• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dyskusja Jakie wagony platformy, kryte do modelowego transportu wojskowego?

OP
OP
Rozjazd

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.219 157 7
#21
Czy mi się wydaje tylko, czy te Kraby są ustawione na wagonach po skosie?
Myślę, że to niemożliwe. Wagon i tak już jest węższy od Kraba, co widać na zdjęciach powyżej. Nie byłaby zachowana skrajnia, jak również środek ciężkości w stosunku do wagonu.
Kończąc ten wątek w tym wątku o nowościach, to jaki sens byłby ustawiania ich pod kątem, skoro wagony sześcioosiowe, najprawdopodobniej 622Z, są wystarczająco długie aby pomieścić pojazd normalnie, bez żadnych kombinacji, czyli na wprost? Zdjęcie faktycznie sugeruje ustawienie pod kątem, ale bez innego zdjęcia, to w 100% potwierdzić nie można.
1669971436648.png
 

ignacy500

Znany użytkownik
Reakcje
688 18 0
#23
Kończąc ten wątek w tym wątku o nowościach, to jaki sens byłby ustawiania ich pod kątem, skoro wagony sześcioosiowe, najprawdopodobniej 622Z, są wystarczająco długie aby pomieścić pojazd normalnie, bez żadnych kombinacji, czyli na wprost? Zdjęcie faktycznie sugeruje ustawienie pod kątem, ale bez innego zdjęcia, to w 100% potwierdzić nie można.
622Z ma 15m długości ładunkowej.
 

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
2.007 39 1
#24
eszelon.JPG

Przecież nie można dyskutować z tym, co się widzi. Ustawione po skosie.
Dlaczego tak, czy skrajnia, czy przepisy, czy jednorazowo, czy często...? - tego nie wiem. Najwyraźniej taki transport się odbył.
Widać jak byk, że tak jechały.
 

kareks

Aktywny użytkownik
Donator forum
FREMO Polska
ŁKMK
Reakcje
311 10 2
#25
Lokomotywa też skosem jedzie i wyglada jak by było pół lokomotywy. Dla mnie to zdjęcie jest dziwne i na jego podstawie nie za bardzo cokolwiek mozna powiedzieć.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.498 553 30
#26
Niczego tam nie widzę, a dodatkowo użycie teleobiektywu tak zniekształca perspektywę, że niczego się nie da z tego wywnioskować. Na wszystkich innych zdjęciach są prosto, niby dlaczego akurat wtedy miałoby być inaczej? Nie mówiąc już o tym, że co by takie lekkie obrócenie całego działa dało? Jeżeli już, to wystarczyłoby samą wieżę lekko obrócić.
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
708 54 1
#28
W najnowszym, a przynajmniej dostępnym obecnie numerze Mini Repliki jest jakiś, dość bogato ilustrowany artykuł o Eszelonach.
Niestety nie czytałem, bo miałem mało czasu.
 
Ostatnio edytowane:

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
2.007 39 1
#30
eszelon.JPG

No nie mogę. Może i w sprawach kolejowych nie jestem dobry, może nawet kiepściutki. Nie dyskutuję wówczas ze znawcami.
Natomiast fotografuję od wielu lat i w ocenie perspektywy zdjęciowej nie dam sobie powiedzieć. Stoją po skosie.
Na innych zdjęciach jadą prosto. OK. Czy znzczy to, że na tym zdjęciu też jadą prosto?
Gąsiennice do połowy ich długości wyraźnie wychodzą poza platformę rzucając cień pod nimi.
Dalej wchodzą w głąb platformy i przestają rzucać cień.
Dodatkowo perspektywa wzdłużna osi kół i całego pojazdu Kraba jest inna niż platformy i całego składu. Dla mnie jest to oczywiste.
Klikając fotkę jeszcze bardziej sobie powiększycie.
eszelon.JPG
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
708 54 1
#31
Kończąc ten wątek w tym wątku o nowościach, to jaki sens byłby ustawiania ich pod kątem, skoro wagony sześcioosiowe, najprawdopodobniej 622Z, są wystarczająco długie aby pomieścić pojazd normalnie, bez żadnych kombinacji, czyli na wprost?
Jeśli chodzi o długość to żaden. Pojazd ustawiony skosem potrzebuje trochę więcej miejsca w tym wypadku, na długości.
Myślę, że jeśli już, coś jest na rzeczy, to bardziej chodzi o szerokość i ewentualny rozstaw gąsienic, przez co lekkie ustawienie pod kątem, powoduje większą powierzchnię styku z powierzchnią platformy i stabilność ładunku. :niepewny:
Temat skąd inąd ciekawy(y)

Jest jeszcze kwestia padającego światła, a dokładnie cienia gąsienic, padającego na bok platformy :niepewny:
 
Ostatnio edytowane:

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
2.007 39 1
#32
@Rozjazd Brawo! Znalazłeś inne zdjęcia uwidaczniające to. Super, że na jednym zdjęciu są dwa ustawienia.
Widać, że jedne pojazdy stoją prosto, a drugie stoją po skosie. SUPER !!!
Teraz też nie ta perspektywa, dziwne zdjęcie, lokomotywa bokiem jedzie, przepisy, skrajnie nie pozwalają?
EDYTKA
@Engineer napisał: Myślę, że bardziej chodzi o szerokość i rozstaw gąsienic, przez co lekkie ustawienie pod kątem, powoduje większą powierzchnię styku z powierzchnią platformy i stabilność ładunku.
Może to być prawdą.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Rozjazd

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.219 157 7
#33
@Rozjazd Brawo! Znalazłeś inne zdjęcia uwidaczniające to. Super, że na jednym zdjęciu są dwa ustawienia.
Widać, że jedne pojazdy stoją prosto, a drugie stoją po skosie. SUPER !!!
Teraz też nie ta perspektywa, dziwne zdjęcie, lokomotywa bokiem jedzie, przepisy, skrajnie nie pozwalają?
Dziękuję Kolego i także Koledze @PP1970, który naprowadził mnie na to zdjęcie.
 
Ostatnio edytowane:

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
6.350 145 0
#37

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.498 553 30
#38
Kraby są ustawiane prosto, a ew. drobne odchylenia są spowodowane nieprecyzyjnym ustawieniem - to nie takie proste. Reszta to złudzenie. Na 99.99% nie jes to celowe stawanie po skosie.
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
6.406 38 4
#39
Nie wiem czy było, tzn niektóre zdjęcia znane. Gdzieś był jeszcze inny artykuł z tego załadunku, ale nie mogę doszukać w historii przeglądania.
KRAB
 

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
3.457 29 2
#40
Kraby są ustawiane prosto, a ew. drobne odchylenia są spowodowane nieprecyzyjnym ustawieniem - to nie takie proste. Reszta to złudzenie. Na 99.99% nie jes to celowe stawanie po skosie.
To oczywiste... ale dziś lepiej iść na łatwiznę i zamiast poszukać i pomyśleć lepiej klepać 40 postów.

Tu też śmieli stanąć "pod katem"... a kierowca wjechał idealnie...
 

Podobne wątki