Kilku z was już wie, że od jakiegoś czasu (chyba z pół roku) dumam nad projektem EU07.... ale docelowo chcę zrobić ET41. Plan jak zwykle jest prosty.
Ustrzelić dawcę napędu, a potem dorobić model 3d, wydrukować i to ogarnąć.
Pierwotnie myślalem o BR140 od Fleischmanna, ale po próbie przerobienia rozstawu wózków dałem sobie spokój. Nawet w tym celu wykonałem próbny wydruk i zrobilem próbne plytki PCB.... no ale wszysyko w kosz. Na zdjęciu wydruk 1 wersji EU07 pasujący na przerobioną ramę BR140.
Po tej pomyłce zabrałem sie za dalsze analizy wymiarów i rozstawu kół w wózkach. Pod uwage brałem BR143/243 i ÖBB1044/1144. Na grafice poniżej rozstaw osi i wózków EU07(zielony), BR143/243(granat),ÖBB1044/114(czerwony)
Na grafice z modelem też lepiej wypadła 143.
Zakupiłem więc obie wersje modelu 143 od Roco i od Flesia. Nakład finansowy duży.... no ale model ma byc w 99% zgodny z EU07 więc nie ma to tamto. Dodatkowo najważniejsze jest to co w środku i czego nie widać gołym okiem, a ma ogromny wpływ na konstrukcję.
Model Fleischmanna super. Pięknie jeździ i fajnie zrobiony odlew i benechy jednak podczas modelowania 3d okazało się że jak rozstaw kól i wózków ze 143/243 jest ok, to niestety rama jest za długa. I teraz problem bo przy konieczności jej skrócenia o ok 3mm (ten fioletowy fragment)
z każdej strony, u Flesia kasujemy całą kinematyke krótkiego sprzęgu, co dyskwalifikuje calkiem model.... a szkoda.... bo to jednak nowsza konstrukcja.
Na placu boju został więc model od Roco. Pomimo 15 letniego stażu na torach, to model pięknie jeździ. Ma dużą masę więc i pociągnie to i tamto. Zakładam że w parze jako ET41 uciagnie jeszcze więcej
Model 3d przeprojektowałem i poszedł do przedruku
Ramę w koncu zfrezowałem i po chyba 3 miesiącach udało się spasować jedno z drugim...
I jak na razie wszysyko pasuje
Teraz czas na kolejne kroki, które jeszcze zajmą zajmą czasu.
Należy zrobić nową płytkę PCB, blaszki i kalki.... wszystko w swoim czasie.... ale zrobi się
Ustrzelić dawcę napędu, a potem dorobić model 3d, wydrukować i to ogarnąć.
Pierwotnie myślalem o BR140 od Fleischmanna, ale po próbie przerobienia rozstawu wózków dałem sobie spokój. Nawet w tym celu wykonałem próbny wydruk i zrobilem próbne plytki PCB.... no ale wszysyko w kosz. Na zdjęciu wydruk 1 wersji EU07 pasujący na przerobioną ramę BR140.
Po tej pomyłce zabrałem sie za dalsze analizy wymiarów i rozstawu kół w wózkach. Pod uwage brałem BR143/243 i ÖBB1044/1144. Na grafice poniżej rozstaw osi i wózków EU07(zielony), BR143/243(granat),ÖBB1044/114(czerwony)
Na grafice z modelem też lepiej wypadła 143.
Zakupiłem więc obie wersje modelu 143 od Roco i od Flesia. Nakład finansowy duży.... no ale model ma byc w 99% zgodny z EU07 więc nie ma to tamto. Dodatkowo najważniejsze jest to co w środku i czego nie widać gołym okiem, a ma ogromny wpływ na konstrukcję.
Model Fleischmanna super. Pięknie jeździ i fajnie zrobiony odlew i benechy jednak podczas modelowania 3d okazało się że jak rozstaw kól i wózków ze 143/243 jest ok, to niestety rama jest za długa. I teraz problem bo przy konieczności jej skrócenia o ok 3mm (ten fioletowy fragment)
z każdej strony, u Flesia kasujemy całą kinematyke krótkiego sprzęgu, co dyskwalifikuje calkiem model.... a szkoda.... bo to jednak nowsza konstrukcja.
Na placu boju został więc model od Roco. Pomimo 15 letniego stażu na torach, to model pięknie jeździ. Ma dużą masę więc i pociągnie to i tamto. Zakładam że w parze jako ET41 uciagnie jeszcze więcej
Model 3d przeprojektowałem i poszedł do przedruku
Ramę w koncu zfrezowałem i po chyba 3 miesiącach udało się spasować jedno z drugim...
I jak na razie wszysyko pasuje
Teraz czas na kolejne kroki, które jeszcze zajmą zajmą czasu.
Należy zrobić nową płytkę PCB, blaszki i kalki.... wszystko w swoim czasie.... ale zrobi się
- 1
- 7
- Pokaż wszystkie