• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Klimaty kolei w Australii

OP
OP
G

Gekom

Aktywny użytkownik
Reakcje
498 11 3
#21
Niewielka zabytkowa stacja kolejowa Exeter, ustylowana jest przy glownej poludniowej lini kolejowej w rejonie Poludniowych Wzgorz, stanu Nowa Poludniowa Walia, na 115,3 kilometrze od stacji kolejowej Central w Sydney.
IMG_1800.JPG

Stacje kolejowa oddano do uzytku w 1878, najpierw o nazwie Badgerys Siding, a nastepnie w roku 1890 zmieniono nazwe na Exeter. Przejscie z rogatkami dla pieszych znajduje sie po polnocnej stronie peronow 1 i 2.
IMG_1801.JPG

Widok na szlak kolejowy o szerokosci rozstawu szyn 1435 mm. - kierunek Sydney. 200 metrow na polnoc od stacji kolejowej mial miejsce wypadek kolejowy.
IMG_1802.JPG

Czytnik karty OPAL
IMG_1803.JPG

NSW TrainLink jest operatorem ruchu na tej lini jak rowniez sieci polaczen autobusowych w rejonie.
IMG_1805.JPG

Tedy tez przejezdzaja pociagi: XPT Sydney-Melbourne, Endeavour Sydney-Canberra
IMG_1797.JPG

Godzin otwarcia brak.
IMG_1799.JPG

Plyta ku pamieci tych ktorzy poniesli smierc w katastrofie kolejowej, najwiekszej w tym czasie. Zginelo wtedy 14 osob w roku 1914, kiedy to dwa pociagi zderzyly sie w miejscu 200m na polnoc od stacji kolejowej, patrz tez zdjecie powyzej.
IMG_1793.JPG

Wejscie na teraz stacji kolejowej, zdjecie zrobione od strony peronu nr.1, po prawej stronie widac kamien z plyta pamiatkowa katastrofy z roku 1914-go.
IMG_1806.JPG

Historyczny kosciolek znajdujacy sie w sasiedztwie stacji kolejowej Exeter.
IMG_1810.JPG
 
OP
OP
G

Gekom

Aktywny użytkownik
Reakcje
498 11 3
#23
W dniach 25 i 26 Czerwca w Thirmere odbylo sie Swieto Pary. Normalnie impreza ma miejsce w Marcu i po dwuletniej przerwie znowu powialo dymem i para. A juz tydzien pozniej po obfitych opadach deszczu caly teraz nieco zalalo. Kilka fotek z tej imprezy z niedzieli 26-go czerrwca 2022 roku. Lokomotywa parowa 3801 po naprawie kotla wrocila na szlaki kolejowe w Nowej Poludniowej Wali.
IMG_2001.JPG

Lokomotywa parowa 3526 ze specjalnym pociagiem w drodze do Baxton.
IMG_2004.JPG

Lokomotywa parowa 3265 odjezdza ze stacji Thirlmere ze specjalnym pociagiem do Picton.
IMG_1988.JPG
 
OP
OP
G

Gekom

Aktywny użytkownik
Reakcje
498 11 3
#32
Po ponad dziesiecio-letnim okresie wykluczenia kolei Zig-Zag z dzialalnosci turystycznej w rejonie Gor Niebieskich w stanie Nowej Poludniowej Walii, nareszcie mozna bylo uslyszec gwizd lokomotywy nr.218 prowadzacej pociag dawna czescia lini kolejowej, zwana Zig-Zag. Oficjalne. ponowne otwarcie dzialalnosci tej kolei nastapilo dnia 27-go Maja 2023 roku. Od roku 2012-go dzialalnosc tej kolei tymczasowo zaprzestano, z powodu serii kataklizmow oraz aktow wandalizmu, tudziez kolej nie byla w stanie dalej funkcjonowac. Ciekawostka jest to, ze Zig-Zag Kolej posiada siec torowiska o przeswicie 1067 mm, typowym dla kolei Queensland, Zachodniej Australii oraz kolei na Tasmanii.
Na zdjeciu: Lokomotywa nr.218 podczas manewrow na stacji Clarence.
IMG_2413.JPG
IMG_2414.JPG

Pociag prowadzony przez lokomotywe nr.218 wyruszajacy ze stacji Clarence w kierunku stacji kolejowej Bottom Points.
IMG_2422.JPG

Przed pierwszym odjazdem pociagu w dniu otwarcia Kolei Zig-Zag, przeprowadzono "Smoke Ceremony", przez przedstawicielke z grupy lokolnych Aborygenow. Jest to tradycyjny obrzed narodu Aborygenskiego, majacy na celu oczyszczenia ludzi i okolice ze zlych demonow.
IMG_2404.JPG

Wiecej o lokomotywie 218 mozna poczytac tutaj: http://www.australiansteam.com/AC16 218A.htm
 
Ostatnio edytowane:

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
#36
Już gdzieś to albo bardzo podobne zdjęcie się pojawiło. I też były dwagacje na temat tych urządzeń na torze. Według mojej wiedzy to jest przesuwnica do wagonów. Za tym bezzpornie przemawia brak ciągłości szyn na sąsiednich torach i obecność blach z wykrojem na rygiel w miejscach zakończenia szyn.
Samo zdjęcie jest bardzo ciekawe i zdradza że było wykonane techniką długiego czasu naświetlania co można poznać po poruszeniu szczegółów statku zacumowanego po prawej stronie i "duch" który stoi po lewej stronie lokomotywy. Nie widać smugi gdzie on odszedł więc być może zakryto na ten czas obiektyw aparatu. Także ten jegomość całkiem na dole kadru ma jakby trochę prześwitujące nogi.
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki