• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Jastarnia - Projekt H0

Marinees

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#42
Ze sklejki mamy zrobione profile, i boki, a to tylko MDF, niczego nie zastąpimy, dzięki takiemu materiałowi jako dno, unikniemy wszystkich potrzebnych usztywnień w środku. Pzdr
 

Marinees

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#44
Bądź co bądź mamy mniej roboty, wstawiamy dno i tyle, a montowanie takich usztywnień w 13, podkreślam 13 segmentach, dajcie żyć Panowie :p

Prócz tego, czeka nas masa roboty :p
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
961 79 5
#45
Koledzy preferują ''pomorski'' styl budowy skrzynek.(n) Na segmencie 900mm długim w zupełności staczy jedna poprzeczka i blacik ze sklejki 10mm.
Ja na skrzynce 1350mm zastosowałem dwie poprzeczki ze sklejki 12mm i w zupełności wystarcza. ;)

Jednak każdy buduje po swojemu.(y)
 

Mateusz B

Moderator Grupy KKMK
Zespół forum
KKMK
H0e
Reakcje
353 2 0
#47
Też się wtrącę, zastąpcie płytę wiórową sklejką puki się da!
Płyta wiórowa jest ciężka, a mając 13 segmentów...
Że tak spytam, po co w ogóle blat? Ile pieniedzy czasu i wagi można oszczędzić :)
Boki ze sklejki 10mm i dwie poprzeczki z listewek wystarczą. Wyciąć jeszcze ze sklejki ławę pod tor. Lekka i trwała konstrukcja. :D
 

Arti55

Znany użytkownik
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
124 0 0
#50
Gdzie wy ten MDF macie bo na samochodzie tylko wiorowke widze. Wiorowka sie nie nadaje na skrzynki a MDF to juz wogole paranoja. Dobrze koledzy radza z ta sklejka i poprzeczkam, ale jak jestescie tacy uparci to nic na sile. Wasza sprawa. To wy bedziecie potem to dzwigac i naginac jak wilgoci dostanie i sie pokrzywi. MDF potrafi fajniej puchnac od wiorowki.
 

maciekk

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.525 10 0
#51
Gdzie wy ten MDF macie bo na samochodzie tylko wiorowke widze. Wiorowka sie nie nadaje na skrzynki a MDF to juz wogole paranoja. Dobrze koledzy radza z ta sklejka i poprzeczkam, ale jak jestescie tacy uparci to nic na sile. Wasza sprawa. To wy bedziecie potem to dzwigac i naginac jak wilgoci dostanie i sie pokrzywi. MDF potrafi fajniej puchnac od wiorowki.


Mam od kilku lat skrzynki z MDF biorą czynny udział w wystawach i nie zaobserwowałem jeszcze żadnych problemów z tym materiałem. Z skrzynką z płyty wiórowej miałem problemy i zdecydowanie nie polecam. Zgadzam się z kolegami że sklejka jest najlepszym materiałem ale też najdroższym .
 

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
1.024 85 11
#52
Panowie nie demonizujcie płyta wiórowa nie waży znów tak wiele więcej niż sklejka,a jak ją pomalują rzadka farbą nitro albo olejną to na pewno
nie będzie nic puchnąć . Wiem bo sprawdziłem np na skrzyniach róznej wielkości zrobionych z wiórówki,pilśni i listew 3cmx3cm,ktore to skrzyniejeździły po całej Polsce,były poddawane ekstremalnym obciążeniom mechanicznym,były stawiane na mokrej trwaie,błocie itp mało suchych miejscach i wytrzymały 10 lat.Nie pogięły się i nie spuchły,a były tylko dwukrotnie pomalowane rozcieńczoną farbą nitro.Coś mi mówi że nasi koledzy nie będą az tak brutalnie traktować swoich segmentów,więc
szanse na dłuższa trwałość po jednokrotnym malowaniu są spore.Wasze "proroctwa" dotyczące płyty wiórowej mają szanse się spełnić tylko jeśli płyta nie zostanie
pomalowana,wtedy faktycznie ma prawo puchnąć i krzywić się.
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
961 79 5
#55
Pełna profeska(y)Ze swej strony polecam następujący patent: Wiercimy otwór wiertłem fi8mm, naostrzonym ''na drewno'' na głębokość 3mm, a następnie na osi otwór 2,8mm na wkręt.
Przy skręcaniu nie ma mowy, że coś się wyłupie.
 

Podobne wątki