• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie? Dlaczego lokomotywa staje na zwrotnicy?

QbaS.

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
Dzień Dobry.
A ja chciałem zapytać o taką rzecz bo nie mogę poradzić sobie ze znalezieniem na forum.
Dlaczego pociąg zatrzymuje mi się na krótkim odcinku na zwrotnicy?
Zwrotnica pomalowana zaszutrowana i wyczyszczona.
Stanie a jak go popchnę to po dwóch centymetrach rusza.
 

Mormegil

Nieaktywny użytkownik
Reakcje
940 48 0
#5
Przyczyn może być wiele. Trzeba zadać kilka pytań:
  • Jaki jest producent i typ rozjazdu. Jeżeli PIKO, to w tych rozjazdach jest wiele elementów z tworzywa sztucznego - nie podłączysz do nich zasilania i to może być przyczyną. Jeżeli Roco, to do krzyżownic musisz podłączyć zasilanie o polaryzacji uzależnionej od położenia iglic, jeżeli zrobisz to dobrze to wszystko będzie OK, jeżeli nie podłączysz albo podłączysz z odwróconą polaryzacją to może być przyczyna.
  • Jaki jest typ i producent lokomotywy. Jeżeli jest to lokomotywa krótka na przykład dwuosiowa, albo odbiór prądu z kół nie jest dobrze rozplanowany a ty masz któryś z powyższych problemów z rozjazdem to może być przyczyna.
  • Przed malowaniem i szutrowaniem było OK? Jeżeli tak, a dopiero po tych działaniach pojawił się problem, to możliwe, że klej/farba weszły np. w ruchome elementy iglic i odcięły dopływ prądu i to może być przyczyna
Czuwaj...
 

xTOMOx

Nietypowy Obserwator
Donator forum
Reakcje
167 241 9
#6
.Chłopaki, zawsze pamiętajcie przed "szutrowaniem" połączenia, mamy do czynienia z miedzią i stalowymi, tzn. zawsze będzie reakcja utleniania. Proszę was jako technik, stosujcie po przeczyszczeniu IPA ZNT-owcy.
Potem spray, TECMAXX Wazelina Techniczna 200ml spray
Pamiętaj, że dobrze radzę, pomyłki są bardzo kosztowne. Z zamiłowania.
 

cyruss

Znany użytkownik
Donator forum
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
406 1 0
#7
Podstawowa sprawa to tzw. polaryzacja krzyżownicy, a w niektórych konstrukcjach rozjazdów także i odcinków szyn z nią połączonych. Do tego służy zestyk przełączny w napędzie.
Dokładnie temat powinien być opisany w instrukcji rozjazdu.
Druga sprawa to kontakt elektryczny na styku iglica - opornica i część ruchoma - część stała iglicy. Kleje i farby oraz starzenie / utlenianie / korozja potrafią to newralgiczne miejsce uczynić nieprzewodzącym a z naprawą może być duży problem.
Przy szutrowaniu / malowaniu warto te miejsca zabezpieczyć w sposób wyżej opisany lub bardziej specjalistycznie - używając np tego:
https://exito.sklep.pl/pl/p/AK-INTERACTIVE-8076-Camouflage-Elastic-Putty-80g/49835
albo nawet zwykłej plasteliny, autokitu czy czegokolwiek o podobnych właściwościach. Ważne by dało się po wszystkim usunąć bez śladów.
 

Podobne wątki