• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Jak poradzić sobie z porysowanymi szybkami w modelach lokomotyw?

Podem

Użytkownik
Reakcje
12 2 0
#1
Witam.
Panowie, macie jakieś sposoby na porysowane szybki w modelach? Mam tabor, który ma takowe zarysowania i nie wiem jak sobie z tym poradzić. Na szybach czołowych, można uznać, że wycieraczki je zarysowały :) Jednak mimo wszystko fajnie byłoby gdyby były bez skazy.
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.799 15 0
#4
Ja bym tego nie ruszał.
Szybki w modelach to plastik niskiej jakości - rysuje się praktycznie od wszystkiego.
Każda ingerencja może spowodować zmatowienie.
 
OP
OP
Podem

Podem

Użytkownik
Reakcje
12 2 0
#6
Czyli jednym slowem lepiej nie ruszac? Jak model stoi w gablocie, to nie ma z tym problemu. Jednak przy uzytkowaniu zarysowania sa nieuniknione. Model Husarza w malowaniu t-mobile od nowego mial rysy, spowodowane plastikowa wytloczka zabezpieczajaca.
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
26.074 387 20
#9
Panowie, macie jakieś sposoby na porysowane szybki w modelach?
Wszystko zależy od tego z jakiego plastiku zrobione są szyby. Ale z reguły ten sposób pomaga.
Dla ułatwienia pracy trzeba wymontować te szyby. Nieduże zarysowania należy przeszlifować papierem ściernym 2000 na mokro, a przy większych najpierw 1500 na mokro, potem 2000 na mokro. Po umyciu i wysuszeniu należy użyć pasty polerskiej lekkościernej np. Tempo. Można wypolerować uprzednio szlifowane rysy ręcznie, a można też mikroszlifierką z założonym krążkiem filcowym przy małyych obrotach. Powinny być jak nowe.
Ja tego sposobu nie próbowałem, ale mam go od człowieka, który wielokrotnie stosował go na porysowane szyby w modelach właśnie w skali 1:87.
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.799 15 0
#10
W dalszym ciągu nie chce mi się wierzyć, że efekt po polerowaniu drobnych rysek na plastikowych "szybkach" będzie zadziwiający.
Chętnie zobaczyłbym efekty przed i po :)
 

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.714 125 86
#11
Ryski moga byc mniej widoczne bo zaokragla im sie naroza przy polerowaniu. Moga tez zniknac super male ryski. Ale duze nie znikna na pewno.
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
697 54 1
#12
Wszystko zależy od tego z jakiego plastiku zrobione są szyby. Ale z reguły ten sposób pomaga.
Dla ułatwienia pracy trzeba wymontować te szyby. Nieduże zarysowania należy przeszlifować papierem ściernym 2000 na mokro, a przy większych najpierw 1500 na mokro, potem 2000 na mokro. Po umyciu i wysuszeniu należy użyć pasty polerskiej lekkościernej np. Tempo. Można wypolerować uprzednio szlifowane rysy ręcznie, a można też mikroszlifierką z założonym krążkiem filcowym przy małyych obrotach. Powinny być jak nowe.
Ja tego sposobu nie próbowałem, ale mam go od człowieka, który wielokrotnie stosował go na porysowane szyby w modelach właśnie w skali 1:87.
Przy polerowaniu reflektorów samochodowych (oczywiście w nowoczesnych produkcjach nadal dominuje plastik) ten sposób jak najbardziej się sprawdza. (y)
 

JacekGG

Aktywny użytkownik
Reakcje
37 0 0
#13
Przy polerowaniu reflektorów samochodowych (oczywiście w nowoczesnych produkcjach nadal dominuje plastik) ten sposób jak najbardziej się sprawdza. (y)
Plastik na lampach samochodowych jest bardzo wytrzymały. Nie mniej po polerowaniu lamp trzeba je polakierować lakierem bezbarwnym, w przeciwnym wypadku efekt porysowania i zmatowienia wróci bardzo szybko.
Analogicznie może po doprowadzeniu szybek w modelu do gładkości, warto je pomalować bezbarwnym.
 

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
2.286 17 2
#14
Z podgrzewaniem bym się wstrzymał. Ale Papier ścierny na mokro o granulacji 2000, a potem Pasta Farecla G3 a następnie G10 może zdziałać bardzo wiele.
Dla przykładu powiem, że ostatnio w takowy sposób usuwałem przeoranie na zderzaku w samochodzie.
Papier usuwa "progi" i sprawia , że materiał staje się "matowy". Natomiast pasta polerska wykończeniowa sprawia, że materiał nabiera połysku. Przy polerowaniu mechanicznym należy uważać, żeby nie przegrzać materiału. Dlatego Polecam Pastę Farecla G3 G10 które się używa się na mokro ( należy cały czas zwilżać wodą) na polerowanym elemencie.
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.799 15 0
#16
Panowie, ale kolega chce wypolerować okna w modelu 1:87, a nie reflektory czy zderzaki w samochodzie.
Chyba trochę inna skala? Mówimy o mikrorysach bardzo małego elementu.
 

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.714 125 86
#18
Panowie, ale kolega chce wypolerować okna w modelu 1:87, a nie reflektory czy zderzaki w samochodzie.
Chyba trochę inna skala? Mówimy o mikrorysach bardzo małego elementu.
Zasada jest taka sama:
- material scierny (pasta do zebow lub inna fachowa), szmatka o drobnym splocie, woda
- dzialanie mechaniczne - ruchy koliste
- czas - minimum 10 minut albo tyle ile potrzeba
 

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
2.286 17 2
#20
Trzeba jeszcze wiedzieć że nie każda pasta to zębów się nadaje.
Są takie którymi byśmy rok tarli i nic nie wskóramy, ale są też takie którymi możemy zrobić więcej krzywdy niż pożytku.
 

Podobne wątki