• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Katalog wagonów PKP

Reakcje
30 1 0
#41
Należałoby wspomnieć, o ogromnej dawce informacji na temat wagonów osobowych w tych pozycjach:
https://www.bahnmedien.at/new_2017-...uppe-if-bei-kkstb-und-bboe-nachfolgebauarten/
to już 5 tom, w tym jak i poprzednich schematy oraz zdjęcia, pokaźnej ilości wagonów pochodzących z austro-węgierskich kolei, na dvd schematy w wersjach elektronicznych oraz statystyki (w tym częściowa numeracja na PKP A)
 
Reakcje
79 0 0
#42
Wspaniała praca. Będziesz to jakoś publikował?
Jeszcze pytanie odnośnie napisów eksploatacyjnych, czy numery są rzeczywiste czy "od czapy" tylko z właściwego przedziału?
Dziękuję za komplement. Numery sa niestety w przewazajacej wiekszosci fikcyjne, ale pierwsze trzy cyfry powinny być zgodne z informacjami „Polskie Koleje Państwowe Nr M. 37. Przepisy oznakowania i numeracji wagonów.” oraz notatkami opracowanymi w oparciu o wykazy wagonów z 1928 r. Niestety są pewne luki...
Popełniłem też pewne błędy, np. seria Jke to powinien być przedział 400 - XXX do 402 - XXX a nie 430 - XXX jak widnieje na rysunku.

Publikował? Lat przybywa a ilość wolnego czasu oraz zapału do pracy zmniejsza się proporcjonalnie do ich przybywania :)
Na razie priorytet to tabor poc. panc, 1918 - 1921 a to masa rysunków.
 

wolfik

Znany użytkownik
Reakcje
1.032 1 0
#44
Należałoby wspomnieć, o ogromnej dawce informacji na temat wagonów osobowych w tych pozycjach:
https://www.bahnmedien.at/new_2017-...uppe-if-bei-kkstb-und-bboe-nachfolgebauarten/
to już 5 tom, w tym jak i poprzednich schematy oraz zdjęcia, pokaźnej ilości wagonów pochodzących z austro-węgierskich kolei, na dvd schematy w wersjach elektronicznych oraz statystyki (w tym częściowa numeracja na PKP A)
Mogli tylko na płytach dać również zdjęcia w dobrych rozdzielczościach a nie same schematy. Trochę szkoda
 

dariuszG

Nowy użytkownik
Reakcje
19 0 0
#45
A czegoś Ty się spodziewał? Serii wagonów (towarowych i osobowych) było na P.K.P jakieś grube setki i załóż że opracowanie jednej serii zajmuje powiedzmy tydzień. Prostą arytmetykę uczynisz mam nadzieję we własnym zakresie. Dlategoż podobnego dzieła nie ma i nie będzie.
Przy okazji wpadło do skanera:
Zobacz załącznik 946534
Charakterystyki wagonów budowanych po 1945 r. doczekały się uzupełnienia w 1968 r.
Zobacz załącznik 946535
i
Zobacz załącznik 946536
Poza tym coś takiego:
Zobacz załącznik 946538
i coś takiego.
Zobacz załącznik 946539
Kompletność tego ostatniego będę musiał sprawdzić.
Przy okazji gdyby ktoś posiadał powojenną wersję poniższych przepisów to polecam się łaskawej pamięci.
Zobacz załącznik 946540

Bądźcie zdrowi.

Jarek
Witam! Panie Kolego, na PKP mieliśmy "grube setki" nie serii, ale typów wagonów. Nie muszę chyba tłumaczyć, że w ramach jednej serii było często ponad 20 typów wagonów. Pozdrawiam.
 
Reakcje
79 0 0
#46
Witam! Panie Kolego, na PKP mieliśmy "grube setki" nie serii, ale typów wagonów. Nie muszę chyba tłumaczyć, że w ramach jednej serii było często ponad 20 typów wagonów. Pozdrawiam.
Witam! Panie Kolego, na PKP mieliśmy "grube setki" nie serii, ale typów wagonów. Nie muszę chyba tłumaczyć, że w ramach jednej serii było często ponad 20 typów wagonów. Pozdrawiam.
Witam,

Aby uscislic, w roku 1937 byly 82 serie wagonow (ilosc oznaczen literowych). Co do typow to: pruskie, niemieckie, wirtemberskie, saksonskie, bawarskie, amerykanskie (z Rosji), amerykanskie (z Francji), austro-wegierskie (MAV, kkStB i inne), rosyjskie, rosyjskie koleji warszawsko-wiedenskiej i polskie znormalizowane. Wiele starszych i "egzotycznych" wagonow bylo sukcesywnie wycofywanych z eksploatacji, kasowanych lub przekazywanych do koleji przemyslowych, lub uzytku wewnetrznego P.K.P., ale byly egzemplarze eksplotowane do kampanii wrzesniowej. Nie robilem nigdy zestawienia ilosciowego, ale w przyblizeniu ilosc serii mozna spokojnie pomnozyc przez 2,5 a to nam daje ponad dwiescie typow - minimum- spory katalog. Dodam tez ze stworzenie wizerunku wagonu w ACAD (tylko rzut boczny) w przyzwoitej jakosci, pozwalajacej na rozroznienie detali, to tak ze trzy do dziesieciu godzin - w zaleznosci od jakosci materialow archiwalnych. Aby wyciagnac jakas srednia to bedzie tak z pol roku po 8 godzin dziennie na same rysunki ;-)
 

wolfik

Znany użytkownik
Reakcje
1.032 1 0
#47
... Co do typow to: pruskie, niemieckie, wirtemberskie, saksonskie, bawarskie, amerykanskie (z Rosji), amerykanskie (z Francji), austro-wegierskie (MAV, kkStB i inne), rosyjskie, rosyjskie koleji warszawsko-wiedenskiej i polskie znormalizowane...
i np. belgijskie - ot taka ciekawostka, ciekaw jestem o jakie wagony chodzi? Poza tym były też chyba amerykańskie z Ameryki.
A poniżej ilustracje obrazujące problem:

wag_tow-1.jpg

wag_tow-2.jpg

wag_tow-4.jpg
 

dariuszG

Nowy użytkownik
Reakcje
19 0 0
#50
Witam,

Aby uscislic, w roku 1937 byly 82 serie wagonow (ilosc oznaczen literowych). Co do typow to: pruskie, niemieckie, wirtemberskie, saksonskie, bawarskie, amerykanskie (z Rosji), amerykanskie (z Francji), austro-wegierskie (MAV, kkStB i inne), rosyjskie, rosyjskie koleji warszawsko-wiedenskiej i polskie znormalizowane. Wiele starszych i "egzotycznych" wagonow bylo sukcesywnie wycofywanych z eksploatacji, kasowanych lub przekazywanych do koleji przemyslowych, lub uzytku wewnetrznego P.K.P., ale byly egzemplarze eksplotowane do kampanii wrzesniowej. Nie robilem nigdy zestawienia ilosciowego, ale w przyblizeniu ilosc serii mozna spokojnie pomnozyc przez 2,5 a to nam daje ponad dwiescie typow - minimum- spory katalog. Dodam tez ze stworzenie wizerunku wagonu w ACAD (tylko rzut boczny) w przyzwoitej jakosci, pozwalajacej na rozroznienie detali, to tak ze trzy do dziesieciu godzin - w zaleznosci od jakosci materialow archiwalnych. Aby wyciagnac jakas srednia to bedzie tak z pol roku po 8 godzin dziennie na same rysunki ;-)
Po drugiej wojnie światowej park wagonów PKP poszerzył się o konstrukcje z Francji, Wielkiej Brytanii, Włoch, Holandii, Austrii i innych państw europejskich, a na początku lat 70 zyskaliśmy wagony kryte z Indii / dostarczane drogą morską i montowane w Ostrowie Wlkp. Tak więc ilość typów z 1937 roku plus tabor po 1945 spokojnie daje kilkaset typów, chociaż należy sobie zdać sprawę, że niektóre wagony były pojedynczymi egzemplarzami. To tylko wagony będące własnością PKP. A przecież mieliśmy tabor prywatny włączony do taboru PKP; kolej wynajmowała też wagony za granicą.
 
