No i stało się.
Większość obecnych wagonowych IC w Niemczech ma się zmienić w składy ICE, nowe składy "ICE" Talgo czy piętrowe IC2 Bombardiera lub Kiss'y Stadlera (kupione niedawno od Westbahn). Przyszłość 1200 wagonów i ponad stu lokomotyw serii 101 jest niewiadoma. Czesi kupili sporo wagonów z Austrii, które tam stały się zbędne po masowych zakupach Railjetów.
A u nas masowe zakupy nowych składów odbyły się tak naprawdę za poprzedniej ekipy (20 Pendolino, 20 Flirtów i 20 Dartów), a teraz pudrujemy trupy za grube miliony. Wycofano się nawet z prawdziwej modernizacji składów używanych na "prestiżowej" trasach PKP do Berlina na rzecz standardowego przeglądu. A w Niemczech na sprzedaż wystawione zostaną dawne składy Metropolitan, obecnie używane jako standardowe IC.
Większość obecnych wagonowych IC w Niemczech ma się zmienić w składy ICE, nowe składy "ICE" Talgo czy piętrowe IC2 Bombardiera lub Kiss'y Stadlera (kupione niedawno od Westbahn). Przyszłość 1200 wagonów i ponad stu lokomotyw serii 101 jest niewiadoma. Czesi kupili sporo wagonów z Austrii, które tam stały się zbędne po masowych zakupach Railjetów.
A u nas masowe zakupy nowych składów odbyły się tak naprawdę za poprzedniej ekipy (20 Pendolino, 20 Flirtów i 20 Dartów), a teraz pudrujemy trupy za grube miliony. Wycofano się nawet z prawdziwej modernizacji składów używanych na "prestiżowej" trasach PKP do Berlina na rzecz standardowego przeglądu. A w Niemczech na sprzedaż wystawione zostaną dawne składy Metropolitan, obecnie używane jako standardowe IC.