• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolejowy półwysep helski i linia 213

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.351 18 9
A tak wyglądał budynek dworca w Pucku 13.05.2022r.
Z wnętrza budynku usuwane są stropy i ściany - nawet te nośne. Całe nowe wnętrze będzie najprawdopodobniej współczesnym żelazobetonem. Po modernizacji oryginalne zostaną tylko ściany zewnętrzne. Wyburzony został już dawny magazyn kolejowy. W jego miejscu powstanie ponoć sklep (przynajmniej tak mówią miejscowi).
To, co mnie uderzyło, to "barbarzyńskie" metody, stosowane podczas renowacji. Widoczna na pierwszym zdjęciu ściana ma podobno zostać zachowana w oryginalnym stanie (tj. z oryginalną fakturą cegły, bez tynku). Szkoda tylko, że podczas zbijania starego tynku zniszczono lica niemal wszystkich cegieł "odnawianego" muru. Widoczne na zdjęciu soczysto czerwone obszary to cegły pokaleczone ostrymi narzędziami - młotami pneumatycznymi czy innymi przecinakami. Wszystkie cegły w tym miejscu są "wygryzione" w głąb muru na 1-2cm. :(

DSCN9910m.JPG

DSCN9912m.JPG

DSCN9911m.JPG
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.445 72 3
A tak wyglądał budynek dworca w Pucku 13.05.2022r.
Z wnętrza budynku usuwane są stropy i ściany - nawet te nośne. Całe nowe wnętrze będzie najprawdopodobniej współczesnym żelazobetonem. Po modernizacji oryginalne zostaną tylko ściany zewnętrzne. Wyburzony został już dawny magazyn kolejowy. W jego miejscu powstanie ponoć sklep (przynajmniej tak mówią miejscowi).
To, co mnie uderzyło, to "barbarzyńskie" metody, stosowane podczas renowacji. Widoczna na pierwszym zdjęciu ściana ma podobno zostać zachowana w oryginalnym stanie (tj. z oryginalną fakturą cegły, bez tynku). Szkoda tylko, że podczas zbijania starego tynku zniszczono lica niemal wszystkich cegieł "odnawianego" muru. Widoczne na zdjęciu soczysto czerwone obszary to cegły pokaleczone ostrymi narzędziami - młotami pneumatycznymi czy innymi przecinakami. Wszystkie cegły w tym miejscu są "wygryzione" w głąb muru na 1-2cm. :(

Zobacz załącznik 895579
Zobacz załącznik 895580
Zobacz załącznik 895581
A wiadomo czy dworzec był wpisany do rejestru zabytków? Jesli tak to gdzie nadzór konserwatora, jesli nie to w tym wypadku nie dziwne, że tak działają...

Pozdr,...
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.305 58 3

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.305 58 3
Puck 8 czerwiec 2022 co by tu dużo pisać totalna demolka konserwator to naprawdę ma "pieczę" nad zabytkiem :mad: i chyba mu się pomyliło z "...pieczę ciasto w piekarniku "
IMG_20220608_133455858_HDR.jpg

Cała drewniana konstrukcja *******nięta w dół widać ja w dużej drzwiowej wnęce.
IMG_20220608_133707063.jpg
IMG_20220608_133747513.jpg
IMG_20220608_133821998.jpg

A tak wygląda plac ładunkowy obecnie
IMG_20220608_133953246_HDR.jpg
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.305 58 3
Żelistrzewo 8 VI 22 moduł w trakcie budowy.
Jak zbudują będą się podniecać z RK na czele, och i ach wstęgi, wódka, orkiestra ... ale budynek nowy a droga z PRL bruk zaciapany asfaltem
IMG_20220608_132406029_HDR.jpg
IMG_20220608_132421506_HDR.jpg
IMG_20220608_132508726_HDR.jpg

Ciekawe czy na górny taras będzie winda czy schody ?:confused:
IMG_20220608_132547798_HDR.jpg
 

Bolesław 102

Bolesław Wielki Znawca Wszystkiego
Reakcje
361 98 10
"Stare ustępuje nowemu". Normalka. W miejsce starego zrujnowanego i nie potrzebnego nikomu, powstanie prawdopodobnie nowy, nowoczesny, dostosowany do obecnych czasów i potrzeb, dworzec. Czy jest w tym działaniu coś nie stosownego, złego? :niepewny::confused::)
 

