• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Gdańskie Koleje Dojazdowe - wydzielone z "wąskotorowe klimaty"

OP
OP
daromaro

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.565 120 86
#5
Malbork Kałdowo Wąskotorowy - wjazd pociągu na stację.
[DOUBLEPOST=1469473694,1469472905][/DOUBLEPOST]Malbork Kałdowo Wąskotorowy. Troche wiecej zdjec - kolorowych dobrej jakosci (20 z motowagonem MBd 1-130):
Autor: Stefan Motz
Malbork_Waskorowy.jpg


Tor o ktorym sie wspomina na poprzednich zdjeciach - tez jest tu widoczny w dolnym prawym rogu.

Zapraszam do ogladania calosci zdjec:
Zrodlo: http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?17,1174001
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Px48

Aktywny użytkownik
KMK N-orma
Reakcje
62 0 0
#6
Tor dla drezyny ręcznej,klimatyczny składzik pociągu i miejscowi ludzie bez pośpiechu Ech to były czasy.
 
Ostatnio edytowane:

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
#7
Bardzo klimatycznie wyglądało to wczesnym rankiem na st. Kałdowo.
Przyjeżdżał pociąg nr 5314 ze stacji Nowy Dwór Gdański zestawiony z wagonu motorowego MBd1 i jednego wagonu 3Aw. Następnie przyjeżdżał w takim samym zestawieniu pociąg nr 5311 z Lisewa. Oba te składy zostały ze sobą połączone w sposób następujący:

MBd1 - 3Aw - 3Aw - MBd1

I w takim zestawieniu wyruszył pociąg nr 5311 do Lipinki Gdańskiej. Tu tylna część pociągu (MBd1 i 3Aw) została odłączona i wróciła do Kałdowa jako pociąg nr 5316, natomiast "uszczuplony" 5311 pojechał do Nowego Dworu Gdańskiego.

To były czasy.... Ale te najciekawsze to przeminęły b. dawno. Pamiętam jak po prawej stronie kursowały już peiksy natomiast na lewej w dalszym ciągu królowały trzyosiowe tendrzaki.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
daromaro

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.565 120 86
#8
po prawej stronie kursowały już peiksy natomiast na lewej w dalszym ciągu królowały trzyosiowe tendrzaki.
Czyli wszystko sie dzialo od dnia otwarcia lini 17 sierpnia 1905 do 31 grudnia 1973 roku, kiedy to linia zostala zamknieta. Do końca 1975 roku tory zostały całkowicie rozebrane - pisze tu o lewobrzeznej czesci Gdanskiej Kolei Dojazdowej - dane z Wiki.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
#9
W tamtym okresie, kiedy tam byłem były w zasadzie dwie czynne sieci wąskotorowe - lewa i prawa. Skład pociągu pozostawał na Prawym Brzegu Wisły, podróżni przeprawiali się promem i następnie wsiadali do pociągu na Lewym Brzegu.
Natomiast wiele lat później - w latach siedemdziesiątych trafiłem w Gdańsku na ul. Elbląską to zastałem już wypatroszony budynek parowozowni.
 
OP
OP
daromaro

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.565 120 86
#10
Z

Zv

Gość
#12
Pewnego dnia prom Aegir przepłynie na moje makiecie :) jeden z tematów który mnie bardzo kręci. Żuławy darzę ogromnym sentymentem. Wszystko za sprawą Andrzeja Sadłowskiego który mnie nimi zaraził, gdyby tak można było dobrać się do Jego zdjęć.... ech.
 
OP
OP
daromaro

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.565 120 86
#13
Wszystko za sprawą Andrzeja Sadłowskiego który mnie nimi zaraził, gdyby tak można było dobrać się do Jego zdjęć.... ech.
Makieta: Przystań promowa Kolei wąskotorowej na Wiśle w okolicy Świbna, wymiary 1,15 x 1,80 m, skala 1:50
Zrodlo: http://as.rumia.edu.pl/zulawy/inne2.asp
W_oczekiwaniu_na_prom_Makieta_Sadowski.jpg

[DOUBLEPOST=1469480225][/DOUBLEPOST]Trzeba bylo by porozmawiac z Marcinem albo z Miroslawem.
 
Ostatnio edytowane:
Z

Zv

Gość
#14
Marcin Wojda przejął dorobek modelarski w postaci skrzynek ale co ze zbiorami fotografii nie wiem :(
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Adam66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
6.417 110 1
#16
Wszystko za sprawą Andrzeja Sadłowskiego
Mało jest ludzi w polskim modelarstwie, którym tak wiele jak śp Andrzejowi Sadłowskiemu moglibyśmy zawdzięczać. Pisałem to już w innym wątku, ale jak dla mnie nigdy dość słów uznania dla takich ludzi. Andrzej Sadłowski był nie tylko arcymistrzem modelarstwa kolejowego, ale jest i długo jeszcze pozostanie pierwszym modelarzem marynistą RP. Pierwszym, który podjął próbę rekonstrukcji w skali 1:400 WSZYSTKICH okrętów jakie kiedykolwiek pływały pod polską banderą. A dla mnie jest też praojcem polskiego mikromodelarstwa. Małe i niewyraźne zdjątko jego gospodarstwa nad brzegiem rzeki w skali 1:500, które znalazłem trzy lata temu w sieci, otworzyło mi oczy, pokazało że da się z małych skal wycisnąć bardzo wiele. Spowodowało, że do dziś ścigam mistrza.
Jego klimatyczne Żuławy i bezkonkurencyjny Puck, wciąż opierają się upływowi czasu i niezmiennie mogą uchodzić za wzór do naśladowania.
 

Jan Ragulić

Aktywny użytkownik
Reakcje
87 5 0
#17
Jeżeli Koleżeństwo pozwoli, to zadam pytanie. Gdzie to jest?

upload_2016-7-26_17-59-2.png


Proszę wybaczyć, ale nie udało mi się mimo licznych prób, zamieścić większej fotografii.
 
Ostatnio edytowane:

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
#18
Koleżeństwo pozwala. ;)
Chyba znów wiem. ;)
Okolice Elbląga.

Jeżeli czegoś nie poplątałem to jest to most na dawnej linii wąskotorowej z Malborka do Jasnej, zwanej też Świetlikami.
 
Ostatnio edytowane:

PingwinRico

Znany użytkownik
Reakcje
4.480 27 2
#19
Żuławy darzę ogromnym sentymentem.
Mam takie cuda z Delcampe. :) Niektóre zdjęcia (bez ramek) są również na "Wolne Forum Gdańsk" i tam jako autor wymieniony jest Pan Jean-Louis Rochaix.
Nie potwierdzam - nie zaprzeczam. Skoro tak napisali, to powielę. ;)

Px48-1773 | Lisewo | 1978
lisewo.jpg


Lisewo | 1978
lisewo2.jpg


Mareza | 1978
mareza.jpg


Nowy Dwór | 1978
nowy dwor.jpg


MBd1-135 | Nowy Dwór | 1978
nowy dwor2.jpg
 

Podobne wątki