Widzę, że kol. "drab" ma ten sam problem co wielu! Nie jest istotne rozmieszczenie komór w sygnalizatorze. Istotny jest obraz sygnału jaki wyświetla sygnalizator. W instrukcji o sygnalizacji nie jest powiedziane która komora ma się świecić, jest natomiast powiedziane ile i jak względem siebie mają one być rozmieszczone dla danego obrazu sygnałowego. Faktem jest natomiast, że w przepisach o projektowaniu Ie-4 (WTB-E10) są podane jakie powinny być układy komór na sygnalizatorach. Faktem jest również, że przy przebudowach można spotkać różne "dziwolągi" np semafor wyjazdowy na szlak z sbl sześciokomorowy z obrazami zgodnymi z sygnalizacją migową, ale ze światłem czerwonym na samej górze. Takie "cudo" stało kiedyś w stacji Podłęże. To co kol. widział jest normalną tarczą ostrzegawczą, a fakt, że komorę pomarańczową ma "u góry" a nie "na dole" wynika prawdopodobnie z tego, że ta tarcza została przebudowana z tarczy ostrzegawczej trzykomorowej stosowanej w sygnalizacji obowiązującej przed sygnalizacją "migową" stosowaną obecnie. Tarcza trzykomorowa miała układ "od góry" : pomarańczowe, pomarańczowe, zielone. Przy przejściu na "migówkę" zdemontowano najwyższą komorę pomarańczową i pozostało to co widać. Na obrazy nadawane przez tą tarczę nie ma to żadnego wpływu.