• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Kolej w Krakowie i okolicach

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.784 569 30
Kostki z pulpitu z prawdziwej kolei byłyby mało przydatne, bo pulpit wychodzi bardzo wielki. Jedna kostka ma 4x4 cm.
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
3.347 67 5
Dzień dobry wieczór
Natknąłem się na stację Krynica Zdrój w tym wątku, więc pozwolę sobie zadać pytanie dotyczące tejże stacji.

Czy posiada ktoś zdjęcia tej części stacji?

Bez tytułu.jpg


Wszelkie przeglądane przeze mnie źródła pokazują główną część stacji z peronami i budynkiem stacyjnym, tej części nikt nie fotografował?
Na Semaforku jest też tak tylko od strony stacji.
Chciałbym widzieć te zabudowania z bliska i jakiś kadr od strony kozła oporowego. Ten magazyn, czy co to za budynek tam jest...

Coś ktoś ?
 

old_jawa

Znany użytkownik
Reakcje
1.832 62 1
Zdjęcia z 25.05.2025 roku czyli kolejnej "wyprawy", tym razem w niedzielny spokojny dzień. Standardowo, zacząłem od okolicy obrotnicy Kraków Płaszów w nadziei na zobaczenie czegoś ciekawego.

IMG_20250525_100150.jpg

Taką małą, sympatyczną drezynę motorową udało mi się uchwycić na zamkniętym terenie.

IMG_20250525_100313.jpg

U "stałego bywalca" stan bez zmian, dziwi mnie tylko, że pomimo zabrania mniejszej lokomotywy pozostał od niej tender (widać jego kawałek z tyłu). A może ten zabrany parowóz to był jednak tendrzak? Niestety tego nie pamiętam :niepewny:

IMG_20250525_100539.jpg

Ciekawy wagon z podnośnikiem na środku.

Przenosimy się teraz na Kraków Prokocim, kładka i jej okolice.

IMG_20250525_103425.jpg

Tego "Byka" niestety dopadli ludzie o innym stanie umysłu niż większość społeczeństwa :mad:

IMG_20250525_103809.jpg

Udało się i mnie uchwycić retro skład SKPL, wagon barowy nie zmieścił się w ujęciu. Wagony wyglądają świetnie, nie wiem kiedy były malowane ale chyba niedawno bo malatura jest świeża jakby dopiero co był przeprowadzany remont.

IMG_20250525_104052.jpg

I widok z drugiej strony również ze składem SKPL ale zdecydowanie nowszym.

IMG_20250525_104232.jpg

I kolejny "Byk", tym razem z odmiennymi reflektorami.

IMG_20250525_104737.jpg

A na przesuwnicy kolejny tabor SKPL, całkiem go sporo.

IMG_20250525_105906.jpg

Na ostatnim zdjęciu być może ciekawostka, przejazd przy przystanku kolejowym Kraków Bieżanów i zepsuta rogatka. Szlabany opuszczone, na sygnalizatorze obydwa światła zaświecone, nie mrugające. Niedługo potem zjawili się panowie i naprawili usterkę.
 

bochr68

Aktywny użytkownik
Reakcje
229 1 0
Czas wyjąć z szuflady coś na ochłodzenie, czyli ostatnia zima na kolei w Krakowie i okolicach, w tym trochę rozkładowych nowości ;-)

Największą zmianą w komunikacji regionalnej była niewątpliwie reaktywacja dużej obwodnicy towarowej dla pociągów osobowych. W ostatnich latach ruch regionalny ograniczał się tam do pojedynczych kursów kierowanych objazdem. Wraz z wejściem w życie RJP 2024/25 uruchomiono 14 par pociągów w relacji Kraków Gł. – Podłęże, w czerwcu oznaczono tę relację jako linia K63. Obsługuje ją POLREGIO, więc typowym taborem jest tu EN57. Na trasie wybudowano trzy nowe przystanki osobowe: Kraków Piastów, Kraków Kościelniki i Kraków Przylasek. Nie odtworzono natomiat przystanków Kraków Nowa Huta Północ i Podgrabie Wisła, którego pozostałości widać na pierwszym zdjęciu.

EN57-2005 [1] edit.jpg

POLREGIO | EN57-2005 jako R 33412/3 rel. Kraków Gł. – Podłęże jedzie szlakiem Kościelniki podg – Podłęże mijając most na Wiśle i dawny p.o. Podgrabie Wisła.
11.01.2025 | Niepołomice

EN57-2005 [2](1).jpg

POLREGIO | EN57-2005 jako R 33292/3 rel. Podłęże Kraków Gł. opuścił przed momentem stację Podłęże i zajął szlak do Kościelników.
11.01.2025 | Podłęże

Z dalekobieżnych nowości wymienić można weekendowy pociąg IC Beskidy rel. Warszawa Wsch. – Wisła Uzdrowisko. Z Krakowa do Oświęcimia został on wytrasowany przez linię kolejową nr 94. Jest to drugi, obok nocnego IC Chopin, pociąg PKP Intercity kursujący tą linią, ale jedyny zatrzymujący się na otwartym dwa lata wcześniej przystanku Zator Park Rozrywki obok Energylandii. Rozkładowo jest on obsługiwany jednostką ED160.

ED160-020 edit.jpg

PKP Intercity | ED160-020 jako IC 1460/1 Beskidy rel. Warszawa Wsch. – Wisła Uzdrowisko wjechał na stację Oświęcim mijając widoczną w tle dawną nastawnię OwC.
04.01.2025 | Oświęcim

Pozostając na linii nr 94, przenosimy się do Zatora. Tamtejszy most na Skawie od dłuższego czasu pozostawał w złym stanie technicznym, co wymuszało wprowadzanie coraz większych ograniczeń prędkości dla pociągów po nim przejeżdżających. W ostatnich tygodniach przy przęsłach pojawiły się rusztowania zwiastujące remont mostu.

EN77-005 edit.jpg

Koleje Małopolskie | EN77-005 jako Os 39511 SKA2 rel. Kraków Gł. – Oświęcim rozpędza się po minięciu mostu na Skawie położonego na szlaku Spytkowice – Przeciszów.
04.01.2025 | Zator

W RJP 2024/25 Kraków uzyskał także trzecie bezpośrednie połączenie do Berlina – pociąg IC Galicja z Przemyśla Gł. Dołączył on do bliźniaczego IC Wawel i IC Odra z Krakowa Gł. Kolejny rozkład jazdy (2025/26) ma przynieść dalsze nowości: nocny pociąg z Przemyśla do Berlina (grupa wagonów w obecnym IC Przemyślanin) i dwa pociągi z Krakowa do Lipska (grupy wagonów odczepiane we Wrocławiu od istniejących pociągów krajowych).

EU44-0063.jpg

PKP Intercity | EU44-006 z pociągiem IC 37000/1 (58) Galicja rel. Przemyśl Gł. – Berlin Gesundbrunnen minął przed momentem z pełną prędkością p.o. Szarów położony na szlaku Kłaj – Podłęże.
12.01.2025 | Dąbrowa

Na koniec uchwycony nieopodal zestaw w najnowszym, jednolitym schemacie malowania KOLTAR-u z dostawą węgla do tarnowskich Mościc.

EU07-234 (+M62-1077)22.jpg

Grupa Azoty KOLTAR | EU07-234 "Izabela" wraz z M62-1077 i ładownym składem węglarek zbliża się do p.o. Szarów jadąc szlakiem Podłęże Kłaj.
12.01.2025 | Dąbrowa
 

Podobne wątki