• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Jelenia Góra - Szklarska Poręba - Jelenia Góra

Brodagaz

Znany użytkownik
Reakcje
27.795 108 2
#1
Będąc na urlopie zrobiłem małą wycieczkę kolejową , cel wyprawy był sprecyzowany moje dzieci pierwszy raz jechały pociągiem , to dość dziwne szczególnie dla starszego pokolenia miłośników kolei ale jednak.
Dzieciaki miały frajdę i w sumie ja jeszcze większą.
Z Jeleniej Góry do Szklarskiej Poręby jechaliśmy EN-57 , maszynista i kierownik pociągu okazali się bardzo miłymi i sympatycznymi ludźmi i na łamach naszego forum chciałem im podziękować za bardzo udany przejazd i milą obsługę.
IMG_0695.JPG
IMG_0705.JPG
IMG_0707.JPG
IMG_0709.JPG
IMG_0712.JPG
IMG_0720.JPG
IMG_0724.JPG
IMG_0734.JPG
IMG_0736.JPG
IMG_0736.JPG
IMG_0738.JPG
IMG_0718.JPG
 

Załączniki

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.606 26 0
#3
Widzę, że kolega łapał świeże powietrze podczas jazdy - cały czas z aparatem za oknem ;)
Czekam na kolejne zdjęcia.
 
OP
OP
Brodagaz

Brodagaz

Znany użytkownik
Reakcje
27.795 108 2
#4
Widzę, że kolega łapał świeże powietrze podczas jazdy - cały czas z aparatem za oknem ;)
Czekam na kolejne zdjęcia.
Pogoda była idealna na zdjęcia to ćwiczyłem.:)[DOUBLEPOST=1405883437][/DOUBLEPOST]A tu proszę dobry zoom i takie zdjęcie wyszło.
Było na tyle ciepło że maszynista zostawił otwarte drzwi i można było zrobić fotkę.
IMG_0781.JPG
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.282 32 10
#5
Najładniejsze niedługo się zacznie :)
Linia jest bardzo wdzięczna jako inspiracja modelarska, dwa powyższe zdjęcia z okolic Górzyńca to bardzo ciekawy motyw na odcinek zelektryfikowany: żelbetonowe niemieckie słupy sieci trakcyjnej zostały wykorzystane przy ponownej elektryfikacji (w 1987r), ze względu na nośność uzupełnione współczesnymi. Stoją naprzemiennie (pomaga to także w utrzymaniu profilu sieci przy małych promieniach łuków) dając gęstość niespotykaną nigdzie inniej na krajowych szlakach
 
OP
OP
Brodagaz

Brodagaz

Znany użytkownik
Reakcje
27.795 108 2
#10
IMG_0836.JPG
IMG_0837.JPG
IMG_0838.JPG
IMG_0839.JPG
IMG_0843.JPG
IMG_0845.JPG
IMG_0846.JPG

Niestety w tym momencie naszej podróży pogoda się gwałtownie załamała i lał deszcz ponad 3 godziny , nie przeszkadzało to na wybrać się na piechotę na Kamieńczyk , niestety okazało się że nawet nieprzemakalne stroje i rzeczy przemokły i do Jeleniej Góry wracaliśmy o 2 godziny wcześniej niż planowaliśmy.

IMG_0856.JPG
IMG_0858.JPG
IMG_0859.JPG
IMG_0864.JPG

Ciąg dalszy niebawem.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.363 111 11
#12
Szynobusy, z tymi rozpłaszczonymi, wesołymi mordkami, są przesłodkie:)Tam jest cudnie....
Niestety te nowe perony nijak pasuja do tych klimatow:( mogli to troche dopracowac. Jeszcze kilka lat temu to byla piekna gorska stacja. W latach 80-tych jeleniogorskie teigreki byly regularnie podpinane do dalekobieznego do Warszawy; kilka standardowych 111-tek i na koncu niebieski WARS sypialny, raz zamiast z Jeleniej Gory jechalem wlasnie ze Szklarskiej. Po "zjezdzie" z gor, w Jeleniej gorze podczepiali reszte wagonow i caly sklad (9 wagonow) zabierala EU07 do Warszawy. Tekatki byly uzywane do pociagow lokalnych w tym czasie.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.129 503 30
#14
.....dwa powyższe zdjęcia z okolic Górzyńca to bardzo ciekawy motyw na odcinek zelektryfikowany: żelbetonowe niemieckie słupy sieci trakcyjnej zostały wykorzystane przy ponownej elektryfikacji (w 1987r), ze względu na nośność uzupełnione współczesnymi. Stoją naprzemiennie (pomaga to także w utrzymaniu profilu sieci przy małych promieniach łuków) dając gęstość niespotykaną nigdzie inniej na krajowych szlakach
Jeżeli już, to żelazo-betonowe lub żelbetowe, nigdy żelbetonowe. Czy Kolega OLF ma zdjęcia takich żelbetowych słupów poniemieckich? Bo mnie się wydaje, że te stare są stalowe, a nowe, polskie, betonowe (albo żelbetowe, ale tego nie jestem pewien). Ale mogę się mylić, bardzo dawno tam nie byłem.

