• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolej na ORWO

Reakcje
0 0 0
#1
...na ORWO filmach.
Jakość zdjęć kiepawa bo wtedy się robiło focenia na błonie 8)
Dziś zaprezentuje zdjęcie z Kłodzka.
Tekatka właśnie przejeła pociąg Lublin - Kłodzko - Kudowa Zdr. Pierwszy wagon to WARS Sypialny. Do Kłodzka z Kędzierzyna przytargała ten pociąg Pt47 . Pamiętam, że w Nysie była mijanka z poc. Berlin - Kraków też z Pt47 ...to se nievrati niestety.
 

Załączniki

OP
OP
L
Reakcje
0 0 0
#2
Pomorze Zachodnie . Pamiętam, że dźwięk jaki wydawała ta wąskotorowa motorówka przypominał charakterystyczny klank Stara 28/29 . Hałas był wielki ale tempo jazdy miało toto większe niż niejeden pociąg ekspresowy PKP w dzisiejszych czasach.
 

Załączniki

OP
OP
L
Reakcje
0 0 0
#3
Środa Wlkp. Wąsk.
Kolej w latach 80 tych to jednak mało kolorawa była - nie to co teraz kolorów wielość ...pewnie teraz na tej stacji sprzedają chińskie skarpetki lub inne latarki...napewno biletu na pociąg nie można zakupić.
 

Załączniki

dziurasek

Znany użytkownik
Reakcje
621 11 0
#4
lokojacko napisał(a):
...to se nievrati niestety.
Tak to były piękne czasy, największe wrażenie zrobiło na mnie widowiskowy podjazd pod górę dwóch tekatek z poc. "Karkonosze" , był to wtedy pociąg łączony z sekcją wagonów do Warszawy, Poznania,Szczecina,Gdyni było ich rozkładowo 8szt razem w tym dwa niebieskie Warsy oraz dwa dopięte kolonijne (razem 10 !!!!). Był to chyba rok 1985 lub coś koło tego. Później była ST43+TKt48, podobnie było z Lublinem zdarzał się duet Tekatek ale już sporadycznie. Wracając do "Karkonoszy" osobiście spotkałem dwa razy Ty2 ( był w zastępstwie za tekatki) nie wiem jaki przydział Wałbrzych? Kamieniec Z? . Epizod z ST44 to inna historia....
 

Załączniki

OP
OP
L
Reakcje
0 0 0
#5
No to jazda musiałabyć z 10 wagonami na tej linii na FEST. Ogólnie region, z którego jesteś uważam za bardzo klimatyczny a jeszcze nie tak dawno to był wunderland albo dreamland kolejowy zawrót głowy. Też kiedyś miałem okazje jechać do NRD ówka na obóz to do dziś pamiętam, te wiadukty na lini do Wałbrzycha . Czasem szlag mnie trafia, że zamiast robić foty jakiegoś wodospadu w Międzygórzu nie zrobiłem więcej zdjęć na kolei . Wodospad cieknie dalej jak ciekł a kolej już nie ta sama.
 
OP
OP
L
Reakcje
0 0 0
#6
To weź mnie nie denerwuj i daj troche więcej fotek 8) . Teraz będę miał chwile czasu to posznupie w zasobach ORWO slajdów i black&white FOTON;)... Pociąg i linia wyborowa.
 

BORUCH

Aktywny użytkownik
Reakcje
191 0 0
#8
Dariusz napisał(a):
BORUCH napisał(a):
Dariusz napisał(a):
Problem w tym, ze mam jeszcze te stare negatywy
Negatywy można zeskanować. Trzeba tylko do tego specjalny skaner. Jakby co to mogę pomóc.
Mam taki skaner ale cos nie tak. Strasznie ucina i nic z tego nie wychodzi. A kolory to jakies takie fioletowe. Nie bede sie z tym babral.
Nie ma prawa nic ucinać! Kolory można skorygować :p
Moja mamuśka lat 75 zeskanowała kilka tysięcy fotek z lat 70. i 80. Zrobiła korektę barw, odszumiła i usunęła uszkodzenia mechaniczne. Ona dała radę, a ty nie?
 
OP
OP
L
Reakcje
0 0 0
#9
Jak dla mnie ta grafika na uszach uszatki prima sol ...tak apropo ciekawe jak jakiś maechanior w obecnych czasach wymalował by sobie cuś w tym rodzaju np na Husarzu:). Tkt 48 - 176 w Kędzierzynie K. gotowa do odjazdu z pełną BIPĄ w kierunku jakiejś pipidówki przy granicy z Czechosłowacją.
 

Załączniki

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
637 3 1
#10
lokojacko napisał(a):
...tak apropo ciekawe jak jakiś maechanior w obecnych czasach wymalował by sobie cuś w tym rodzaju np na Husarzu:).
Rzecz w tym, że w czasach, kiedy np.TKt48 były nowoczesne, a służba na nich wręcz nobilitowała ich drużyny, czyli kiedy parowozy te były ówczesnymi... "Husarzami", nikt nie śmiał na nich niczego samowolnie malować. Może, ewentualnie, jakiś wypolerowany na "wysoki połysk" element wyposażenia i... nic ponad to :D
Domalowywanie przeróżnych "ozdobników" na lokomotywach (pasków, kratek, ramek, strzałek itp.), związane było (i jest !) zazwyczaj ze schyłkowym okresem ich eksploatacji i pełnieniem podrzędnej roli w kolejowej hierarchii.
Myślę więc, że zasadniczo nic sie nie zmieniło, i że podobny los spotka współczesne, dziś "sztandarowe", a za kilkanaście lat... podrzędne lokomotywy :D
 

ALA

Znany użytkownik
Reakcje
1.468 23 0
#11
Krzysztof Koj napisał(a):
Domalowywanie przeróżnych "ozdobników" na lokomotywach (pasków, kratek, ramek, strzałek itp.), związane było (i jest !) zazwyczaj ze schyłkowym okresem ich eksploatacji i pełnieniem podrzędnej roli w kolejowej hierarchii.
"Wodotrysków" żadnych to może i nie ma, ale przypominam sobie, jak całkiem niedawno, zanim jeszcze nastały Husarze i inne Traxxy, były nieśmiałe próby "odsztampowania" oznakowania pojedynczych maszyn i to "flagowych" wówczas EPok, na których pojawiały się np. Syrenki, czy emblematy krakowskiej lokomotywowni. :)
"I komu to przeszkadzało?..." :x :p
 
OP
OP
L
Reakcje
0 0 0
#12
Myślę, że kiedyś maszyniści mieli inny stosunek do lokomotyw. W latach 80 tych często widywałem EU07 -123 z lokomotywowni Gliwice . Ten elektrowóz był bodaj najbardziej zadbaną lokomotywą na sieci PKP - zawsze czysty na błysk - bez żadnych dodatkowych znaków czy rysuneczków ... czysta klasyka gatunku. Często widziałem też jak maszynista - wtedy już starszy, siwy gość - na postoju szmatą wymoczoną w gazolu polerował to swoje cacucho - teraz raczej jest to niespotykane niestety;)...a nawet jakby było spotykane to ekolodzy zaraz by go ścigneli za smarowanie ropą lokomotywy.
 

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
#18
:D :D :D łezka się w oku kręci ...wkd z harmonijkami ,EP05 w podwójnej trakcji a za nimi ..........oliwkowy skład na nieistniejącym głównym oraz budynek zakładów Waryńskiego -obecnie rozebrany w miejscu tym powstają kolejne apartamentowce :devil: :cry:
 
OP
OP
L
Reakcje
0 0 0
#20
Fotki "7" z ruskimi i "5" w podwójnej trakcji bardzo ładne.
Na dzisiejszych fotkach z połowy lat 80 tych: EP05 z Ex Chemik między Zabrzem a Chebziem. EU07 i ET22 uchwycone między Bytomiem a Tarnowskimi Górami.
EP05 po CMK obsługiwały ekspresy, które należały wtedy do europejskiej elity pociągów i długo znajdowały się na liście TOP TEN jeśli chodzi o średnią prędkość.
 

Załączniki

Podobne wątki