Trochę się działo ostatnio i hugwowe tematy obrosły kurzem. Trzeba nadrobić.
Pierwsza informacja jest taka, że wycofałem z oferty duże płytki z nawierzchnią z kostki betonowej, którą pokazałem w poście #444.
Trudne to było draństwo do odlania, trudne do maskowania połączeń a poza tym nie mogło służyć do niczego innego niż perony bez dodatkowych zabiegów.
Kiedy
@bstok70, który okazał się probiercą piątoepokowych wynalazków zażyczył sobie milion czerwonych płyt peronowych przeszły do historii, bo za dużo nerwów mnie kosztowało odlanie ich w akceptowalnej jakości. Potem, co również jest jego sprawką, okazało się że te płyty są kiepsko wymyślone. Taka to mrożąca krew w żyłach historia zamiany dużych elementów na mniejsze.
Bo w nowym wydaniu są krótsze, łączone zamkami jak puzzle, z elementami uzupełniającym do maskowania połączeń.
A skoro już to przeprojektowałem, to zmieniłem ich grubość na większą, identyczną jak wysokość krawężników co pozwala ułożyć z nich nie tylko perony, ale również chodniki, o dwóch szerokościach: dwa i cztery metry. Dla odmiany elementy uzupełniające mają grubość trylinki i innych nawierzchni modułowych. Powstałą dzięki temu również zwykła nawierzchnia z kostki. Pokazałem to we wcześniejszym poście, po zagajce
@Martino. Żeby wiedzieć czy to działa, zrobiłem jeden czy drugi test układania, i zdecydowałem że należy dołożyć do oferty gips do spoinowania. Wkrótce będzie dostępny, jasnoszary i biały.
Dość pisania, teraz obrazki.
Fotka rodzinna: płytki czterometrowej nawierzchni chodnika, pierwsza wersja elementów uzupełniających (a przy okazji nawierzchnia drogowa) i woreczek legalnego szarego proszku.
Nawierzchnia, jak poprzednie wcielenie, będzie dostępna jako biała i szara. Tu płyty czterometrowe:
Tu z drugą wersją elementów maskujących, które są w komplecie:
To samo jak wyżej, ale w wersji węższej, dwumetrowej.
I dwudziestogramowa paczuszka gipsu: