Poza tym Centralny też trochę odnowiono przed Euro.
A wracając do pantografów ostatnich EP09: nie wiedziałem dokładne, z jakimi te ostatnie sztuki wychodziły z fabryki, dzięki fotce kolegi Ryśka w "Swiecie kolei" sprawa jest dla mnie jasna. Ale to wszystko nie powód, by "rence mialy opadywać".
Nie wróciłem z długiej emigracji, ale nad tym czy i dlaczego pantografy zmieniano nie zastanawiałem się. Nie każdy śledzi eksploatację wszystkich lokomotyw, mnie to akurat aż tak bardzo nie ciekawi, żeby prowadzić takie dochodzenia. Rozmawiałem z jednym ze uznanych znawców kolei w Polsce (sam się za takiego bynajmniej nie uważam) i też nie wiedział, z jakimi pantografami te elektrowozy opuściły fabrykę i z jakimi jeżdżą, tak, że nie jestem wyjątkiem. Sam mam zdjęcia EP09-45 i 46 z patykami połówkowymi typu Pafawag, zrobione w Warszawie w 2004 (EP09-045) i w Krakowie w 2002 roku (EP09-046), ale nie wiedziałem, że to było oryginalne wyposażenie, sądziłem, że zostały zamienione na nowszy typ w ramach jakiejś naprawy.
Pozdrawiam, szczególnie kolegę ALA.