A zdjęcia kolegi Brodagaz super!
 

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
#15
Z tej linii pochodzą moje najwcześniejsze wspomnienia związane z koleją. Szczególnie dobrze zachował mi się w pamięci obraz tekatki podstawiającej się w Szklarskiej pod nocny pociąg do Warszawy.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.363 111 11
#17
Jeżeli już, to żelazo-betonowe lub żelbetowe, nigdy żelbetonowe. Czy Kolega OLF ma zdjęcia takich żelbetowych słupów poniemieckich? Bo mnie się wydaje, że te stare są stalowe, a nowe, polskie, betonowe (albo żelbetowe, ale tego nie jestem pewien). Ale mogę się mylić, bardzo dawno tam nie byłem.

A zdjęcia kolegi Brodagaz super!
Wszystkie sa polskie z 1987r. Koledze "OLFowi" cos sie pokickalo, owszem widac niemieckie resztki konstrukcji tu i tam, jesli sie wie gdzie szukac. Kiedy sie idzie przez wawoz do Sklarskiej Dolnej od strony Gornej zaraz przed stacja widac het w skalach krotkie konstrukcje specjalnie wmocowane w kamien. Dalej w strone czeska stoja jeszcze chyba slupy niedaleko granicy (jesli po ostanim remoncie nie wycieli).
Z tej linii pochodzą moje najwcześniejsze wspomnienia związane z koleją. Szczególnie dobrze zachował mi się w pamięci obraz tekatki podstawiającej się w Szklarskiej pod nocny pociąg do Warszawy.
Tekatki nie widzialem na pociagu do Warszawy ale ciekawa informacja, kilka razy co pamietam to byl Ty2.
Świetna stacja ta ze skałami za torem , bajka .
Kiedy w tamtym roku zabralem kuzynki syna (5 lat) do Sklarskiej to pierwsza rzecz jaka sie spytal kiedy zobaczyl te skalki "Czy tam sa smoki?" :D
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.282 32 10
#18
Jeżeli już, to żelazo-betonowe lub żelbetowe, nigdy żelbetonowe.
Zgadza się, dziękuje za naprostowanie.
Czy Kolega OLF ma zdjęcia takich żelbetowych słupów poniemieckich? Bo mnie się wydaje, że te stare są stalowe, a nowe, polskie, betonowe (albo żelbetowe, ale tego nie jestem pewien). Ale mogę się mylić, bardzo dawno tam nie byłem.
20130608 127 remont.JPG 20130608 124 remont.JPG 20130608 120 remont.JPG 20130608 119 remont.JPG

Wszystkie sa polskie z 1987r. Koledze "OLFowi" cos sie pokickalo, owszem widac niemieckie resztki konstrukcji tu i tam, jesli sie wie gdzie szukac. Kiedy sie idzie przez wawoz do Sklarskiej Dolnej od strony Gornej zaraz przed stacja widac het w skalach krotkie konstrukcje specjalnie wmocowane w kamien. Dalej w strone czeska stoja jeszcze chyba slupy niedaleko granicy (jesli po ostanim remoncie nie wycieli).
Nic się nie pokićkało. Słupy żelbetowe w Górzyńcu są niemieckie, dwóch rodzajów (nośne i odciągowe). Ślady niemieckich konstrukcji w ścianie skalnej można znaleść na stacji Górna, słupy w stronę Czech ostały się dwa: jeden (żelbet) przy Czerwonym Potoku, drugi (stalowy) przy Walońskim Kamieniu, oba można zaliczyć idąc z Jakuszyc do Huty Starą Drogą Celną.

O tych słupach będzie można poczytać w książeczce Koleje elektryczne na Dolnym Śląsku
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.363 111 11
#19
Zgadza się, dziękuje za naprostowanie.

Zobacz załącznik 216341 Zobacz załącznik 216342 Zobacz załącznik 216343 Zobacz załącznik 216344


Nic się nie pokićkało. Słupy żelbetowe w Górzyńcu są niemieckie, dwóch rodzajów (nośne i odciągowe). Ślady niemieckich konstrukcji w ścianie skalnej można znaleść na stacji Górna, słupy w stronę Czech ostały się dwa: jeden (żelbet) przy Czerwonym Potoku, drugi (stalowy) przy Walońskim Kamieniu, oba można zaliczyć idąc z Jakuszyc do Huty Starą Drogą Celną.

O tych słupach będzie można poczytać w książeczce Koleje elektryczne na Dolnym Śląsku
Oddaje uklon;) nie cala trase zaliczylem, znaczy nie piechota:)
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki