• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
  • Uprzejmie informujemy, że forum będzie niedostępne od godziny 22 w dniu 11 lutego 2025 do godzin popołudniowych 12 lutego 2025. Będziemy prowadzili prace administracyjne na serwerze. Pozdrawiamy Administracja.

Kolekcja kolekcja jarekom

OP
OP
jarekom

jarekom

Znany użytkownik
Reakcje
739 2 0
Witam
"Firma została założona przez Gustafa Eriksona w Malmö w 1891 roku pod nazwą Vagnfabriksaktiebolaget i Södertälj czyli w języku polskim Fabryka Wagonów w Södertälje w skrócie Vabis. W 1902 roku rozpoczęto produkcję samochodów ciężarowych. W 1911 roku w wyniku połączenia przedsiębiorstwa z koncernem motoryzacyjnym Vagnsfabriks Aktiebolaget powstało przedsiębiorstwo o nazwie AB Scania-Vabis. W 1935 roku firma Scania została głównym przedstawicielem marki Volkswagen na rynku szwedzkim, a rok później wprowadziła na rynek pierwszy własny silnik wysokoprężny. W 1957 roku rozpoczęto produkcję samochodów ciężarowych w Brazylii. W 1966 roku firma Scania-Vabis przejęła Be-Ge Karosserifabrik, które od lat 40. produkowało kabiny dla ciężarówek. W 1969 roku Scania połączyła się ze szwedzkim producentem samochodów osobowych (oddział motoryzacyjny producenta maszyn lotniczych - Saab) - SAAB nosząc do rozwodu w 1995 roku nazwę Saab-Scania. W wyniku współpracy obie marki opracowały wspólne logo z gryfem z którego po rozwodzie w 1995 roku zniknęła nazwa Saab-Scania, a pojawiła się własna nazwa każdej z marek. Kiedy w 1995 roku koncerny rozdzieliły się, część produkująca pojazdy użytkowe otrzymała nazwę Scania AB, którą nosi do dziś.
Od 1916 roku głównym akcjonariuszem firmy była rodzina Wallenbergów. W późniejszym czasie sprawowała kontrolę nad firmą za pośrednictwem funduszu inwestycyjnego "Investor AB". W ostatnich latach kilka koncernów motoryzacyjnych próbowało przejąć kontrolę nad Scanią skupując jej akcje. Próba podjęta przez Volvo AB została zablokowana przez urząd antymonopolowy UE. W późniejszym czasie pakiety akcji przejęły koncerny MAN SE oraz Volkswagen AG, blokując sobie nawzajem możliwość przejęcia kontroli nad firmą. W marcu 2008 roku Volkswagen, który miał 20,89% akcji Scanii, dających prawo do niemal 38% głosów, odkupił od "Investor AB" i fundacji Wallenbergów pakiet akcji. W ten sposób zwiększył udziały do 37,73% akcji z prawem do 68,6% głosów. W dniu 13 maja 2014 roku Scania została całkowicie przejęta przez Volkswagena mającego od teraz 90,47% akcji, a także 96,26% praw do głosu w jej zarządzie"
Pozwoliłem sobie zacytować ten wpis , bo jest parę fajnych informacji.

Niestety nie znalazłem żadnej informacji na temat Scanii 112H !!!

IMG_1333.JPG


IMG_1335.JPG


IMG_1337.JPG


IMG_1339.JPG
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
26.138 387 20
Bardzo fajny model Scanii. Fajnie wygląda w dziennej kabinie, a wanna idealnie do niej pasuje. Fajnie też spasowały się z tym typem zestawu opony z dużym bieżnikiem. Zestaw podoba mi się i chyba będę musiał takiego poszukać. (y)
 

Lec Go (Bartek)

Znany użytkownik
Reakcje
11.608 67 1
Bardzo ładna ta scania w małej kabinie z wywrotką . Mi się podoba . Co do opisu to mogę dodać że scanie 2 serii były produkowane w latach 1980 - 1989 . Silniki jakie były w nich montowane to od 8 litrowych po 14 litrowe V8 :D
 
OP
OP
jarekom

jarekom

Znany użytkownik
Reakcje
739 2 0
Samskip -Firma oferująca rozwiązania logistyczne na krótkich odległościach. Oferuje transport morski, rzeczny , kolejowy i drogowy. Do przewozu w tym ostatnim dysponuje 450 naczepami, 125 naczepami mega, 300 ciągnikami i blisko 300 naczepami do kontenerów.

IMG_1315.JPG


IMG_1317.JPG


IMG_1318.JPG


IMG_1320.JPG
 

RaFuS

Znany użytkownik
Reakcje
140 3 0
Niestety nie znalazłem żadnej informacji na temat Scanii 112H !!!
Scania 2giej serii, silnik 11litrowy, zapewne rzędowa 6ka, jeśli się nie mylę rodzaj ramy na której zbudowany został ciągnik powinna mieć zwiększoną wytrzymałość. Zaprezentowany model ma kabinę typu CP14 - krótka, niska i można powiedzieć "podcięta" od dołu, rzadko występowała w ciągnikach siodłowych, częściej w solówkach. Miłym akcentem są oryginalne pasy ozdobne, które często montowano na kabinach ciężarówek 1:1. Model którego jeszcze nie mam, ale z czasem go upoluje... także zazdroszczę.

Manik w barwach Samskip fajnie się prezentuje, urozmaica go ten kontener 45ft z duża ilością detali i oznaczeń jak na te skale.
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
26.138 387 20
Fajnie wygląda ten zestaw. Długi kontener, mnóstwo oznaczeń. Piękny zestaw.
 
OP
OP
jarekom

jarekom

Znany użytkownik
Reakcje
739 2 0
Kiedyś natrafiłem na parkingu na takie Volvo.

IMG_0141.JPG


IMG_0143.JPG



Potem na Ebau zobaczyłem model tegoż auta. Na tyle mi się spodobał, że go musiałem kupić.

IMG_3516.JPG


IMG_3517.JPG


IMG_3519.JPG


IMG_3520.JPG


IMG_3521.JPG


IMG_3522.JPG


IMG_3524.JPG


Do pełni szczęścia brakuje osłony pomiędzy osiami!!Chociaż po sprawdzeniu w necie, są tez zdjęcia ciągnika bez osłon.
 

Podobne wątki