• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie EU07/EP07

Reakcje
0 0 0
Nietypowy gość, na żeberku w Ligocie.

Zobacz załącznik 346708 Katowice-Ligota 03.10.2015 roku.
Od czego jest zależne, czy w elektrowozach 4E na boku są 3 lub 4 kratki wentylacyjne? Zaczynam powoli kompletować dokumentację pod kątem budowy modelu, ale jeszcze nigdzie nie trafiłem na wyjaśnienie tego. Czy to jest kwestia lewej i prawej strony, czy np. pochodna modernizacji, że usuwano kratkę.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.025 531 30
Wydaje mi się, że oryginalne wszystkie miały 4 kratki. Ta czekoladowa jest chyba po przebudowie, zniknęły m.in. gniazda sterowania wielokrotnego.
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
699 54 1
Od czego jest zależne, czy w elektrowozach 4E na boku są 3 lub 4 kratki wentylacyjne? Zaczynam powoli kompletować dokumentację pod kątem budowy modelu, ale jeszcze nigdzie nie trafiłem na wyjaśnienie tego. Czy to jest kwestia lewej i prawej strony, czy np. pochodna modernizacji, że usuwano kratkę.
Każda siódemka typu 4E (czyli tzw. niskie numery) fabrycznie posiadała "kratki" wentylacyjne w szafach WN. Identycznie jak protoplasta EU06.
Kratki te występowały po obu stronach lokomotywy, czyli w obu szafach WN (są dwie, po obu stronach lokomotywy - przy kabinie A i druga przy kabinie B).
Elektrowozy typu 303E (siódemki o tzw. wysokich numerach powyżej300), nie posiadają już tych kratek, oczywiście fabrycznie.

Co do widocznej na moim zdjęciu siódemki (typu 4E), kratki te zostały usunięte oczywiście z obu stron (czyli zlikwidowane w obu szafach WN) podczas naprawy okresowej połączonej z "modernizacją", podobnie jak gniazda sterowania wielokrotnego...

Ale to już Szanowni Koledzy sami słusznie wydedukowali: (y)

pochodna modernizacji, że usuwano kratkę.
Wydaje mi się, że oryginalne wszystkie miały 4 kratki. Ta czekoladowa jest chyba po przebudowie, zniknęły m.in. gniazda sterowania wielokrotnego.
Dodatkowo m.in na tej czekoladowej EU07-185 podczas wspomnianej naprawy okresowej z "modernizacją" zlikwidowano rynienki dachowe nad przedziałem maszynowym...
 
Ostatnio edytowane:

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
699 54 1
A przede wszystkim, to przebudowano przekładnię z EP07 na EU07.
Rzeczywiście, masz rację. Podejrzewam, że ta zmiana polegała raczej na podmianie wózków i zdjęciu oznaczeń z pudła i namalowaniu nowych ;)
Oczywiście pewności nie mam, ale logika by tak nakazywała. Faktycznie lokomotywa ta była już przebudowana na EP07.
[DOUBLEPOST=1450808975][/DOUBLEPOST]Jest jeszcze jeden drobny szczegół, pod środkową szyba w kabinie, w miejscu "nosków" z gniazdami sterowania wielokrotnego...
No właśnie a propos gniazd sterowania wielokrotnego, to wygląda na to, że w tym miejscu zastosowano to "coś"...
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
699 54 1
Tak myślałem ;)
Zastanawia mnie jednak sens takich zmian, gdzie uniwersalność tej lokomotywy i możliwość jazdy w trakcji ukrotnionej ogranicza się do łączenia jej z drugim dostępnym
(z dwóch przebudowanych) egzemplarzem (czyt."prototypem")...(n)
Nie pamiętam, czy są jeszcze jakieś tego typu, poza 185 i 078...

A skoro już o "prototypach" i fantazjach technicznych mowa:
Jeszcze inne rozwiązanie tym razem w Cargowskiej siódemce dla odmiany, jeszcze nowszego typu... ;)
Zdjęcie na szybko znalezione w sieci dla potrzeb dyskusji, moje się gdzieś zawieruszyło na dysku, jak znajdę to się podzielę i wstawię na forum.

EU07-1601.jpg

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:EU07-1601.jpg
[DOUBLEPOST=1450821110,1450820700][/DOUBLEPOST]I przy okazji, kolejna odsłona siódemki o numerze taborowym 400:
10480827_ep07400.jpg
http://s16.flog.pl/media/foto/10480827_ep07400.jpg
Polecam, bardzo fajna stornka, z fajnymi ujęciami autorstwa Pawła z Pruszkowa.
 
Ostatnio edytowane:

PX48-28

Aktywny użytkownik
Reakcje
97 5 2
Ten nowy typ gniazd posiada coraz więcej lokomotyw, po za 07-078,185,186 i 187, mają wszystkie TracTec-u, a niedawno i 07-047 i 206 dozbroili. Niedługo i 303E będą miały takie noski :confused:
 
Reakcje
0 0 0
Żeby nie mnożyć wątków, to tutaj poproszę o zdjęcia kilku szczegółów, bo może ktoś ma.

Szukam zdjęć elementów wózka:
- wieszaka silnika
- wspornika szczęk hamulca (tego koło cylindra hamulcowego)
- ogólnego widoku układu hamulcowego od wewnątrz wózka (najlepiej widok bez silnika i zestawu kołowego)

Czy wózki lokomotyw 4E i 303E oraz pochodnych różniły się wizualnie czymś zasadniczym (tj. widocznym w skali H0).
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 5
Koleje w Polsce 7
Koleje w Polsce 3
Koleje w Polsce 4
Koleje w Polsce 7

Podobne wątki