• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Katastrofy i wypadki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.845 573 30
Zaś rogatkami, które zamykają się niezgodnie z przeznaczeniem, t.j. nawet wtedy, gdy po osłanianym torze nie przejeżdża żaden pociąg, to od razu powinien zająć się prokurator z urzędu. TAK, TAK! Takie cudo wybudowano na świeżo wyremontowanym przystanku Olszynka Grochowska od strony ul. Chłopickiego.
A to ciekawe. Mógłby kolega @t_domagalski trochę rozwinąć temat?
 

JacekZet

Znany użytkownik
Reakcje
486 1 0
Niestety, spora część przypadków na drogach i nie tylko jest spowodowana, że łby są przyklejone do smartfona.
Zanim taki/a się odklei od ekranu, to już jest za późno niestety:ostrozny:
Widać samo po tym, jaka jest płynność ruszania na zielonym, kiedyś przejeżdżało 20 samochodów, teraz "5" to max...
Społeczeństwo staje się jak zombie.
Kiedyś przejeżdżało 30 bo nie tracono czasu na "start-stop".
 

JacekZet

Znany użytkownik
Reakcje
486 1 0
Nie, to nie jest zadziwiające.

1. Kultura jazdy, wychowanie i tradycja, odpowiednie szkolenie z przepisów ruchu drogowego, w tym odpowiedzialność za siebie, pasażerów, innych uczestników ruchu. Oni już jeździli samochodami, jak my popędzaliśmy konia wodzami. Oni doszli do jazdy samochodem ewolucyjnie, a my rewolucyjnie. Jako społeczeństwo nie dorośliśmy do używania samochodów odpowiedzialnie.

2. System prawny: konsekwencje nieprzestrzegania prawa i skuteczność egzekwowania kar. Np. na Słowacji mandat za parkowanie na zakazie zatrzymywania = 800 euro. Więc jest mało chętnych "ja tylko na 5 minut".

3. Poza wyjątkami, kierowcy jeżdżą zgodnie z przepisami, więc działa czynnik psychologiczny: nie chcę się wychylać / nie jestem u siebie.
Najlepiej "nie wychylanie się, bo nie jestem u siebie" wychodzi Szwajcarom i Norwegom na niemieckich autostradach. Bardziej odpowiada to słowom "hulaj dusza, piekła nie ma".
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.845 573 30
Kiedyś przejeżdżało 30 bo nie tracono czasu na "start-stop".
Nie jestem entuzjastą systemu "start-stop", ale nie mogę zgodzić się z twierdzeniem, że powoduje on opóźnienie ruszania. Trzeba tylko umieć z tego korzystać: silnik startuje w momencie naciśnięcia sprzęgła, więc można się przygotować do szybkiego ruszenia. W samochodach z automatem, silnik odpala przy puszczeniu hamulca, więc po przeniesieniu nogi z hamulca na gaz silnik już pracuje i samochód od razu rusza. No i zawsze można "start-stop" wyłączyć...
 

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.710 21 9
A to ciekawe. Mógłby kolega @t_domagalski trochę rozwinąć temat?
Na przystanku Olszynka Grochowska wybudowano przejście dla pieszych, które pozwala przejść przez jeden z torów kolei podmiejskiej i dojść do peronu wyspowego. Dzięki temu nie trzeba wspinać się na wysoką na 2 piętra kładkę. Przejście to ma swoje własne, niezależne rogatki: https://www.openstreetmap.org/node/8280517730
Problem w tym, że automatyka zamyka rogatki tego przejścia nawet wtedy, gdy pociągi przejeżdżają po zupełnie innych torach. Wystarczy więc, że na torach odstawczych Olszynki Grochowskiej odbywają się jakieś manewry, żeby przejście to było zamknięte przez długie minuty.
Co ciekawe, identyczne przejście, ale znajdujące się na drugim końcu peronu ( https://www.openstreetmap.org/node/595473640 ) działa poprawnie i zamyka się tylko wtedy, gdy pociąg przejeżdża po tym jednym torze.
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
3.159 81 12
Na przystanku Olszynka Grochowska wybudowano przejście dla pieszych, które pozwala przejść przez jeden z torów kolei podmiejskiej i dojść do peronu wyspowego. Dzięki temu nie trzeba wspinać się na wysoką na 2 piętra kładkę. Przejście to ma swoje własne, niezależne rogatki: https://www.openstreetmap.org/node/8280517730
Problem w tym, że automatyka zamyka rogatki tego przejścia nawet wtedy, gdy pociągi przejeżdżają po zupełnie innych torach. Wystarczy więc, że na torach odstawczych Olszynki Grochowskiej odbywają się jakieś manewry, żeby przejście to było zamknięte przez długie minuty.
Co ciekawe, identyczne przejście, ale znajdujące się na drugim końcu peronu ( https://www.openstreetmap.org/node/595473640 ) działa poprawnie i zamyka się tylko wtedy, gdy pociąg przejeżdża po tym jednym torze.
...znaj logikę PKP PLK...*.

Pozdr,...


*) może jak zwykle, poszli po taniości mimo, że jest tam dróżnik przejazdowy...
 

Preki

Aktywny użytkownik
PGMK
Reakcje
135 3 0
Przejście to ma swoje własne, niezależne rogatki:
Czyli nie są to niezależne rogatki, w takim razie. Od początku były sprzężone z sygnalizacją na przejeździe.
*) może jak zwykle, poszli po taniości mimo, że jest tam dróżnik przejazdowy...
No właśnie dlatego poszli na łatwiznę, bo obok jest dróżnik przejazdowy, i sprzężono rogatki na przejeździe z rogatkami na tym przejściu. Inaczej oficjalnie musieliby ustanowić tu osobno działające SSP, a to oznacza więcej papierologii i innego babrania się. Typowa PLK jest typowa.
 

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.710 21 9
...może jak zwykle, poszli po taniości mimo, że jest tam dróżnik przejazdowy...
...obok jest dróżnik przejazdowy, i sprzężono rogatki na przejeździe z rogatkami na tym przejściu. Inaczej oficjalnie musieliby ustanowić tu osobno działające SSP, a to oznacza więcej papierologii i innego babrania się...
Sorry, koledzy, ale przeciętnego użytkownika drogi (droga dla pieszych to też droga) nie interesują przyczyny.
Z jego perspektywy rogatki działają niepoprawnie i wprowadzają w błąd. A od tego już tylko krok do ich zignorowania.
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
3.159 81 12
Sorry, koledzy, ale przeciętnego użytkownika drogi (droga dla pieszych to też droga) nie interesują przyczyny.
Z jego perspektywy rogatki działają niepoprawnie i wprowadzają w błąd. A od tego już tylko krok do ich zignorowania.
Co prawda, to prawda..., szczególnie jeśli dotyczy to toru szlakowego nr 1
( lokalizacja omawianych rogatek).
Miało być super duper hiper zajebiście, a wyszlo jak zwykle...

Pozdr,...
 

Preki

Aktywny użytkownik
PGMK
Reakcje
135 3 0
Z jego perspektywy rogatki działają niepoprawnie i wprowadzają w błąd.
Z mojej także, bo często z tego przejścia korzystam w drodze na i wracając ze służby. Naprawdę wiele więcej sensu byłoby zrobienie tego przejścia jako SSP, ale skoro PLK o tym nie podumała wtedy, to tym bardziej teraz tego nie zrobi. Przynajmniej do czasu, aż w końcu nie dojdzie do tragedii, chociaż w tym przypadku zakładam, że problem rozwiążą iście po polsku - całkowicie likwidując przejście.

Naprawdę więcej sensu miałoby wyprowadzenie wyjścia z peronu prosto w stronę ulicy Chłopickiego (tak jak to było historycznie), i tam zamontowanie rogatki równolegle do jezdni, oraz dorobienie chodnika w stronę placu Szembeka. Ale... mądrzejsze głowy wiedzą lepiej.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 0
Koleje w Polsce 84

Podobne wątki