKP, zależy już tylko od tego, pod jakim kątem chcemy je interpretować.
Inaczej mówiąc, odpowiedź na pytanie, kiedy powstały PKP (w sensie ekonomiczno-prawnym), zależy jedynie od tego, o jaki aspekt formalno-prawny chodzi pytającemu, ale nie oznacza to w żadnym razie, że nie wiadomo kiedy powstały PKP :) . Wszystko zależy tylko i wyłącznie od tego, o co nam dokładnie chodzi...

Mnie osobiście, nie interesują względy formalno-prawne, czy też formy finansowania działalności PKP, chociaż dokładnie zdaję sobie sprawę z faktu, że rozbieżności interpretacyjne w tej kwestii istniały i nawet dość dokładnie je poznałem.
O wiele ważniejsze wydaje mi się to, od kiedy polski tabor nosił na sobie cechy PKP, jak zmieniały sie jego oznaczenia, dlaczego się zmieniały itd.
Śmiem nawet twierdzić, że większość polskich miłośników kolei, modelarzy i kolecjonerów modeli interesuje właśnie ten aspekt powstania PKP, a nie polityczno-ekonomiczne "przepychanki" w tej sprawie.

Krótko mówiąc, wszystko wiadomo i to bardzo dokładnie, a dowody na to istnieją w postaci ustaw, zarządzeń, rozporządzeń i wyroków Sądu Najwyższego, tylko trzeba precyzyjnie zadać pytanie.
 

wolfik

Znany użytkownik
Reakcje
1.036 1 0
#10
Mnie natomiast interesuje trochę inny aspekt początków PKP a może bardziej budowy taboru. Przy budowie pierwszych parowozów zdaje się, że korzystano głównie z austriackiej szkoły, natomiast później nastąpił zwrot w kierunku pruskiej (niemieckiej). Co było tego przyczyną?

Zdaje się, że odbiegliśmy troszkę od tematu. Ale model jest piękny. To moja ulubiona maszyna (zaraz po Pt31).
 
OP
OP
Mirek555k

Mirek555k

Znany użytkownik
PGMK
Reakcje
6 1 4
#11
wolfik napisał(a):
Mnie natomiast interesuje trochę inny aspekt początków PKP a może bardziej budowy taboru. Przy budowie pierwszych parowozów zdaje się, że korzystano głównie z austriackiej szkoły, natomiast później nastąpił zwrot w kierunku pruskiej (niemieckiej). Co było tego przyczyną?

Zdaje się, że odbiegliśmy troszkę od tematu. Ale model jest piękny. To moja ulubiona maszyna (zaraz po Pt31).
Nie odbiegamy od tematu i błagam, kontynuujmy... Krzysztof Koj jest tu jednym z autorytetów i świetnie potrafi oddać klimat. Krzyśku, nie odstępuj :!: Ktoś zadał pytanie o dowody na pierwsze oznaczenia PKP (i orła w koronie)... Moja wiedza mówi o przykładzie tolerancji, a wręcz o dowodach szczególnego poszanowania własności prywatnej i państwowej w czasach II RP. Te akty prawne, na które powołuje się Krzysztof Koj, wykazują dojrzałość i elokwencję tamtych decydentów. To nie był rok 1945, kiedy wskazano palcem na mapie, to twoje, a to moje. PKP rodziły się wraz z państwowością naszego narodu.
P.S.
!945 :?: Ziemie polskie podzielili już w 1943, w Teheranie...
 
OP
OP
Mirek555k

Mirek555k

Znany użytkownik
PGMK
Reakcje
6 1 4
#12
Mirek555k napisał(a):
wolfik napisał(a):
Mnie natomiast interesuje trochę inny aspekt początków PKP a może bardziej budowy taboru. Przy budowie pierwszych parowozów zdaje się, że korzystano głównie z austriackiej szkoły, natomiast później nastąpił zwrot w kierunku pruskiej (niemieckiej). Co było tego przyczyną?

Zdaje się, że odbiegliśmy troszkę od tematu. Ale model jest piękny. To moja ulubiona maszyna (zaraz po Pt31).
Nie odbiegamy od tematu i błagam, kontynuujmy... Krzysztof Koj jest tu jednym z autorytetów i świetnie potrafi oddać klimat. Krzyśku, nie odstępuj :!: Ktoś zadał pytanie o dowody na pierwsze oznaczenia PKP (i orła w koronie)... Moja wiedza mówi o przykładzie tolerancji, a wręcz o dowodach szczególnego poszanowania własności prywatnej i państwowej w czasach II RP. Te akty prawne, na które powołuje się Krzysztof Koj, wykazują dojrzałość i elokwencję tamtych decydentów. To nie był rok 1945, kiedy wskazano palcem na mapie, to twoje, a to moje. PKP rodziły się wraz z państwowością naszego narodu.
P.S.
!945 :?: Ziemie polskie podzielili już w 1943, w Teheranie...
UWAGA :!: Patrzą na nas z góry...
 

