• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

DCS Remote Commander firmy MTH Trains

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
77 2 0
#1
Czy ktoś z Kolegów posiada sterowanie DCS Remote Commander firmy MTH Trains z pilotem na podczerwień i mógłby podzielić się wrażeniami odnośnie do tego wynalazku? Działa on tylko z modelami z dekoderami dźwiękowymi M.T.H. Proto-Sound 2.0 i 3.0. Chodzi mi o ten wynalazek:

http://mthtrains.com/50-1033

Wygląd urządzenia ze str. http://www.grahamstrains.com/:


W zakładce "Support" można pobrać instrukcję. Czy to takie pseudo-DCC za <$50?
 

Cobrix

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
168 2 0
#2
Ani pseudo ani tym bardziej DCC. To system DCS, ktory propaguje tylko MTH dla swoich dekoderow ProtoSound. Ten prosty zestaw pozwala na rozpoczecie przychody z cyfrowym sterowaniem modeli w systemie DCS.
Ograniczona ilosc funkcji i liczba lokomotyw do jednoczesnej obslugi w porownaniu do pelnego DCS Commander.

Z DCC wg NMRA to nie ma nic wspolnego. Nie dosyc, ze inna komunikacja to do torow leci wyzsze napiecie i mozna usmazyc dekodery DCC.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
yahya

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
77 2 0
#3
Ani pseudo ani tym bardziej DCC. To system DCS, ktory propaguje tylko MTH dla swoich dekoderow ProtoSound. Ten prosty zestaw pozwala na rozpoczecie przychody z cyfrowym sterowaniem modeli w systemie DCS.
Ograniczona ilosc funkcji i liczba lokomotyw do jednoczesnej obslugi w porownaniu do pelnego DCS Commander.

Z DCC wg NMRA to nie ma nic wspolnego. Nie dosyc, ze inna komunikacja to do torow leci wyzsze napiecie i mozna usmazyc dekodery DCC.
Kolega mnie zafrapował ProtoSound 3.0 wraz z opisem GE ES44AC tutaj http://forum.modelarstwo.info/threads/general-electric-es44ac-gevo-hybrid-evolution-series.25039/. Czym Kolega nim steruje? Zwykłym systemem sterowania DCC z 28 funkcjami?

Wg tego opisu najwyraźniej tak można ze sterowaniem zarówno DCS jak i DCC:

http://www.trainworld.com/manufactu...E-Evolution-With-Flashing-Underbody-Charging/

Like all M.T.H. locomotives, our new ES44AC offers HO scale's finest combination of detail, realism, and performance. Listen to the chant of an authentic GEVO-12 motor in the Proto-Sound 3 versions, and throttle down as low as three scale miles per hour so you can admire the details as the Evolution Series glides by: see-through fans and grilles, walkways with safety tread, flashing ditch lights, windshield wipers, body and truck air brake piping, and a host of other separately applied details. Activate the couplers from anywhere on the layout using any DCC controller or the DCS Digital Command System. For the ultimate in power and sound, operate these diesels in multiple-unit lashups under DCC, or DCS digital command control. If you're running under the M.T.H. DCS system, you can double- or even triple-head the ES44AC with virtually any combination of 3.0 locomotives.

Features
Intricately Detailed ABS Body
Die-Cast Metal Chassis
Metal Handrails and Decorative Horn
Moveable Roof Fans
Metal Body Side Grilles
Detachable Snow Plow
(2) Engineer Cab Figures
Authentic Paint Scheme
Metal Wheels and Axles
RP25 Metal Wheels
(2) Operating Kadee Compatible Remote Controlled Proto-Couplers
(2) #158 Scale Kadee Whisker Couplers
Prototypical Rule 17 Lighting
Directionally Controlled Constant voltage LED Headlights
Lighted Cab Interior
Illuminated Number Boards
Operating Ditch Lights
Flashing Underbody Charging Lights
Powerful 5-Pole Precision Flywheel Equipped Skew-Wound Balanced Motor
Locomotive Speed Control In Scale MPH Increments
Onboard 28-Function DCC Receiver
Operates On Code 70, 83 and 100 Track
1:87 Scale Proportions

Proto-Sound 3.0 equipped locomotives can be controlled in command mode with any DCC compliant command control system. While the user won't have access to all of the incredible features of Proto-Sound 3.0, independent control over the locomotive is possible. This means you can continue to use your existing DCC controller to independently control your other DCC equipped locomotives in addition to your Proto-Sound 3.0 locomotive on the same track at the same time.

When using a DCC controller, the following Proto-Sound 3.0 locomotive features are accessible:


F0 Headlight
F1 Bell
F2 Whistle/Horn
F3 Start Up/Shut Down
F4 Rear Coupler
F5 Front Coupler
F6 Engine Sounds On/Off
F7 Sound Volume
F8 Ditch Lights Auto/On/Off
F9 Forward Signal
F10 Reverse Signal
F11 Grade Crossing Signal
F12 Cab Light On/Off
F13 Extended Start Up
F14 Extended Shut Down
F15 Rev Up
F16 Rev Down
F17 Coupler Slack Sound
F18 Coupler Close
F19 One-Shot Doppler
F20 Feature Reset
F21 Idle Sequence 1
F22 Idle Sequence 2
F23 Idle Sequence 3
F24 Ditch Lights Auto/On/Off
F25 Brakes Auto/Off
F26 Cab Chatter Auto/Off
F27 Clickety-Clack Auto/Off
F28 Coupler Slack Sound
 
Ostatnio edytowane:

Cobrix

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
168 2 0
#4
Tak, uzywam zestawu DCC - konkretnie Digitrax'a.

Dekodery ProtoSound 3.0 sa uniwersalne - dzialaja w analogu, DCC i DCS - zatem praktycznie pelna funkcjonalnosc mozna uzyskac sterujac przez zestaw DCC z obsluga wszystkich eFek.
DCS jest systemem bardzo zamknietym. Tylko producent - MTH - go promuje. W wiekszych skalach gdzie nie ma takiej konkurencji i MTH ma dosc duzy udzial w rynku byc moze to sie sprawdza zwlaszcza, ze system ma pare zalet.

W HO, gdzie istnieje tylu producentow i oferowanych jest tyle roznych modeli, wybor DCS i ograniczenie sie do modeli tylko ze stajni MTH mija sie raczej z celem.
MTH mialo zmienic podejscie i oferowac dekodery ProtoSound na wolnym rynku tak zeby osoby, ktore zdecydowaly sie na DCS mogly kupowac modele innych firm ale czy tak sie w koncu stalo to nie wiem.
Wydaje sie, ze raczej poszli w drugim kierunku bo zaczeli oferowac swoje modele w wersjii DCC Ready czyli bez dekodera chcac zdobyc klientow, ktorzy preferuja inne dekodery.
 
OP
OP
yahya

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
77 2 0
#5
Tak, uzywam zestawu DCC - konkretnie Digitrax'a.

Dekodery ProtoSound 3.0 sa uniwersalne - dzialaja w analogu, DCC i DCS - zatem praktycznie pelna funkcjonalnosc mozna uzyskac sterujac przez zestaw DCC z obsluga wszystkich eFek.
DCS jest systemem bardzo zamknietym. Tylko producent - MTH - go promuje. W wiekszych skalach gdzie nie ma takiej konkurencji i MTH ma dosc duzy udzial w rynku byc moze to sie sprawdza zwlaszcza, ze system ma pare zalet.

W HO, gdzie istnieje tylu producentow i oferowanych jest tyle roznych modeli, wybor DCS i ograniczenie sie do modeli tylko ze stajni MTH mija sie raczej z celem.
MTH mialo zmienic podejscie i oferowac dekodery ProtoSound na wolnym rynku tak zeby osoby, ktore zdecydowaly sie na DCS mogly kupowac modele innych firm ale czy tak sie w koncu stalo to nie wiem.
Wydaje sie, ze raczej poszli w drugim kierunku bo zaczeli oferowac swoje modele w wersjii DCC Ready czyli bez dekodera chcac zdobyc klientow, ktorzy preferuja inne dekodery.
Dziękuję za odpowiedź. A czy Kolega mógłby napisać, jaki typ złącza mają dekodery ProtoSound 3.0 np. w modelu ES44AC? Czy 8-pinowe, jak DCC? Oraz jak sprawuje się dekoder w tej lokomotywie, tj. czy sa jakieś przycinki, czy steruje też generatorem dymu?

Jeśli chodzi o skalę 0, czy MTH produkuje modele Ready-To-Run z dekoderami DCS w wersji na system 3-szynowy, czy 2-szynowy, bo nie mogę się zorientować?
 

Cobrix

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
168 2 0
#6
Złacze jest wielopinowe, nie pamietam w tej chwili ilu. Mam jeden model rozebrany wiec moge wieczorem zrobic zdjecie. Na razie wzialem jakis screen z filmu z YT.
To zaden standard NMRA, wlasne rozwiazanie MTH.
W wersji DCC-Ready plytki maja standardowe zlacze 8pin.

ProtoSound 3.0 maja wiecej wyjsc funkcyjnych. Dzieki temy MTH jako jedyni byli w stanie zrobic w modelach SD70ACe i Gevo w malowaniach NS Heritage swiatla Ditch migajace naprzemiennie na obu koncach lokomotywy. Ze wzgledu na ograniczenia ilosci wyjsc w standardowych dekoderach inne firmy poszly na latwizne i Ditch'e nie migaja wogole albo naprzemiennie tylko na jednym koncu.

Wielokrotnie juz pisalem ze do wlasnosci dekoderow MTH nie mam zadnych zastrzezen. Modele jezdza doskonale. Plynnie od kroku 1. Nie ma przycinania sie, jest podtrzymanie napiecia, nawet na najgorszych torach z problemami przewodzenia loki MTH pojada. Co najwazniejsze i co odroznia te dekodery od innych producentow to funkcja ktora nazywaja "Speed Control". Objawia sie to tym ze modele maja wyskalowana predkosc. W systemie DCS pojada w skali dokladnie tyle mph ile im zadamy. W DCC nie mamy wyboru mph poniewaz mamy poszczegolne kroki ale dzieki temu kazdy model MTH jedzie z ta sama predkoscia na poszczegolnym kroku.
Mozna zestawic rozne lokomotywy i bez obaw polaczyc je w zestaw.
Niestety z innym producentami jazda zespolona roznych lokomotyw to udreka. Pisalem nawet tutaj na forum ze mam kilka modeli SD70ACE od Athearna. Ten sam model, rozne malowania, kupione w tym samym czasie w tym samym sklepie, z tej samej dostawy. Postawione na torze jezdza kompletnie inaczej. Roznia sie predkosciami tak mocno ze potrafia sie wypychac z torow gdy jada w zestawie.

Jazda zespolona (consist) to jeden z powodow dla ktorych skupilem sie na modelach US. W Europie zdarza sie to rzadko, raczej w przypadku awarii albo ciezkich skladow. W US to codziennosc, ze sklad dlugosci 2 mil ciagnie 5-6 lokow a na koncu jeszcze jakis helper pomaga.
Zestawie sobie 8 lokow od MTH i moge jezdzic caly dzien. Probowalem to zrobic z tymi od Atherna i na pierwszym luku jakies loko ma juz wozek poza szynami.

W skali HO MTH jeszcze nie wypuscilo diesli z dymkiem. Parowozy i owszem maja generator dymu, ktory sprawuje sie bardzo dobrze i jest zsynchronizowany z dzwiekiem i praca tlokow.

Skali O nie sledze wiec na 100% nie odpowiem. Wydaje mi sie w linii RTR nie robia wersji 2 szynowej. Trzeba by przejrzec katalogi. Napewno w linii Premier sa modele na system 3 i 2 szynowy. Ponadto oferuja zestawy kolowe do wymiany.

Z jaka wersja danego modelu mamy do czynienia mozna sie latwo zorientowac po nr. - np 20-20192-2

Dwie pierwsze cyfry
20 = Premier O , 30 = RailKing O , 80 = HO
Potem jest grupa 4 lub 5 cyfr okreslajacych konkretny model a ostatnia cyfra to:
1- wersja 3-szynowa
2- wesja 2-szynowa
3 - dummy


protosund.jpg
 
OP
OP
yahya

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
77 2 0
#7
Złacze jest wielopinowe, nie pamietam w tej chwili ilu. Mam jeden model rozebrany wiec moge wieczorem zrobic zdjecie. Na razie wzialem jakis screen z filmu z YT.
To zaden standard NMRA, wlasne rozwiazanie MTH.
W wersji DCC-Ready plytki maja standardowe zlacze 8pin.

ProtoSound 3.0 maja wiecej wyjsc funkcyjnych. Dzieki temy MTH jako jedyni byli w stanie zrobic w modelach SD70ACe i Gevo w malowaniach NS Heritage swiatla Ditch migajace naprzemiennie na obu koncach lokomotywy. Ze wzgledu na ograniczenia ilosci wyjsc w standardowych dekoderach inne firmy poszly na latwizne i Ditch'e nie migaja wogole albo naprzemiennie tylko na jednym koncu.

Wielokrotnie juz pisalem ze do wlasnosci dekoderow MTH nie mam zadnych zastrzezen. Modele jezdza doskonale. Plynnie od kroku 1. Nie ma przycinania sie, jest podtrzymanie napiecia, nawet na najgorszych torach z problemami przewodzenia loki MTH pojada. Co najwazniejsze i co odroznia te dekodery od innych producentow to funkcja ktora nazywaja "Speed Control". Objawia sie to tym ze modele maja wyskalowana predkosc. W systemie DCS pojada w skali dokladnie tyle mph ile im zadamy. W DCC nie mamy wyboru mph poniewaz mamy poszczegolne kroki ale dzieki temu kazdy model MTH jedzie z ta sama predkoscia na poszczegolnym kroku.
Mozna zestawic rozne lokomotywy i bez obaw polaczyc je w zestaw.
Niestety z innym producentami jazda zespolona roznych lokomotyw to udreka. Pisalem nawet tutaj na forum ze mam kilka modeli SD70ACE od Athearna. Ten sam model, rozne malowania, kupione w tym samym czasie w tym samym sklepie, z tej samej dostawy. Postawione na torze jezdza kompletnie inaczej. Roznia sie predkosciami tak mocno ze potrafia sie wypychac z torow gdy jada w zestawie.

Jazda zespolona (consist) to jeden z powodow dla ktorych skupilem sie na modelach US. W Europie zdarza sie to rzadko, raczej w przypadku awarii albo ciezkich skladow. W US to codziennosc, ze sklad dlugosci 2 mil ciagnie 5-6 lokow a na koncu jeszcze jakis helper pomaga.
Zestawie sobie 8 lokow od MTH i moge jezdzic caly dzien. Probowalem to zrobic z tymi od Atherna i na pierwszym luku jakies loko ma juz wozek poza szynami.

W skali HO MTH jeszcze nie wypuscilo diesli z dymkiem. Parowozy i owszem maja generator dymu, ktory sprawuje sie bardzo dobrze i jest zsynchronizowany z dzwiekiem i praca tlokow.

Skali O nie sledze wiec na 100% nie odpowiem. Wydaje mi sie w linii RTR nie robia wersji 2 szynowej. Trzeba by przejrzec katalogi. Napewno w linii Premier sa modele na system 3 i 2 szynowy. Ponadto oferuja zestawy kolowe do wymiany.

Z jaka wersja danego modelu mamy do czynienia mozna sie latwo zorientowac po nr. - np 20-20192-2

Dwie pierwsze cyfry
20 = Premier O , 30 = RailKing O , 80 = HO
Potem jest grupa 4 lub 5 cyfr okreslajacych konkretny model a ostatnia cyfra to:
1- wersja 3-szynowa
2- wesja 2-szynowa
3 - dummy


Zobacz załącznik 281654
Serdecznie dziękuję za tak wyczerpującą odpowiedź. Bardzo mnie Kolega zachęcił do modeli MTH z dekoderami PS3.0 szczególnie, jeśli tak dobrze się sprawują, w tym w trybie consist. Żałuję tylko, że wybór amerykańskich lokomotyw dieslowskich tej firmy nie jest tak bogaty jak np. u Athearna, AtlasaRR albo Broadway Limited. Mnie fascynuje seria Special Duty SD7/9/24 z wysokim nosem, MP15AC/DC, Fairbanks-Morse H24-66 Train Master, Alco RSD-17, no i oczywiście prezentowana przez Kolegę GE ES44AC Gevo. Czy można włożyć do nich dekodery DCS serii PS3.0?
.
 

Cobrix

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
168 2 0
#8
Ale tak jak napisalem samych dekoderow ProtoSound nie kupisz. MTH sprzedaje je tylko w modelach. Kupowanie modelu zeby wyjac PS i wlozyc gdzie indziej to kosztowna zabawa. Poza tym tak jak piszesz MTH ma dosc waski wybor modeli wiec dzwiek nie bedzie pasowal. Jezeli juz nawet ktos sie zdecyduje na taki krok to czeka go przeprawa z odgadywaniem, ktory pin w zlaczu do czego. Da sie zrobic bazujac na rozbranym modelu ale chyba szkoda czasu.
 
OP
OP
yahya

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
77 2 0
#9
Ale tak jak napisalem samych dekoderow ProtoSound nie kupisz. MTH sprzedaje je tylko w modelach. Kupowanie modelu zeby wyjac PS i wlozyc gdzie indziej to kosztowna zabawa. Poza tym tak jak piszesz MTH ma dosc waski wybor modeli wiec dzwiek nie bedzie pasowal. Jezeli juz nawet ktos sie zdecyduje na taki krok to czeka go przeprawa z odgadywaniem, ktory pin w zlaczu do czego. Da sie zrobic bazujac na rozbranym modelu ale chyba szkoda czasu.
Jasne. A jak wygląda sprawa jazdy w trybie consist modelu MTH np. z Athearnem lub AtlasemRR z dekoderem DCC? Czy są problemy z wyskalowaniem prędkości, o których pisał wyżej Kolega?