• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolejowy półwysep helski i linia 213

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.556 60 3
Dzisiaj w Kuźnicy przed stacją od strony Helu :eek:(y):gwizd:
 

Załączniki

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.556 60 3
I na stacji(y)
 

Załączniki

OP
OP
daniel loko
Reakcje
1.786 13 0
O Chryste:eek:.. Sodoma i Gomora - jeszcze płonącej żony Lota brakuje do kompletu:confused:....Kiedy się wreszcie to skończyo_O.... Mam nadzieję przyjechać w lecie i zastać tam piękną stacyjkę..:love:
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.556 60 3
A ja mam nadzieję ,że ten zerwany tor mijankowy będzie od nowa położony...o_O....
Spokojnie dwa tory zostsją(y) niestety bocznica towarowa idze do rozbiórki :( ponieważ 2 peron bedzie poszerzony a tor pierwszy zostanie ok 2 - 2,5 m przesunięty bliżej budynku stacyjnego. I tylko z drugiego peronu będzie można siadać do pociągu[DOUBLEPOST=1387122579][/DOUBLEPOST]
O Chryste:eek:.. Sodoma i Gomora - jeszcze płonącej żony Lota brakuje do kompletu:confused:....Kiedy się wreszcie to skończyo_O.... Mam nadzieję przyjechać w lecie i zastać tam piękną stacyjkę..:love:
Do lata mają skończyć (oby)
 

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
3.051 58 5
Zainteresowały mnie te lokomotywy spalinowe ze zdjęcia wstawionego przez kolegę Szwed1978.
Sprawdziłem więc czy coś znajdę w książce "Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej" Pana Bogdana Pokropińskiego.
W pozycji tej znajduje się rozdział poświęcony tym lokomotywom. Nie są oznaczone żadnym symbolem, a tylko nazwiskiem ich konstruktora - Ludwika Ebermanna. Wyprodukowano jedynie dwa egzemplarze na tor 600 mm, przez Wytwórnię Parowozów Zakładów Ostrowieckich w Warszawie w 1935 roku. Docelowo chciano zainteresować nimi PKP, ale PKP takich lokomotyw nie chciały, a dwa wyprodukowane egzemplarze zostały kupione przez Ministerstwo Spraw Wojskowych. A zatem wychodzi na to że niekoniecznie Wojsko je zamówiło.
Z mojej wiedzy zostały skonstruowane specjalnie dla R.U.H. ,początkowo myślano o zakupie w Niemczech ,ale zważywszy na tajność projektu zdecydowano się kupić naszej produkcji i wielokrotnie droższe i gorsze lokomotywki ,ale się opłaciło ,Niemcy do października 1939 nie wiedzieli tak do końca co jest na Helu.
Temat 2. Z mojej wiedzy do stanowisk dział był poprowadzony normalny tor , w miejscu gdzie były suwnice ,wąskotorówka nie dała by rady przewieść tak ciężkich luf ,ale to już było po 1939r.
Suwnicami były transportowane do baterii i po ewentualnym zużyciu z powrotem na wagony i do naprawy/wymiany.
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.556 60 3
Z mojej wiedzy zostały skonstruowane specjalnie dla R.U.H. ,początkowo myślano o zakupie w Niemczech ,ale zważywszy na tajność projektu zdecydowano się kupić naszej produkcji i wielokrotnie droższe i gorsze lokomotywki ,ale się opłaciło ,Niemcy do października 1939 nie wiedzieli tak do końca co jest na Helu.
Temat 2. Z mojej wiedzy do stanowisk dział był poprowadzony normalny tor , w miejscu gdzie były suwnice ,wąskotorówka nie dała by rady przewieść tak ciężkich luf ,ale to już było po 1939r.
Suwnicami były transportowane do baterii i po ewentualnym zużyciu z powrotem na wagony i do naprawy/wymiany.
Betonowe konstrukcje po suwnicach stoją do dziś widać że był poprowadzony normalny tor tym bardziej że wtedy dostawa amonicji była dostarczana normalnym torem bez przeładunku bezpośredno pod działobitnię
P9033881.JPG
a tutaj sama suwnica z wikipedii sama suwnica ( fotkę można zobaczyć w muzeum)
800px-Hel_-_Bateria_Schleswig-Holstein_(8).JPG
 

Phantomiusz

Aktywny użytkownik
Reakcje
7 0 0
Betonowe konstrukcje po suwnicach stoją do dziś widać że był poprowadzony normalny tor tym bardziej że wtedy dostawa amonicji była dostarczana normalnym torem bez przeładunku bezpośredno pod działobitnię
Chmm bardzo ciekawe. O ile tor bez problemu można doprowadzić do stanowiska nr 2 to do stanowiska nr 3 musiałby już iść zygzakiem i jeszcze przecinać tor kolejki służącej do obsługi baterii (bardziej byłbym skłonny do postawienia tezy, że tor normalny służył tylko przy budowie baterii, zresztą podobnie jak i polskiej Laskowskiego. Luf nie wymieniano, ze względu na to, że bateria nie oddała tyle strzałów aby było to konieczne.

Kolejna sprawa z tą amunicją. Pierw powinna ona trafić do magazynów, a nie bezpośrednio na stanowiska. Stanowiska ogniowe z magazynami były połączone bezpośrednio kolejką wąskotorową, a ta również ze stacją w Helu.
 

Podobne wątki