PKP PLK za środki unijne wyremontowała linię kolejową i dzięki temu czas przejazdu się skrócił, zwiększono bezpieczeństwo itp. Natomiast przewozami zajmuje się Samorząd Województwa Pomorskiego, który rozpisuje przetargi na świadczenie usług transportu publicznego koleją miedzy innymi na Półwysep Helski. Nomen omen te przetargi do tej pory wygrywa Pol Regio, których współwłaścicielem są wszystkie sejmiki Województw (Arriva także startowała, ale dała wyższa cenę) I to Marszałek województwa decyduje ile kursów będzie dofinansowanych (i tylko te są realizowane prze PR). W ramach oszczędności kilka kursów (chyba 3) na trasie od Władka do Helu realizowane są przez KKU (kolejowa komunikacja uzupełniająca) Wiec pociąg zostaje we Władku a dalej jedzie się autobusem czyli wolniej

. Taki stan rzeczy będzie do połowy kwietnia później już się opłaca

. Jeżeli natomiast chodzi o sam rozkład jazdy to jest z dupy wzięty i dlatego mało ludzi jeździ pociągami, a ta przesiadka robi swoje. Tu mogę powiedzieć że brak taboru determinuje rozkład jazdy z dupy wzięty, ponieważ tabor jaki posiada PR otrzymuje od Marszałka Województwa tabor ten obsługuje PKM i lk 213 wiec kombinują


(a swój złomują).
Jeżeli chodzi natomiast o "Poprawa przepustowości na linii kolejowej nr 213 Reda – Hel" to w "Poprawa przepustowości na linii kolejowej nr 213 Reda – Hel" #2.078 na str. 104 jest mapka z planami co będą jeszcze robić. Chodzi o większą liczbę mijanek i zelektryfikowanie linii aby np SKM pojawia się tam na torach. Mijanki miały by być Żelistrzewo (była i zlikwidowali), Swarzewo (to samo) Chałupy budowa toru mijankowego i gdzieś w lesie pomiędzy Juratą a Helem. Dodatkowo będą nowe przystanki Smolno, Kuźnica Wschód, Hel Bór (prawdopodobnie ponieważ nie wiadomo czy tam będzie p.o. czy tylko tor mijankowy). Na pierwszych spotkaniach (2017) z samorządowcami w sprawie elektryfikacji lini kolejowej nr 213 PKP Energetyka zdeklarowała ze na swój koszt gotowa jest pastwić 3 podstacje energetyczne.
Szczęśliwego nowego roku dla wszystkich forumowiczów i administratorów