Przedsiębiorstwo Fixemer Logistics GmbH zostało założone w 1951 roku przez Karla Fixemera, który to początkowo chciał zostać kierowcą, lecz żadna firma nie chciała go przyjąć ze względu na brak doświadczenia. Z czasem firma rozrosła się i posiadała spory tabor pojazdów takich marek jak Mercedes, Scania czy Iveco, oraz kilka oddziałów w europie. W pewnym momencie wyspecjalizowała się w transporcie na daleki wschód. Dobra passa nie trwała jednak długo i na jaw wyszły spore oszustwa podatkowe, oraz fałszywe dokumenty, za co szefostwo Fixemera stanęło przed sądem. Niektóre oddziały zostały zlikwidowane, a sporą część taboru sprzedano. Obecnie firma zajmuje się głównie spedycja, magazynowaniem i posiada trochę swoich naczep, które są wykorzystywane w transporcie kombinowanym.
Ciężko znaleźć w sieci informacje na temat aktualnego taboru Fixemera, do niedawna były to Actrosy MPII i Volva FH trzeciej generacji zarejestrowane w Niemczech oraz Polsce. Polski oddział mieści się w Poznaniu i Słubicach. Ten drugi (FSL sp. z.o.o.) posiadał wspomniane Volva i Actrosy, a w zeszłym roku wymienił całą flotę na Scanie R Streamline. Tak więc prezentowany model można właściwie uznać za polonika, tym bardziej że ta konkretna Scania (23203) na pewno posiada polskie tablice.
Zdjęcie: Michał Miękiszak