Bolutek

Ostrzeżony
Reakcje
1.611 378 7
Faktem jest, że budynek dworca w Pucku to już od dawien dawna wielkie nieporozumienie. Więc ta demolka nic nie popieprzy ani nie polepszy. Przejechałem linią helską podczas ubiegłej majówki. Nie wiem co zrobią z budynkami stacyjnymi - ale to co jest w Żelistrzewie to jakaś tragedia. Czy w siedzibie Zakładu na Morskiej w Gdyni czy w Oddziale na Dyrekcyjnej w Gdańsku coś wąchają czy na umór chlają? Czy PKP PLK to jeden wielki stan umysłu? :niepewny::rolleyes:...
Teraz aby tę linię schrzanić zupełnie, zmasakrować trzeba jedynie drut powiesić i nieśmiertelne EN57 w nowym pudrowaniu puścić. Ale Turecki Kurier do spółki z dzbanem Eugeniuszem już o to "zadbają"...
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.445 72 3
Prawdę pisząc, to porównajmy sobie to co robią na l.k. 213 i np co zrobili z dworcem w Mrozach (l.k. 2)... Wiekowo oba budynki były chyba podobne, a los odmienny je spotkał, więc słowo corpo tutaj jest jak najbardziej na miejscu,... bo nawiązuje do polityki firmy (w tym oddziale).

Pozdr,...
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

NaNu

Nowy użytkownik
Reakcje
2 0 0
Puck 8 czerwiec 2022 co by tu dużo pisać totalna demolka konserwator to naprawdę ma "pieczę" nad zabytkiem :mad: i chyba mu się pomyliło z "...pieczę ciasto w piekarniku "
Zobacz załącznik 900109
Cała drewniana konstrukcja *******nięta w dół widać ja w dużej drzwiowej wnęce. Zobacz załącznik 900110 Zobacz załącznik 900111 Zobacz załącznik 900112
A tak wygląda plac ładunkowy obecnie
Zobacz załącznik 900113
Uważam, że konstrukcja dachowa po prostu wymagała wymiany. Chyba lepiej jà wymienić niż dopuścić do katastrofy budowlanej.
 

Pitt35

Użytkownik
Reakcje
93 0 0
Uważam, że konstrukcja dachowa po prostu wymagała wymiany. Chyba lepiej jà wymienić niż dopuścić do katastrofy budowlanej.
Ciekawe, czyżby kolega pracował w tej ekipie remontowej? Jakiś czas temu było wymieniane pokrycie dachowe w Pucku wtedy stwierdzono że konstrukcja dachowa jest w porządku.
Zwracam uwagę, że we Władku również zostawiono tylko ściany dworca. Tam też konstrukcja dachowa była do wymiany?
 

NaNu

Nowy użytkownik
Reakcje
2 0 0
Ciekawe, czyżby kolega pracował w tej ekipie remontowej? Jakiś czas temu było wymieniane pokrycie dachowe w Pucku wtedy stwierdzono że konstrukcja dachowa jest w porządku.
Zwracam uwagę, że we Władku również zostawiono tylko ściany dworca. Tam też konstrukcja dachowa była do wymiany?
Jakiś czas to ok. 2007 rok.
A nawiązując do jednego z wcześniejszych wpisów PLK nie ma nic wspólnego z remontem Dworca.
Natomiast to dzięki PLK ocalała pucka Szopa.
 

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
2.403 28 2
Teraz aby tę linię schrzanić zupełnie, zmasakrować trzeba jedynie drut powiesić i nieśmiertelne EN57 w nowym pudrowaniu puścić. Ale Turecki Kurier do spółki z dzbanem Eugeniuszem już o to "zadbają"...
Dziw, że jeszcze tego nie zrobiono...

Wizualizacje wiszace we Władku sugerują remont bez jakiejś dramatycznej przebudowy. Leją nowe stropy w budynku. Tutaj naprawdę jest imponujący potok pasażerów, jak na to miasteczko. W zasadzie dziwne, że nie wyremontowali tego budynku rewitalizującą linię.

