Odpowiedź dla „pyro”.
Stacja Dobra jest typowym przykładem stacji o układzie trapezowym (tory nr 1 i nr 3) do których dodano tory boczne nr 2 nr 5, zamknięte wykolejnicami.
Przejazd pociągu z kierunku Kasina Wlk. odbywał się po torze nr 3 (wjazd „na krzywo”, wyjazd „na prosto”).
Analogicznie przejazd pociągu z kierunku Tymbark odbywał się po torze nr 1.
W ten sam sposób odbywał się tzw. przelot, czyli przebieg bez zatrzymania.
W wypadku konieczności zatrzymania pociągu na stacji w celu uzupełnienia wody w parowozie, z kierunku Kasina Wlk. pociąg przyjmowano na tor nr 1, z kierunku Tymbark na tor nr 3 (ku temu służyły żurawie wodne umieszczone przy torach nr 1 i nr 3 (to oznacza ten tajemniczy symbol).
Semafor wyjazdowy E był semaforem wyjazdowym ze stacji w kierunku Tymbark z toru nr 3, jednak z braku wymaganych odległości został umieszczony z prawej strony toru nr 5, z równoczesnym umieszczeniem z prawej strony toru nr 3 – w miejscu, gdzie powinien się znajdować – wskaźnika W15 (te wszystkie sytuacje są widoczne na rysunkach zamieszczonych w poście kolegi „pyro”).
Stacja była podzielona na trzy okręgi nastawcze:
1. Okręg nastawni dysponującej „Db” – tu urzędował dyżurny ruchu, który wydawał tylko polecenia nastawiania określonych przebiegów przez nastawnie wykonawcze „Db1” i „Db2”;
2. Okręg nastawni wykonawczej „Db1”, obsługującej zwrotnice, wykolejnice i semafory lewej głowicy stacyjnej;
3. Okręg nastawni wykonawczej „Db2”, obsługującej zwrotnice, wykolejnice, semafory i tarcze prawej głowicy stacyjnej.
W celu zasygnalizowania przebiegu bez zatrzymania przed semaforami wjazdowymi były ustawione tarcze ostrzegawcze, których wskazania de facto odnosiły się do wszystkich semaforów wyjazdowych określonego kierunku, jednak ich dźwignie oraz one same były oznaczone jako ToC i ToE, bowiem przebieg bez zatrzymania odbywał się tylko na wskazania zezwalające na semaforach wyjazdowych C i E (patrz mój poprzedni post). Tarczę ToC stawiała nastawnia wykonawcza „Db2”, tarczę ToE stawiała nastawnia wykonawcza „Db1” (również patrz mój poprzedni post).
Pozdrawiam