• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Konstal 105n - 1:87

luc1979

Znany użytkownik
Reakcje
278 0 0
#63
ciąg dalszy...
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

holosal

Aktywny użytkownik
Reakcje
107 0 0
#65
Skład prezentuje się fantastycznie, szczególnie z odtworzonym wnętrzem i pasażerami.(y) Gratuluję projektu i wykonania!
Jedyny błąd, który rzuca mi się w oczy to umieszczenie klap dachowych z przodu i z tyłu. Wagony 105Na w odróżnieniu od starszych 105N, miały mniejsze klapy - powinny być umieszczone w poprzek, a nie jak u Ciebie wzdłuż.
 

ALA

Znany użytkownik
Reakcje
1.464 23 0
#66
W poprzek, bo były mniejsze (ale nie węższe). Te pokrywy wywietrzników, to najpoważniejszy błąd, ale niezgodności jest więcej. Co nie zmienia faktu, że jak na tą wielkość, to model prezentuje się świetnie i dobrze odwzorowuje ogólny wygląd oryginału.
 
OP
OP
piotr66

piotr66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.859 32 2
#67
Jedyny błąd, który rzuca mi się w oczy to umieszczenie klap dachowych z przodu i z tyłu. Wagony 105Na w odróżnieniu od starszych 105N, miały mniejsze klapy - powinny być umieszczone w poprzek, a nie jak u Ciebie wzdłuż.
Z tymi klapami to jednak nie jest taka oczywista sprawa. Generalnie możesz mieć rację ale... Obennie trudno jest o zdjęcia gdzie te klapy są widoczne ale tu na przykład wyglądający na 105Na z klapami poprzecznymi, pomijam przednie które były zapewne przerabiane. Piszę celowo "wygladajacy" bo tak na prawdę często nie wiadomo czy nie jest to 105N po remoncie wyglądający jak Na. Tak więc mój poznański też może być takim przypadkiem, a klapy ma jeszcze z czasów 105N. Trochę to może skomplikowany wywód ale chyba bardzo prawdopodoibny.
A do kolegi ALA mam pytanie jakie jeszcze niezgodności widzi, bo to zawsze sie przyda przy budowie następnych.
 

Załączniki

holosal

Aktywny użytkownik
Reakcje
107 0 0
#68
Zgadza się. To prawda, a zdjęcie, które zamieściłeś jest tego najlepszym przykładem. Zresztą każde miasto na swój sposób dokonywało zmian często według własnych "patentów", choć idea tych modernizacji była ta sama. Moje spostrzeżenie odnosiło się oczywiście do wersji pierwotnej wagonów 105N i 105Na. Malowanie Twojego składu jest bliższe temu okresowi, choć już bez kremowych fartuchów.
Wprowadzenie przez producenta mniejszych pokryw wywietrzników w 105Na wymuszone było zastosowaniem szafy z aparaturą elektryczną za stanowiskiem motorniczego, w miejsce dotychczasowej niskiej skrzynki i ścianki z dykty.
A do kolegi ALA mam pytanie jakie jeszcze niezgodności widzi, bo to zawsze sie przyda przy budowie następnych.
Przychylam się również do tego pytania.
 

Dabas

Aktywny użytkownik
Reakcje
19 0 0
#69
W Poznaniu różne cuda się działy i duże klapy na przedzie uchowały się w niektórych wagonach doczepnych. Przy ich konwersji ze 105N na 105Na, likwidowano stanowisko motorniczego, a szafkę z elektryką przenoszono pod okna po lewej. Tak powstał typ 105NaD (D - jak Doczepa). Natomiast na zdjęciu Piotra mamy dwuskład 105N bo tylko one jeździły w Poznaniu z oboma pantografami w górze, podczas gdy składy 105Na miały podniesiony jedynie patyk w pierwszym wagonie, a wagony były dodatkowo połączone kablem WN.
 