Zgadzam się jednak, że remonty często robią wrażenie robienia w celu wydania jak największej kasy z dotacji! A już remonty linii, gdzie wycina się semafory kształtowe zastępując je świetlnymi kiedy szlakowa jest żenująco niska i nic się z tym nie robi, to typowa super gospodarność PLK :ROFL:
 

NaNu

Nowy użytkownik
Reakcje
2 0 0
Dziw, że jeszcze tego nie zrobiono...

Wizualizacje wiszace we Władku sugerują remont bez jakiejś dramatycznej przebudowy. Leją nowe stropy w budynku. Tutaj naprawdę jest imponujący potok pasażerów, jak na to miasteczko. W zasadzie dziwne, że nie wyremontowali tego budynku rewitalizującą linię.

Zgadzam się jednak, że remonty często robią wrażenie robienia w celu wydania jak największej kasy z dotacji! A już remonty linii, gdzie wycina się semafory kształtowe zastępując je świetlnymi kiedy szlakowa jest żenująco niska i nic się z tym nie robi, to typowa super gospodarność PLK :ROFL:
Semafory wymieniono przed co najmniej 30 laty, a prędkość to 100.
 

Bolutek

Ostrzeżony
Reakcje
1.611 378 7
Warunki techniczne linii - prędkość i zniesienie ograniczeń na linii helskiej poprawiono istotnie.
Ale te "szablonowe" perony projektu PLK, świecące wręcz jasnym betonem robią wrażenie ciężkich, bunkrowych konstrukcji.
A już szczególnie na samej stacji w Helu, gdzie piękny budynek dworca widziany od drogi - prawie znikł na ich tle. Sprawia wrażenie jakby był postawiony przypadkowo, kiedyś tam. A wszechobecne, postawione bardziej na wiwat barierki dopełniają "dzieła zniszczenia"...
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.305 58 3
Uważam, że konstrukcja dachowa po prostu wymagała wymiany. Chyba lepiej jà wymienić niż dopuścić do katastrofy budowlanej.
A ja uważam ze ta konstrukcja była o wiele lepsza niż nie jedna nowa chociażby z racji tego że kiedyś drewno było lepszej jakości. Ale bardziej chodzi mi o to ze wykonawca nie ma bladego pojęcia ile na takiej konstrukcji można zarobić. Teraz jest popyt na stare drewno konstrukcyjne,które po oczyszczeniu , usunięciu wszelkiego rodzaju metalowych okuć można dobrze sprzedać.
Całe drewno jest usuwane bo zaprojektowano stropy betonowe itp. więc całe drewno jest zbędne.

Ciekawe, czyżby kolega pracował w tej ekipie remontowej? Jakiś czas temu było wymieniane pokrycie dachowe w Pucku wtedy stwierdzono że konstrukcja dachowa jest w porządku.
Zwracam uwagę, że we Władku również zostawiono tylko ściany dworca. Tam też konstrukcja dachowa była do wymiany?
Każdy dworzec kolejowy który był w remoncie to opiera się na jednej zasadzie zostają mury reszta do wymiany.

P.S Mieszkam na Półwyspie i w miarę jestem zorientowany na jakim etapie i gdzie co będą robić.:)
Mogę dodać że remont dworca w Juracie stoi pod znakiem zapytania jeżeli wykonawca, który już przejął plac budowy nie dogada się z PKP OGN o inflacyjną kasę.
 

Pitt35

Użytkownik
Reakcje
93 0 0
A ja uważam ze ta konstrukcja była o wiele lepsza niż nie jedna nowa chociażby z racji tego że kiedyś drewno było lepszej jakości. Ale bardziej chodzi mi o to ze wykonawca nie ma bladego pojęcia ile na takiej konstrukcji można zarobić. Teraz jest popyt na stare drewno konstrukcyjne,które po oczyszczeniu , usunięciu wszelkiego rodzaju metalowych okuć można dobrze sprzedać.
Całe drewno jest usuwane bo zaprojektowano stropy betonowe itp. więc całe drewno jest zbędne.
No niestety ale mamy obecnie problem z zachowaniem dziedzictwa. Zamiast zachować stare wolimy budować nowe. Jest to smutne. Jako przykład to w mojej miejscowości stare kaszubskie domy z cegły z początku XX wieku są obecnie wyburzane lub przerabiane na nową modłę.
 

Podobne wątki