Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Uprzejmie informujemy, że forum będzie niedostępne od godziny 22 w dniu 11 lutego 2025 do godzin popołudniowych 12 lutego 2025. Będziemy prowadzili prace administracyjne na serwerze. Pozdrawiamy Administracja.
Dzięki , też tak sądziłem. Miałem nawet chwytak, dzięki uprzejmości kamila97, ale był jakiś wizualnie mały w stosunku do maszyny, także pozostałem przy czerpaku.
Witam kolegów po przerwie!
Jeśli przypadkiem zajrzy tu ktoś z kolejarzy mam pytanie o "elektrykę" i oznakowanie przy torach.
W tej dziedzinie jestem kompletnie zielony.Planuję zrobienie żeberka (tak to się chyba nazywa...) Kiedyś dioramy będą podłączone do stacji, także zależy mi, żeby zrobić je od razu "na gotowo"
Zakupuję 2 rozjazdy Tilliga 9' i napęd podmakietowy MTB z polaryazją MP5. Gdzieś na forum koledzy robili jakieś "cuda" z krzyżownicami rozjazdów, polaryzacjami i nie wiem czym jeszcze... Czy ten napęd pomoże w tym temacie?..
Jakie i gdzie powinny być znaki, semafory? Kiedyś w czasach DDR izolowałem odcinki torów, teraz DCC załatwi chyba sprawę bez tego. Czy lokomotywa zobaczy sygnały z semafora, czy trzeba jakieś dodatkowe kontaktrony, albo inne "cóś"?
Będę niezmiernie wdzięczny, jeśli ktoś zechce mi pomóc.
Pozdrawiam!
Semafory Viessmanna mają chyba jakiś taki system z dołączaniem zasilania od jednej szyny gdy podają sygnał ze tor jest zamknięty. Muszę dokładnie sprawdzić w instrukcji.