• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dyskusja Kolor dachów w modelowych wagonach osobowych

pils_jul

Użytkownik
Reakcje
110 25 2
#1

Nowość od Robo




280010(1) - PKP 209C, stacja Szczecin





























Wagon bagażowy typu 209C z przydziału Szczecin, epoka IVb/c.

Model ten powstał z myślą o składzie ze Szczecina, który wydaliśmy jakiś czas temu z epoki IVb/c (222010, 222020, 222050, 233030, 244020).



numer boczny 51 51 95-80 030-2 Dwxz

rev. 07.11.1980



cena bez oświetlenia: 335 zł

cena z oświetleniem wnętrza (oświetlenie starszego typu ROBO bez magnetycznej różdżki i oświetlenia końca składu): 385 zł





Czy kolor oliwkowy dachu ,to jest właściwy kolor ?
 

void-tech

Znany użytkownik
Reakcje
813 29 1
#7
@pils_jul zdjęcia z oficjalnej strony powinny rozwiać wszelkie wątpliwości: 280010 - PKP 209C, stacja Szczecin (robo.eu.com)
Ja tylko czekam, aż ktoś zacznie wątpić czy na pewno ramki okien w drzwiach powinnny być czarne a nie .... srebrne.
Czy każdy model będzie miał krzywo wklejne schody...
Czy aby na pewno tarcze hamulca powinno być oliwkowa?
Czemu haki promowe nie są żółte?
I dlaczego w "nowym" produkcie jest stara płytka oświetleniowa?
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.445 442 99
#8
A to dach i ściany w tym wagonie mają ten sam kolor?
Mniej więcej od wtedy, co i przestano malować pasy ozdobne na Bipa-ch/Bhp... i mniej więcej od wtedy, kiedy całe Bipy malowano na oliwkowo, czyli w latach 80-tych gdy oszczędzać mocno zaczęto. Mógł być cały oliwkowy. Skoro Robo taki wykonał, to przecież na czymś się opierał, a nie malował go tak by teraz wysłuchiwać "dlaczego dach nie szary"....
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.691 37 4
#9
Dlatego bagażu z dachem oliwkowym nie kupię bo z daleka to widać, a w przypadku SM31 rzeczywiście z metra na makiecie modułowej data rewizji rzuca się w oczy jak czerwona płachta torreadora na corridzie.
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.116 87 0
#10
Tymczasem Robo zapowiada na wrzesień wagon bagażowy 222390 z szarym dachem:

Model wagonu bagażowego 209C.
Stacja Warszawa Szczęśliwce
numer boczny 51 51 95-88 022-1 Dwxzd
rev. 14.11.1975

1721220573256.png
 
OP
OP
P

pils_jul

Użytkownik
Reakcje
110 25 2
#12
Mniej więcej od wtedy, co i przestano malować pasy ozdobne na Bipa-ch/Bhp... i mniej więcej od wtedy, kiedy całe Bipy malowano na oliwkowo, czyli w latach 80-tych gdy oszczędzać mocno zaczęto. Mógł być cały oliwkowy. Skoro Robo taki wykonał, to przecież na czymś się opierał, a nie malował go tak by teraz wysłuchiwać "dlaczego dach nie szary"....
Dla producentów taniej jest pomalować całe pudło wagonu jednym kolorem. A kto się na czym opierał ,to już zupełnie inny temat. Ja nie widziałem "Y " do końca lat 70- tych całych oliwkowych , ich modele z W-wy Szczęśliwice ( 2 gie klasy) niestety są w całości oliwkowe .
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.132 129 19
#13
Czy zatem wszystkie modele wagonów z okresu b epoki IV, posiadające dach w kolorze pudła, należy uznać za źle odwzorowane?
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.116 87 0
#18
Czytam tę długa dyskusję o kolorze dachu i trochę się dziwię. Akurat modeluję epokę IVa/b, kiedy można było spotkać dachy w kolorze pudła i szare w jednym składzie.

Wyczytałem chyba gdzieś na Forum, że wagony wychodziły z fabryki z szarymi dachami, a po naprawach w ZNTK, dla uproszczenia lub z powodu braków materiałowych, dach był już w kolorze pudła. Stąd te mieszane składy, jak najbardziej poprawne w okresie, kiedy na torach były zarówno pojazdy prosto z fabryki, jak i po naprawach.

Jeżeli ktoś chce mieć pewność, że dokładnie odwzorowano konkretny wagon z konkretnym nr inwentarzowym i konkretną datą rewizji, pozostaje dotrzeć do informacji, kiedy ten pojazd został wyprodukowany. Chociaż osobiście uważam, że trzeba mieć nieco więcej zaufania do projektanta modelu.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
P

pils_jul

Użytkownik
Reakcje
110 25 2
#19
Kolega nie ma racji.
Jestem dzieckiem lat 80-tych interesującym się już wtedy koleją i pamiętam doskonale, że wagony miały dachy zarówno szare jak i oliwkowe (nie mam fotografii żeby to udowodnić) w pociągach przybywających i odjeżdżających z/do stacji Bielsko Biała Gł. i Kraków Płaszów.
A ja jestem dzieckiem z lat 40 i jako dorosły kolejarz to pamiętam że dopiero w latach 1980 .... pojawiły sie wagony Y z dachem oliwkowym. Ja podważam malowanie całych pudeł na oliwkowy kolor w latach 70-tych.
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.599 50 5
#20
Każdy może wszystko powiedzieć, wszystko podważyć.
Jakoś niewielu jest w stanie udowodnić swoje tezy zdjęciami z wiarygodnych źródeł.
Ja sam nie mogę nic udowodnić w tym temacie, ale chętnie się dowiem.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 2
Tabor 24
Tabor 5
Tabor 10
Tabor 4

Podobne wątki