• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Katastrofy i wypadki za granicą

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.808 79 12
#41
Tylko dlaczego prowadzący pociąg na długiej prostej nie zauważyli z daleka niczego, nie uruchomili hamowania i się nie ewakuowali?
...to ja zadam pytanie inaczej...
- jakie było brutto tego składu?
- jaka była prędkość rozkładowa?
-( i najważniejsze) jaka była droga hamowania tego składu (podejrzewam, że hamulce działały w nastawie typowo towarowej - tzw wolnodziałajacy*)?
W wielu sytuacjach niestety stwierdzam, że znaczący % społeczeństwa myśli, że pociąg potrafi stanąć w miejscu...
Dla przykładu, z doświadczenia dodam, że 27WE z hamulcem nastawionym w tryb Rapid ( R - szybkodziałajacy) o masie 194,5 ton ma drogę hamowania ze 160km/h bez dosłownie kilku metrów kilometr.

Pozdr,...


*) hamulec wolnodziałający ma zapewnić równomierne hamowanie długiego składu towarowego...tak w uproszczeniu
 

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.509 28 1
#42
No rozumiem oczywiście co wyjaśniłeś. To był taki mój skrót myślowy.
Masa pewnie była, widać ładunek... Głównie miałem na myśli ewakuację.
Ostatecznie w takich okolicznościach trzeba wyskakiwać. Ewentualne złamane kości się zrosną, a życia się ni wróci...:(
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.941 143 0
#43
Harry, to pociąg pierwszej kategorii - "Intermodale" mają najwzyszy priorytet razem ze śmieciami.
"Nominalna" prędkość lokomotyw: 70mil/h
Sklad na dlugość - z wycinka filmiku. wychodzi mi ok 1-1,5 mili,

Nawet nie staram sie liczyć wagi tego brutta
Bez tytułu.jpg
 

Lyntog

Znany użytkownik
Reakcje
1.050 6 2
#44
Ostatecznie w takich okolicznościach trzeba wyskakiwać. Ewentualne złamane kości się zrosną, a życia się ni wróci...:(
Zapomnij, przy tej prędkości to tak samo śmierć na miejscu. A w tych lokach dodatkowo nie ma jak uciec i schronić się w przedziale maszynowym, jak w europejskich maszynach dwukabinowych.

Harry, to pociąg pierwszej kategorii - "Intermodale" mają najwzyszy priorytet razem ze śmieciami.
"Nominalna" prędkość lokomotyw: 70mil/h
Sklad na dlugość - z wycinka filmiku. wychodzi mi ok 1-1,5 mili,

Nawet nie staram sie liczyć wagi tego brutta
To przy takiej długości pewnie z 8-10 tys ton będzie na spokojnie.

PS: Apropo tego zdjęcia z lotu ptaka - czy tam dalej nie ma czasem łuku na torze? To by wyjaśniało, dlaczego mechanicy mogli podjąć próbę hamowania tak późno i dlaczego w momencie zderzenia pociąg nadal miał sporą prędkość, myślę, że powyżej 60 na godzinę (~45mph) mogło spokojnie być.

EDIT: Dobrze myślałem - jest lekki łuk na torze, przed samym przejazdem (X-em zaznaczyłem miejsce zderzenia, pociąg jechał od prawej):

1734786638494.png
 
Ostatnio edytowane:

Cobrix

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
108 1 0
#48
Wstepny raport mowi, ze zestaw wjechal na przejazd na minute przez ich wlaczeniem - czyli jakies 1:30 do uderzenia.
To tlumaczy, dlaczego nikt nie zdazyl zadzwonic. Jak pisalem cywile mogli nie zakumac ale byla tam policja - oni przez swoja lacznosc mogli sie skomunikowac.
Skad sie wzielo to 45 minut?

 

Lyntog

Znany użytkownik
Reakcje
1.050 6 2
#49
Wstepny raport mowi, ze zestaw wjechal na przejazd na minute przez ich wlaczeniem - czyli jakies 1:30 do uderzenia.
To tlumaczy, dlaczego nikt nie zdazyl zadzwonic. Jak pisalem cywile mogli nie zakumac ale byla tam policja - oni przez swoja lacznosc mogli sie skomunikowac.
Nie było tam żadnej policji. Na pierwszym nagraniu widać, że policjant na motocyklu pojawia się dopiero minutę po zderzeniu, bo prawdopodobnie usłyszał hałas, a że był gdzieś blisko to mógł szybko dotrzeć. Ten pojazd, Pickup na niebiesko - pomarańczowych kogutach to pilot tego zestawu z ładunkiem ponadgabarytowym. Jeżeli rzeczywiście czasu była to tylko minuta, od od momentu wjazdu na przejazd katastrofa była już nieuknikniona. Moim zdaniem miejsce w którym jechał pilot świadczy, ze totalnie nie pomyśleli o tym, że pochyłość na jakiej znajduje się ten przejazd jest nie do pokonania dla tego zestawu.

Skad sie wzielo to 45 minut?
Zapewne od internetowych znawców wszystkiego.
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
5.954 37 4
#52
Nie wiem dokładnie, ale na YT jest polewka z redaktorów, którzy to puścili w Internet z opisem, że się wykoleiło "5 yellow cars". Czyli niby wagony i teraz ludzie się śmieją, że nawet poprawnej informacji nie potrafią wypuścić w media:
"Yellow ones are called "Locomotives.":LOL:
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.945 121 22
#56
Skoro jak widać na filmie za ale i przed zawałem stoi część składu, to wychodzi na to że stało się to w trakcie gdy akurat tamtędy przejeżdżał ten pociąg.