Załączniki

FENIX

Ostrzeżony
Reakcje
3.632 255 31
#15
Z racji na ,,pewne ,,,możliwości zaspokoiłem się najpiękniejszym modelem ze stajni Roco, nota bene najbardziej filigranowym i dopracowanym ,był to chyba szczytowy okres tej firmy, którego już chyba niestety nie dożyjemy w epoce imperializmu chińskiego albo ciemnoty cywilizacji łacińskiej. Po raz pierwszy i chyba ostatni Roco użyło miniaturowych żarówek do latarni !!!,
które to dziś są podstawą w konwersjach. Miażdżące pięknem są tu nogi (koła), nie wiem czy którakolwiek z elitarnych cenowo firm może tym kołom dorównać. Obawiam się , że nie.
Popełniłem wówczas dwa modele w oparciu o dokumentację Pana T.Roszaka. Jedna z Dyrekcji Kraków ,druga z Dyrekcji Lwów. Lwowska stanowi ozdobę mojej kolekcji , zresztą znajomi , którzy goszczą w mych progach , nie związani w najmniejszym stopniu z kolejnictwem takim czy siakim zatrzymują natychmiast na niej wzrok ,reszta ich nie interesuje. Coś w niej jest magicznego.To tyle w kwestii głównego tematu .
W nawiązaniu do tematu , który tu towarzyszy o historii i niuansach dawnego PKP okresu międzywojennego ,to zastanawia mnie fakt kiedy to usunięto i dlaczego krzyż z korony orła, (skąd my to dziś znamy-historia lubi się powtarzać).
 

Załączniki

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.168 277 41
#16
FENIX napisał(a):
(...) zastanawia mnie fakt kiedy to usunięto i dlaczego krzyż z korony orła, (skąd my to dziś znamy-historia lubi się powtarzać).
W 1926r po tzw. "przewrocie majowym" dziada z wąsami co do ludzi pracy kazał strzelać i tratować końmi ... :)
A sam siedział otoczony sanacyjnymi karciarzami,alfonsami i dyzmami ...a ludzie pracy chodzili na bocznice zbierać okruchy węgla bosi i głodni.

STOP POLITYCE NA FORUM !!! :twisted:
 

martinezo

Znany użytkownik
Reakcje
3 0 0
#17
Aleś Hrabio zasunął Lokusiowi...
Ciekaw teraz jestem interpretacji tego faktu przez Otwierającego temat Korony w odniesieniu do prezentowanych i stawianych za wzór wartości :D
Będzie jakaś konsternacja czy przemilczymy ?

STOP POLITYCE NA FORUM !!! :twisted:
:LOL:
 
K

Konrad 0

Gość
#19
FENIX napisał(a):
Z racji na ,,pewne ,,,możliwości zaspokoiłem się najpiękniejszym modelem ze stajni Roco.
Który model Roco przerabiałeś: 43330 czy 63314...?
DRACULA napisał(a):
W 1926r po tzw. "przewrocie majowym" dziada z wąsami co do ludzi pracy kazał strzelać i tratować końmi ... :) A sam siedział otoczony sanacyjnymi karciarzami,alfonsami i dyzmami ...a ludzie pracy chodzili na bocznice zbierać okruchy węgla bosi i głodni.
Ostro pojechane, :D :D :D , co nie zmienia faktu, że Pn12 jest rzeczywiście uduchowiona.
 

martinezo

Znany użytkownik
Reakcje
3 0 0
#20
gbbsoft napisał(a):
:shock:
Przecież jest oddzielny dział do tego...
Niby tak.
Tylko Lokuś w swojej przewrotności i chęci umieszczania szpilek politycznych dotknął Korony.
A tę tu traktujemy graficznie - bez namaszczania (ja tam ją lubię i sobie ponamaszczam prywatnie :idea: ).
Stosowną interpretacją i komentarzem włączył dyskusję :D

No cóż - co zrobić ? "Nasz Klient - nasz Pan" :D
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 19

Podobne wątki