K

KNG

Gość
#52
Jak żem gdzieś napisał ja jestem wagonowy lajkonik i żółtodziób ale z czystej ciekawości porachowałem te serie i typy.
Wygląda to tak:
Lp / seria / typ (nowy) / typ (stary) / producent / rok budowy
Charakterystyka wagonów osobowych budowanych w latach od 1920 do 1945 r.
1 / Ahuxz 51 / - / - / Lilpop Rau i Loewenstein / 1928
2 / Ahxz 52 / - / - / Societa Italiana Ernesto Breda / 1925
3 / Ahxz 53 / - / - / L.H.W Breslau / 1940
4 / Ahxz 54 / - / - / Lilpop Rau i Loewenstein / -
5 / Ahxz 55 / - / - / Societe Industrielle de Bacalan Atelelies de Bordeaux / 1938
6 / Ahrx 56 / - / - / La Brugease El (nieczytelne) / 1934
7 / Ahrx 57 / - / - / - / -
8 / Aix 58 / - / - / L.H.W Breslau / 1931
9 / Ax 59 / - / - / Ateliers de Familleureux Belgique / 1934
10 / ABhxz 60 / - / - / Lilpop Rau i Loewenstein / 1929
11 / ABhxz 61 / - / - / M.A.N. Werke Numberg / 1938
12 / ABhxz 62 / - / - / (nieczytelne) / -
13 / ABhxz 63 / - / - / Waggonfabrik Wismar A.G. Berlin / 1931
14 / ABhrx 64 / - / - / Koln – Deutz / 1937
15 / ABrx 65 / - / - / Waggon Fabrik AG Uerdingen a/Rh / 1934
16 / ABrx 66 / - / - / Linke Hoffman Busch / 1929
17 / ABix 67 / - / - / Gottfried Lindner AG Ammendorf b. Halle / 1930
18 / ABix 68 / - / - / L.H.W Breslau / 1936
19 / Bhixt 69 / - / - / H.Fuchs Waggonfabrik AG Heidelberg / 1943
20 / Bhixt 70 / - / - / WUMAG / 1944
21 / Bhixt 71 / - / - / V.Westd.Waggonfabriken AG Werk / 1937
22 / Bhxz 72 / - / - / WUMAG / 1922
23 / Bhxz 73 / - / - / Waggonfabrik Gebr. Gastell Mainz – Mombad / 1928
24 / Ahxz 74 / - / - / Sachsiche Waggonfabrik Werdau / 1925
25 / Bhxz 75 / - / - / Lilpop Rau i Loewenstein / 1927
26 / Bhxz 76 / - / - / - / -
27 / Bhxz 77 / - / - / L. Zieleniewski Fabryka Sanok / 1928
28 / Bhxz 78 / - / - / Gottfried Lindner AG Ammendorf b. Halle / 1937
29 / Bhxz 79 / - / - / H.Fuchs Waggonfabrik AG Heidelberg / 1937
30 / Bhxz 80 / - / - / Societe Horme Buire Lyon / 1923
31 / Bhxz 81 / - / - / De Dietrich & Co Niederbronn / 1925
32 / Bhxz 82 / - / - / Usines Raghen SA Molines Belgique / 1933
33 / Bhxt 83 / - / - / Societe Industrielle de Bacalan Atelelies de Bordeaux / -
34 / Bhxz 84 / - / - / Officine Elettro-Ferroviarie Tallero Milano / 1939
35 / Bhxz 85 / - / - / Lilpop Rau i Loewenstein / 1941
36 / Bhxz 86 / - / - / H.Cegielski SA Poznań / 1929
37 / Bhrx 87 / - / - / Lilpop Rau i Loewenstein / 1927
38 / Bhrx 88 / - / - / Lilpop Rau i Loewenstein / 1924
39 / Bhrx 89 / - / - / Rinnghoffenove Zavody ASP Smichov / 1931
40 / Bhrx 90 / - / - / Lilpop Rau i Loewenstein / 1930
41 / Bixt 91 / - / - / WUMAG / 1930
42 / Brx 92 / - / - / - / -
43 / Bix 93 / - / - / L.H.W Breslau / -
44 / Bx 94 / - / - / Beynes Haarlem Hollnad / 1933
Charakterystyka wagonów osobowych budowanych po 1945 r. (1968 r.)
45 / Bixt 21 / C4i / - / PaFaWag Wrocław / 1946
46 / Bhixt 22 / C4i / - / PaFaWag Wrocław / 1946
47 / Bhxz 23 / 1A / 23W/1 / H.Cegielski Poznań / 1947
48 / Bhuxz 24 / 10A / 40W / H.Cegielski Poznań / 1947
49 / Bhuxzt 25 / 2A / 23W/2 / ZNTK Ostrów / 1948
50 / Bhxzt 26 / 8A i 8A/1 / - / ZNTK Ostrów / 1958
51 / Ahuxz 27 / 3A / 56W / PaFaWag Wrocław / 1951
52 / Ahuxzt 28 / 3A / 56W / PaFaWag Wrocław / 1951
53 / Ahuxzt 29 / 4A / 56W/2 / PaFaWag Wrocław / 1951
54 / Ahuxzt 30 / 6A / 56W/4 / PaFaWag Wrocław / 1953
55 / Ahuxzt 31 / 7A / - / PaFaWag Wrocław / 1955
56 / Abhuxzt 32 / 5A / 56W/3 / PaFaWag Wrocław / 1953
57 / Ahixt 33 / 43A / - / H.Cegielski Poznań / 1957
58 / Bhixt 34 / 43A/1 / - / H.Cegielski Poznań / 1957
59 / Bhixt 35 / 43A/3 / - / H.Cegielski Poznań / 1962
60 / Afhixt 36 / 43A/2/4 / - / H.Cegielski Poznań / 1961
61 / Bhxzt 37 / 108A / - / ZNTK Ostrów / 1960
62 / Ahxzt 38 / 108A / - / ZNTK Ostrów / 1960
63 / BJhxzt 39 / 108AJ / - / ZNTK Ostrów / 1963
64 / Bhix 40 / 21A / - / ZNTK Opole / 1961
65 / Bhix 41 / 4AM / - / ZNTK Ostrów / 1964
66 / Bhix 42 / 4AM / - / ZNTK Ostrów / 1964
67 / Ahix 43 / 4AM / - / ZNTK Ostrów / 1964
68 / Ahix 44 / 4AM / - / ZNTK Ostrów / 1964
69 / DBhixt 45 / 101A / - / H.Cegielski Poznań / 1964
70 / DBhixt 46 / 102Ab / - / PaFaWag Wrocław / 1967
71 / DAhixt 47 / 102A / - / H.Cegielski Poznań / 1965
72 / ABwxz 49 / 104A / - / H.Cegielski Poznań / 1965
73 / ABwxz 50 / 104Ac / - / H.Cegielski Poznań / 1967
74 / Bwxz 51 / 111A / - / PaFaWag Wrocław / 1968
75 / Awxz 52 / 112Ad / - / H.Cegielski Poznań / 1968
76 / Awxz 53 / 112Af / - / H.Cegielski Poznań / 1968
77 / Bipa / - / - / VEB Waggonbau Gorlitz / 1959
78 / Ahuxz 1 / 11A / 42W/1 / H.Cegielski Poznań / 1949
79 / Ahuxz 2 / - / - / Waggonbau Gorlitz / 1956
80 / ABhuxz 3 / 13A / 42W/3 / PaFaWag Wrocław / 1954
81 / Bhuxzt 4 / 14A / 82W / PaFaWag Wrocław / 1956
Wykaz charakterystyk jednostek taboru kolejowego (1959 r.)
82 / OK (exprort ZSRR) / 22A / 66W / - / 1950
83 / M-KUR (exprort ZSRR) / 21A / 52W / - / 1949
84 / OK (exprort ZSRR) / 23A / 66W/2 / - / 1952
85 / exprort ZSRR / - / 66W/4 / - / 1956
86 / podwozie wagonu osobowego – exprort Indie / 42A / - / - / 1956
87 / podwozie wagonu osobowego – exprort Indie / 42A/1 / - / - / 1956
88 / exprort Jugosławia / 45A / - / - / 1957
89 / Abhuxz 1/2 / 12A / 42W/2 / - / -
90 / Ashx / 31A / 37W / - / 1951
91 / Asx / 30A / 26W / - / 1946
Katalog wagonów osobowych (1974 r.)
92 / Bwix / 120A / - / PaFaWag Wrocław / 1972
93 / Bcwxz / 110Aa / - / H.Cegielski Poznań / 1972
94 / Bcwxz / 110Ab / - / H.Cegielski Poznań / 1972
95 / WL / Gorlitz 67 / - / VEB Waggonbau Gorlitz / 1967
96 / Jhix / Bautzen / / VEB Bautzen / 1960
97 / BJhxzt / 108AJK / - / ZNTK Ostrów / 1961
Katalog pojazdów szynowych (1986 r.)
98 / Afhxt / 43A/4 / - / H.Cegielski Poznań / 1961
99 / exprort ZSRR / - / 66W/4 / - / 1958
100 / exprort ZSRR / 904A / - / - / 1961
101 / exprort ZSRR / 904A/3 / - / - / 1961
102 / exprort ZSRR / 904A/4 / - / - / 1961
103 / exprort ZSRR / 904A/2 / - / - / 1961
104 / exprort ZSRR / 904A/5 / - / - / 1962
105 / exprort ZSRR / 904A/6 / - / - / 1962
106 / exprort ZSRR / 904A/7 / - / - / 1962
107 / exprort ZSRR / 904A/8 / - / - / 1962
108 / exprort ZSRR / 903A / - / - / 1960
109 / Bhixt / 143A / - / - / 1958
110 / exprort Irak / 106A / - / - / 1963
111 / ABwxz / 104Aa / - / - / 1963
112 / prototyp / 302A / - / - / 1963
113 / prototyp / 601A / - / - / 1963
114 / exprort Grecja / 44A/2 / - / PaFaWag Wrocław / 1963
115 / exprort Grecja / 44A/3 / - / PaFaWag Wrocław / 1963
116 / exprort Irak / 401A / - / / 1964
117 / exprort Irak / 501A / - / H.Cegielski Poznań / 1965
118 / exprort Grecja / 115A / - / - / 1966
119 / exprort Grecja / 116A / - / - / 1966
120 / exprort Irak / 502A / - / PaFaWag Wrocław / 1964
121 / Bwxz / 110A / - / / 1967
122 / exprort ZSRR / 908A / - / H.Cegielski Poznań / 1967
123 / exprort ZSRR / 909A / - / H.Cegielski Poznań / 1967
124 / exprort Grecja / 117A / - / - / 1967
125 / exprort ZSRR / 909Aa / - / H.Cegielski Poznań / 1968
126 / exprort ZSRR / 909Ad / - / H.Cegielski Poznań / 1968
127 / exprort ZSRR / 910A / - / H.Cegielski Poznań / 1969
128 / Bwxz / 111Ab / - / - / 1970
129 / Bwxz / 111Ac / - / - / 1971
130 / DBhixt / 102Ab / - / H.Cegielski Poznań / 1962
131 / exprort Grecja / 44A/1 / - / PaFaWag Wrocław / 1963
132 / exprort Grecja / 44A / - / PaFaWag Wrocław / 1963
133 / - / 102Aa / - / PaFaWag Wrocław / 1964
134 / exprort ZSRR / 911A / - / H.Cegielski Poznań / 1969
135 / exprort Rumunia / 119A / - / PaFaWag Wrocław / 1969
136 / Blwxz / 113A / - / H.Cegielski Poznań / 1973
137 / Bwxz / 111Aa / - / - / 1973
138 / Bwxz / 111Af / - / - / 1974
139 / exprort ZSRR / 912A / - / H.Cegielski Poznań / 1973
140 / exprort ZSRR / 912Ad / - / H.Cegielski Poznań / 1972
141 / exprort ZSRR / 914A / - / H.Cegielski Poznań / 1970
142 / exprort Maroko / 125A / - / PaFaWag Wrocław / 1974
143 / exprort Maroko / 126A / - / PaFaWag Wrocław / 1974
144 / exprort Maroko / 123A / - / H.Cegielski Poznań / 1975
145 / exprort Węgry / 131A / - / H.Cegielski Poznań / 1978
146 / - / 110Ac / - / H.Cegielski Poznań / 1976
147 / - / 111Ag / - / H.Cegielski Poznań / 1976
148 / exprort Węgry / 130A / - / H.Cegielski Poznań / 1978
149 / - / 104Af / - / H.Cegielski Poznań / 1978
150 / Bwxz / 127A / - / PaFaWag Wrocław / 1975
151 / - / 127Aa / - / PaFaWag Wrocław / 1976
152 / wagon kolejki linowej / 701A / - / Konstal Chorzów / 1985
153 / wagon kolejki linowej / 702A / - / Konstal Chorzów / 1985
Z dwoma chyba wyjątkami to są wagony tylko czteroosiowe bo w kwitach nie mam innych i bez wagonów bagażowych, pocztowych i ogrzewczych.
Serie pochodzenia obcego są tylko te najliczniejsze.
Lista jest mocno niekompletna i kończy się na roku 1986 czyli 37 lat temu.
Tak se myślę, że całość to byłoby pińćset różnych konstrukcji najbidniej nie licząć modernizacji i tym podobnych zabiegów.

Bądźcie zdrowi.

Jarek
 

Podobne wątki