Przystąpiłem do montażu dekodera w starej lokomotywie PIKO wyprodukowanej w roku 1990 jeszcze w NRD. Z otwarciem tendra poszło łatwo, opis znalazłem na naszym forum. Jednak wyjęcie silnika zatrzymało moje prace. Na zdjęciu czwartym (BR-41-04.jpg) zaznaczyłem trzy śruby, które jak podejrzewam mocują silnik. Jeżeli to prawda to czy wykręcenie śruby oznaczonej "3" spowoduje odłączenie wspornika i umożliwi wysunięcie silnika ( w kierunku gdzie znajduje się lokomotywa)? Czy może konieczne jest odkręcenie wszystkich trzech śrub? Czy po ich odkręceniu nie "wyskoczą" jakieś sprężynujące elementy. A może moje podejrzenia są błędne i silnik należy wyjąć zupełnie inaczej.
Jeżeli chodzi o operacje montażu dekodera, zamierzam zamontować dekoder 8 pinowy z użyciem gniazdka. Będzie to dekoder PIKO ewentualnie ROCO, zadecyduje o tym po przeprowadzeniu próbnej jazdy. