• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie EU07/EP07

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
697 54 1

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.417 137 19
Natknąłem się wczoraj na takie zdjęcie:

- źródło: http://rail.phototrans.eu/1014,1,7,1100.html
- autor: sjs
- opis: "październik 2002 - 22 października 2002 r. - Warszawa Zachodnia. IC 1505 do Gdyni, odjedzie o 16:35"
- komentarz: Niestety nie udało mi się zidentyfikować lokomotywy na początku składu. Na końcu oczywiście EU07-393.

2002.10.22. - Warszawa Zach. - IC 1505 do Gdyni, odjedzie o 16;35, na końcu składu EU07-393.jpg


Zaciekawiła mnie uwieczniona na zdjęciu sytuacja. Zwracam się z pytaniem do szanownych kolegów - czy jest to szczególny przypadek prowadzenia pociągu dwiema lokomotywami - tu jedną przez popych? Jak sądzę, pociągi nie zmieniają kierunku jazdy na stacji Warszawa Zachodnia, a zatem możliwość taką możemy wykluczyć (zmiana kierunku jazdy i przy okazji lokomotywy). Czyż więc jednak uwieczniony tu pociąg IC 1505 relacji Warszawa Wschodnia - Gdynia Główna mógł być prowadzony dwiema lokomotywami, w tym jedną przez popych? Nigdy jeszcze nie spotkałem się z taką sytuacją przy obsłudze "standardowych" połączeń pasażerskich - wykluczam tu np. pociągi specjalne, które z racji niemożności wykonania oblotu składu były prowadzone we wspomniany wcześniej sposób dwiema lokomotywami.
 

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
Był taki okres gdy pociągi kwalifikowane i nie tylko rozpoczynające bieg z Warszawy Zachodniej były od razu z lokomotywą ,,rejsową'' wyciągane z Grochowa drugim lokiem...Tak by po przeciągnięciu z Grochowa przez Centralny po wypięciu cholownika skład mógł jechać w trasę bez potrzeby czasochłonnych manewrów na zachodnim.Stacja postojowa Szczęśliwice sąsiadująca z Zachodnim nie jest już używana przez PKP OD WIELU LAT
 

Adam Okuń

Znany użytkownik
Reakcje
1.201 1 0
EP07-1059 na czele TLK "Rawa" na przystanku kolejowym Dąbrowa Górnicza Pogoria. Przystanek jest nieczynny. Czasami Koleje śląskie uruchamiały go sezonowo bo znajduje się tuż przy kompleksie wypoczynkowym jezior Pogoria

 

kilanziom

Znany użytkownik
Reakcje
926 9 0
Był taki okres gdy pociągi kwalifikowane i nie tylko rozpoczynające bieg z Warszawy Zachodniej były od razu z lokomotywą ,,rejsową'' wyciągane z Grochowa drugim lokiem...Tak by po przeciągnięciu z Grochowa przez Centralny po wypięciu cholownika skład mógł jechać w trasę bez potrzeby czasochłonnych manewrów na zachodnim.Stacja postojowa Szczęśliwice sąsiadująca z Zachodnim nie jest już używana przez PKP OD WIELU LAT
No nie. Powyższy wpis co prawda zawiera elementy prawdy, ale jako całość (zwłaszcza w kontekście zdjęcia z 2002 roku) niestety bardzo wprowadza w błąd.

1). W 2002 roku (czyli wtedy kiedy wykonano to zdjęcie) Wagonownia W-Wa Szczęśliwice miała się bardzo dobrze i pracowała pełną parą - prawie komplet pociągów uruchamianych na zachodniej zaczynał bieg właśnie z tej wagonowni.

2). O ile od kilku lat zaobserwować było można powolną śmierć wagonowni W-Wa Szczęśliwice, o tyle jeszcze wiosną 2013 roku była ona jak najbardziej wykorzystywana przez PKP Inter-City i dopiero w kolejnych miesiącach/latach 'przeszła' pod wykorzystanie SKM Warszawa. Nie jest więc prawdą, że "nie jest już używana przez PKP OD WIELU LAT". Co najwyżej od niecałych dwóch.

I żeby nie było offtopowo, to coś w temacie:

514-klimaterm.jpg
EP07-514 / Wagonownia W-Wa Szczęśliwice / 24.11.2012 r.
 

tokarz76

Aktywny użytkownik
Reakcje
313 1 5
Z tego co pamiętam, niektóre pociągi IC od strony Trójmiasta jeździły do Warszawy Zachodniej (IC Kaszub?). Tam aby skrócić manewry najeżdżala na tył druga lokomotywa i ściągala jako pociąg służbowy na Olszynke Grochowska. Stad takie dziwne zestawienie. Były też podsyły lokomotyw pomiędzy Szczęśliwicami a Grochowem w doprzegach pociągów. To rzeczywiście było około roku 2002, wtedy byłem stażysta w lokomotywowni i sporo jeździłem na lokomotywach na odcinku Gdynia - Warszawa.
 

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
Tak miałem na myśli składy kwalifikowane których Szczęśliwice nie obsługiwały .Na przestrzeni ostatnich 5-10 lat nawet ,,Polonez'' nie był już na Szczęśliwicach obrządzany
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 5
Koleje w Polsce 7
Koleje w Polsce 3
Koleje w Polsce 4
Koleje w Polsce 7

Podobne wątki