ALA

Znany użytkownik
Reakcje
1.464 23 0
#74
A do kolegi ALA mam pytanie jakie jeszcze niezgodności widzi, bo to zawsze sie przyda przy budowie następnych.
Przychylam się również do tego pytania.
Od mojego ostatniego wpisu nie zaglądałem tu, więc nie wiem, czy to się jeszcze przyda. Moje uwagi dotyczą głównie specyfiki wagonów poznańskich, choć nie tylko, bo np. na wózkach brakuje dosyć charakterystycznego elementu, czyli tzw. luzowników. Poza wcześniej już zgłaszanymi uwagami dot. klap dachowych i zakładając, że model odwzorowuje wygląd wagonów z okresu pierwszej połowy lat 90. (a na to wygląda), to:
1. Inaczej wyglądały czołowe kasetony na tablice liniowe (oddzielne na numer i nazwę końcówki);
2. Inne było rozplanowanie siedzeń wewnątrz wagonu (miejsce na wózek z lewej strony, kasowniki typu "krak" z prawej, choć te elementy z czasem się zmieniały);
3. Nie było jeszcze wyjść bezpieczeństwa z lewej strony;
4. Nie były jeszcze stosowane łamane i chowane sprzęgi;
5. Boczne tablice liniowe (tzw. "kwadraty") na słupkach, nigdy nie były wycinane, a jedynie malowane;
6. Brakuje linki do opuszczania pantografu
 
Ostatnio edytowane:

saabal

Aktywny użytkownik
Reakcje
41 5 1
#75
Tematyka tramwajów w HO zmusza do pewnych kompromisów niestety. Pomimo tej samej skali pomniejszenia w taborze tramwajowym zawsze mamy mniej miejsca w porównaniu do modeli lokomotyw. Tablice fakt, kierunkowa plus mała z numerem, i jeszcze jedna z boku, przed mechanizmem pierwszych drzwi. Do czasu modernizacji wagonów i instalowania różnego rodzaju wyświetlaczy pikselowych, czy samego numeru linii. Próby stycznikow liniowych na dachu pojazdu, przeniesienia przewodu WN z dachu do gniazd czy chociażby przebudowy 105N na Na. WNT modernizowaly 105tki na tyle sposobów, w ilu miastach były używane.
W Szczecinie układ siedzeń nie był nigdy inny niż w pierwowzorze nawet w wagonach 105N2ks z 2000 roku nie bylo miejsca na wózek, a kabina w drugim wagonie po raz pierwszy zniknęła w modernizacji 105Ngs.
Co do modeli Piotra, umieszczenie napędu przy możliwości odwzorowania wnętrza jest mistrzostwem.
 
OP
OP
piotr66

piotr66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.859 32 2
#77
Ala, uwagi zawsze sie przydadzą, choćby dlatego aby uzupełnić swoją wiedzę na temat taboru. Co do sprzęgów to chyba "już nie było łamanych" a nie "jeszcze", bo łąmane były od początku produkcji.
[DOUBLEPOST=1465151933][/DOUBLEPOST]
...i zasługą wybitnie wysokiej podłogi pierwowzoru.;)
To na pewno.
 
OP
OP
piotr66

piotr66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.859 32 2
#79
Tak, jest w planach. Projekt jak i niektóre częći ze 105Na są gotowe, jak czas pozwoli to pod koniec roku powinien się zmaterializować.
 

ALA

Znany użytkownik
Reakcje
1.464 23 0
#80
Co do sprzęgów to chyba "już nie było łamanych" a nie "jeszcze", bo łąmane były od początku produkcji.
... wagonów typu 105N, owszem, ale szybko z tego zrezygnowano. Wagony typu 105Na, ZTCW, fabrycznie miały stałe sprzęgi, a chowane pojawiły się ponownie dopiero, gdy zaczęły wymagać tego przepisy, ale wówczas te wagony były już zielono żółte.
 

Podobne wątki