• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Koniec składów wagonowych w DB Fernverkehr

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.341 37 2
#1
No i stało się.
Większość obecnych wagonowych IC w Niemczech ma się zmienić w składy ICE, nowe składy "ICE" Talgo czy piętrowe IC2 Bombardiera lub Kiss'y Stadlera (kupione niedawno od Westbahn). Przyszłość 1200 wagonów i ponad stu lokomotyw serii 101 jest niewiadoma. Czesi kupili sporo wagonów z Austrii, które tam stały się zbędne po masowych zakupach Railjetów.
A u nas masowe zakupy nowych składów odbyły się tak naprawdę za poprzedniej ekipy (20 Pendolino, 20 Flirtów i 20 Dartów), a teraz pudrujemy trupy za grube miliony. Wycofano się nawet z prawdziwej modernizacji składów używanych na "prestiżowej" trasach PKP do Berlina na rzecz standardowego przeglądu. A w Niemczech na sprzedaż wystawione zostaną dawne składy Metropolitan, obecnie używane jako standardowe IC.
 
OP
OP
qwertas

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.341 37 2
#3
Najwidoczniej nie jechałeś nigdy takim "złomem", cichuteńkim, z klimatyzacją, wc z zamkniętym obiegiem, drzwiami odskokowymi, wygodnymi fotelami, 6-cio osobowymi przedziałami, z dopuszczalną prędkością 200 kmh...
IC modernizuje za większą kasę 40-sto letnie trupy cegielskiego które myśl techniczną mają na poziomie sprzed 80 lat, i nawet po modernizacji nie zaoferują takiego standardu jak owe Niemieckie "złomy".
Ale wiem, co niemieckie to złe i wrogie...

DB oferuje wagony w otwartych postępowaniach, Regiojet, Flixtrain i podobne firmy wejdą również i na nasz rynek, to kwestia czas. A my z naszych podatków będziemy musieli płacić jeszcze więcej na utrzymanie "narodowych" "koncernów".
 
Reakcje
438 294 188
#4
Najwidoczniej nie jechałeś nigdy takim "złomem", cichuteńkim, z klimatyzacją, wc z zamkniętym obiegiem, drzwiami odskokowymi, wygodnymi fotelami, 6-cio osobowymi przedziałami, z dopuszczalną prędkością 200 kmh...
IC modernizuje za większą kasę 40-sto letnie trupy cegielskiego które myśl techniczną mają na poziomie sprzed 80 lat, i nawet po modernizacji nie zaoferują takiego standardu jak owe Niemieckie "złomy".
Ale wiem, co niemieckie to złe i wrogie...

DB oferuje wagony w otwartych postępowaniach, Regiojet, Flixtrain i podobne firmy wejdą również i na nasz rynek, to kwestia czas. A my z naszych podatków będziemy musieli płacić jeszcze więcej na utrzymanie "narodowych" "koncernów".
przeczytales moja odpowiedz?czy gdzies napisalem tu cytuje"Ale wiem, co niemieckie to złe i wrogie"
skoro nie ma rzekomo kasy na porzadna modernizacje naszych 20 letnich wagonow stojacych i niszczonych na Olszynce Grochowskiej to skad bedzie kasa na te 20 letnie zlomy z Niemiec i dlaczego Polska ma byc wiecznym odbiorca zachodniego zlomu tylko dlatego ze niemcy wycofuja te wagony i lokomotywy z uzytku
wiadomo ze Niemcom nie oplaca sie utrzymywac takiego taboru bo jest on drozszy i mimo wszystko wolniejszy od typowego skladu ice
a dla twojej wiadomosci jezdze skladami ice i wagonowymi jednak dalej uwazam ze Polsce jest niepotrzebny ten zlom bo to moze zabic rozwoj polskiego taboru,oczywiscie nie twierdzę ze naprawa 40 letnich wagonow jest czyms pozytywnym,wrecz przeciwnie te wagony i lokomotywy powinny byc juz dawno w hucie
 

darekgd

Ostrzeżony
Reakcje
211 85 35
#5
Wprowadzić model chiński, za dnia między dużymi aglomeracjami na zasadach równorzędnych ,a nie tylko do stolycy, kdp,pendolino i inne szybkie składy, trasami do mniejszych miejscowości oraz w nocy składy wagonowe, najlepiej jakby przerabiali je tak aby w dzień służyły z miejscami siedzącymi,a w nocy jako kuszetka, w chinach nawet kdp mają chowane łóżka ,w dzień siedzisz,w nocy śpisz, oczywiście część wagonów powinna jeździć tylko z miejscami siedzącymi. Chińska kolej tak funkcjonuje i w dzień kdp 300km/h a w nocy stare wagony
 

Bolutek

Ostrzeżony
Reakcje
1.611 378 7
#6
Tak zwany "Narodowy Tren Kolejowy" na PKP to cos z chińszczyzny, teraz może z dołożeniem tureckim plus "rekordowy" zakup 63 lokomotyw na V równe 200 km/h... Fakt, że może??? - wagony klasyczne przedziałowe DB Fernverkehr odejdą w niebyt???...
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 4 0
#8
Krzysiek, niby racja, ale skoro decydujemy się na modernizację kolejnych kilkuset 30 i 40 letnich wagonów standardu Y, które po tej modernizacji nie pojadą więcej niż 160 kph (a w wielu przypadkach 150 ze względu na zbyt niską masę hamującą), to moim zdaniem lepszym rozwiązaniem byłoby odkupienie od Niemców 30-40 letnich wagonów standardu Z, gotowych do jazdy 200 km/h i poddać je naprawom P5 zamiast pudrować nasze Y-greki. Wydatek pewnie byłby podobny, a korzyści zdecydowanie wyższe.
Modernizacje nie blokują rozwoju potencjału produkcji nowych wagonów jeśli oprócz modernizacji zamawia się nowy tabor, a z tego co wszystkie źródła podają, zakupy nowego taboru także mają być kontynuowane równolegle do modernizacji starego taboru.

A tu strona www, na której DB oficjalnie sprzedaje swój tabor (bez idiotycznej konieczności pocięcia jego kluczowych elementów konstrukcyjnych, jak ma to miejsce w PKP): https://www.db-gebrauchtzug.de/f?p=222:200:11559511931912:::200:: - do wyboru do koloru - lokomotywy, SZT, wagony, co kto potrzebuje :)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje innych krajów 0

Podobne wątki