• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Face-Lifting "Bipy" BTTB

garou

Znany użytkownik
Reakcje
5.286 450 99
#1
Podaję link dla zainteresowanych do relacji z próby przebudowy prehistorycznego modelu Berliner TT Bahnen (Bipa PKP).

Założeniem było skrócenie przerw pomiędzy wagonami, likwidacja tzw. skręto-pysku, przerobienie bud pod kątem wykonania rynienek nad oknami jak w wagonach dla PKP, zmiana tych bud pod kątem prostych dachów na końcu składu oraz zmiana układu wywietrzników dachowych... no i oczywiście przemalowanie i przeznakowanie na skład z Lublina z epoki IVc (Bhp, stacja macierzysta LUBLIN). Otworzyć też chciałem jedne drzwi i dorobić uchwyty na skraju składu przy drzwiach dla "podróznych z większym bagażem ręcznym".

Model docelowo będzie ustawiony na dioramie fragmentu przystanku WANDZIN jako skład opuszczający przystanek.
Pozdrawiam

Relacja:>>KLIK<<

Jak już skończę, wkleję tu parę fotek ze wspomnianej dioramy.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
garou

garou

Znany użytkownik
Reakcje
5.286 450 99
#2
Wczoraj udało mi się dokończyć "składanie składu" z części. Wszystko miałem osobno, podwozia, harmonie, budy, itd... . Założeniem było wykorzystanie dawno zakupionego modelu w wielkości TT. Szkoda było sprzedać, szkoda było zmarnować. Pomyślałem, że skoro nie ma lepszej /taniej i dostępnej/ bazy do wykonania "Bipy" w TT (nie piszę o drogim modelu firmy Arnold), to trzeba coś z tym z robić i nieco upodobnić do czwarto-epokowych składów PKP.

Relację wstawiłem w poprzednim wpisie jako odnośnik do forum TT. Dodam, że do pomalowania całości po modyfikacjach użyłem farb modelarskich Tamyia, do oznakowania składu ze stacji LUBLIN serii Bhp (rewizja 1987 rok) użyłem kalkomanii od kilku firm, firmy UMF i Ostbahn, a także kilka kalk (oznaczenia stacji) od kolegi Mario ZNTK który wykonał je w wielkości TT. Całość zabezpieczona lakierem bezbarwnym Tamyia. Więcej szczegółów odnośnie tej przeróbki znaleźć można w podanym linku.

Kilka fotek na szybko:

bd8bd953-dc92-499e-ab44-9770098178e3.jpg


0b973409-f364-4a44-be34-8d246a064061.jpg


a6a54c4c-1edf-483e-a1fd-77f9b1a1b055.jpg


f61491b1-a5a1-46f5-964a-c07253485a11.jpg


Gdy wkleję jeszcze figurkę stojącego człowieka w otwartych drzwiach składu wstawię kilka fotek z drugiej strony...i w lepszym świetle.
 
Ostatnio edytowane:

mae

Aktywny użytkownik
Reakcje
511 0 1
#4
Super, że wziąłeś się za tą modyfikację! Jedyne czego mi brakuje to lepszych zdjęć, bo na tych załączonych niestety niewiele widać, trudno dojrzeć całość Twojego wkładu pracy.
 
OP
OP
garou

garou

Znany użytkownik
Reakcje
5.286 450 99
#6
Super, że wziąłeś się za tą modyfikację! Jedyne czego mi brakuje to lepszych zdjęć, bo na tych załączonych niestety niewiele widać, trudno dojrzeć całość Twojego wkładu pracy.
Nie oszukujemy się. Z tym wagonem (modelem) z lat chyba 70-tych wiele się nie da podziałać. Jest jaki jest. Nie zamieniałem w nim części na lepsze tylko skróciłem całość, zmieniłem kształt czoła, ilość i układ wywietrzników, na jednym z czół zasłoniłem światła końca składu fototrawionymi blaszkami, zrobiłem "polskie" rynienki nad górną linią okien, takie tam. Np. toporne wózki zostały.
Postaram się w wolnym czasie wrzucić kilka lepszych zdjęć. Głównym celem nie było zrobienie z tego dzieła sztuki modelarskiej, zresztą pewnie bym nie potrafił, ale po prostu ogarnięcie całości do wyglądu bliższego PKP i powiedzmy... "miłego dla oka" przy oglądaniu tego z ok. metra. Nie była więc moim celem mikroskopowa precyzja. Pozdrawiam
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
garou

garou

Znany użytkownik
Reakcje
5.286 450 99
#7
Super, że wziąłeś się za tą modyfikację! Jedyne czego mi brakuje to lepszych zdjęć, bo na tych załączonych niestety niewiele widać, trudno dojrzeć całość Twojego wkładu pracy.
Załączam kilka zdjęć z bliższej odległości. Jednocześnie chcę nadmienić, że tak jak pisałem wcześniej model ma być przyjemny dla oka z odległości takiej, w jakiej się to ogląda (zwykle z około 1m). Czytając forum często trafiamy na komentarze o tzw. niedoróbkach przy oglądaniu modeli pod lupą, że to mogło być lepsze, tamto mogło być lepsze.... Ja zdaję sobie sprawę z takich niedoróbek w swoim przypadku i nie wstydzę się tego pokazać, bo jak się to mówi łatwo gadać, gorzej zrobić, a nie każdy jest mistrzem modelarstwa (ja się za takiego nie uważam). Poza tym TT to nie jest też moja skala (wielkościowo). Dla mnie to wszystko jest za małe i wykonując cokolwiek przy tym korzystam z mocnych okularów.
Reasumując, nie wiem czy zdjęcia są lepsze, ale aparat mam jaki mam a po za tym żaden ze mnie fotograf :) Pozdrawiam.

Czoło z tyłu składu:

8ee0ae70-5498-49f3-9fb3-83d32ecb9f75.jpg


Czoło od strony lokomotywy (będzie tu stała SP45 z MD Lublin):

228b98f0-c60c-48f7-9eb6-5a1df1606914.jpg


Dach, inny układ wywietrzników i widoczne przerobione rynienki nad górną linią okien:

78281109-aecc-4bb5-bd5b-b44c161d5590.jpg


Fragment wagonu widoczny z boku, widać przemalowane harmonie między-wagonowe (standardowo były czarne):

c973a67e-7a52-4eed-baf6-02847d854d3e.jpg


Otwarte jedne drzwi. Tak, wiem... uchwyty nie powinny być obłe, ale pod skosem i w rzeczywistości są to rurki o średnicy 4 czy 5cm włożone w specjalne uchwyty przykręcone do budy, ale nie chciałem się w to "bawić" w tej skali. Z odległości w jakiej na to patrzę stwierdziłem, że te też ujdą w tłumie jak to się mówi:

e0d609b1-8832-4706-b7c3-1f02763f2f6f.jpg


Kończąc temat wrzucam jeszcze link do sentymantalnego filmiku z podobnym składem:

Z ARCHIWUM : archiwalny rarytas SP45-014, jedyna tak lokomotywa na yt, rok 1995

Jak go obejrzałem to przyszła mi jeszcze jedna rzecz do głowy.... tablice relacyjne na wagonach :)
 
Ostatnio edytowane: