• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Lanckorona

Lyntog

Aktywny użytkownik
Reakcje
860 6 2
#23
Pytanie - makieta będzie niemiecka czy polska? Pytam przede wszystkim ze względu na sygnalizację, bo nazwa oczywiście sugeruje Niemcy ;-)
 
OP
OP
trotylow

trotylow

Użytkownik
Donator forum
Reakcje
170 2 1
#24
Całkiem fajnie to wychodzi. Czym kontrolujesz ruch pociągów? :niepewny:
Centrala Digikeijs DR5000, program I-train
Układ torów trochę się zmienił względem planu.
Tak, miało to na celu umożliwienie jazdy pociągów także w ten sposób, by wyjeżdżając ze stacji w danym kierunku, mogły wracać na stację z tego samego kierunku torem przeciwnym.
Teraz to mniej więcej wygląda i będzie wyglądać tak, jak na dołączonych fotografiach.
Pytanie - makieta będzie niemiecka czy polska? Pytam przede wszystkim ze względu na sygnalizację, bo nazwa oczywiście sugeruje Niemcy ;-)
Sygnalizacja będzie jak najbardziej polska. Tytuł wątku jest całkowicie roboczy ;-)
 

Załączniki

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.221 41 5
#28
Nie szkoda szutru na stację podziemną, której nikt, oprócz ekipy technicznej, nie będzie widział ?
Chyba, że będzie eksponowana.... ?
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.221 41 5
#31
Rozumiem, ale - jak napisał, uprzedzając mnie, kolega KoVaL - tego szutru jest za dużo.... szkoda materiału.

Polecam popatrzeć na fotki realnych miejsc tego typu...

Sam projekt z zaciekawieniem obserwuję i kibicuję :)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#35
szutru jest za dużo ,między torami powinien być widoczny grunt ,a tu "pustynia" kamienna.
tego szutru jest za dużo.... szkoda materiału.

Polecam popatrzeć na fotki realnych miejsc tego typu...
Nie ma tak źle ;-), dorzucisz trochę infrastruktury i będzie ok ;-)
Wszystko fajnie, ale przestrzeni między torami raczej nie wysypuje się tym samym tłuczniem, którego używa się jako podsypki. Zwykle stosuje się gorszej jakości żwir, bo tłuczeń na podsypkę jest za drogi do tego celu. Tak jest m.in. na Dworcu Zachodnim w Warszawie - zdjęcie zrobione przez szybę pociągu, więc kolory trochę przekłamane.

20221203_074934.jpg
 

Tempest

Znany użytkownik
Reakcje
549 1 0
#36
Andrzej Harassek napisał(a):
przestrzeni między torami raczej nie wysypuje się tym samym tłuczniem, którego używa się jako podsypki. Zwykle stosuje się gorszej jakości żwir, bo tłuczeń na podsypkę jest za drogi do tego celu
Na zdjęciu z Oławy zaprezentowanym przez kolegę Robert K wygląda jakby wszystko wysypane było tym samym rodzajem kruszywa choć nie widać za dobrze przestrzeni między podkładami. I teraz rodzi się pytanie czy rozrzutnie wysypali wszystko tym lepszym/droższym czy poskąpili i wszystko wysypali tym tańszym ? Porównując kolor i gramaturę tego tłucznia z Oławy i Warszawy to chyba raczej poskąpili ;)

EDIT:

Muszę skorygować chyba osąd ponieważ zdjęcie z lewej - jest z Medyki - przypomina ten gorszy warszawski tłuczeń a to z prawej z Oławy kolorem go przypomina ale słabo widać jaka jest jego gramatura. :niepewny:
 
Ostatnio edytowane:

cyruss

Znany użytkownik
Donator forum
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
314 1 0
#37
Wprawdzie nie przyglądałem się dokładnie łażąc po torach, ale mam wrażenie że w stacjach po modernizacji pomiędzy torami jest ten sam / bardzo podobny tłuczeń co w torze. Nie jest to niesort czyli drobniejszy tluczeń - bo tym są przeważnie wysypane ławy torowiska na szlaku, nie są to też wysiewki (czyli odpad po wymianie tłucznia w torze, mieszanina ziemi i pokruszonego tłucznia). Być może jest to tłuczeń po recyklerze, czyli odzyskany z torów, oczyszczony z ziemi i okruchów, ale nie kwalifikujący się do ponownego użycia w torze z powodu np zbyt tępych krawędzi.
Na fotce z Warszawy pomiędzy torami widać niesort.
Musiałbym zapytać w firmie modernizującej stacje.
 
OP
OP
trotylow

trotylow

Użytkownik
Donator forum
Reakcje
170 2 1
#39
...jak przystało na szanującą się stację węzłową Lanckorona będzie miała swój własny budynek dworca. (Chociaż w tym tempie to zapewne dopiero na dwusetlecie ;) )
 

Załączniki