http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadom...niuja-ministerstwo-zapowiada-cisze-85783.html
A do mojej firmy PKP PLK SA przysłało w grudniu u.r. pismo "o braku podawania sygnałów "Baczność" przed przejazdami, co określono jako rażące nieprawidłowości".
Na wszystkich pouczeniach przypomina się o obowiązku respektowania wskaźników W6a i W6b, to te przed przejazdami nakazujące podawanie sygnału "Baczność", oraz W6 - w innych miejscach
W razie kolizji na przejeździe, sprawdza się m.in. z zapisu rejestratora czy i na ile przed kolizją był podawany taki sygnał.
Jeśli byłby jego brak lub zbyt późno podany (w myśl zasady 3 x Z) to lepiej byłoby nie być w skórze tego maszynisty.
Ostatnia poprawka do Instrukcji Ie-1 wprowadziła nowy znak W6b - należy
wielokrotnie podawać sygnał "Baczność".
Były nawet przypadki, że na składzie jechał kontroler z UTK i liczył czy maszynista podaje tyle razy teki sygnał ile jest tych wskaźników na danym szlaku, a potem pisemko do firmy z numerem pociągu i datą, i ... i domyślcie się sami co dalej.
To tyle w sprawie głośności kolei.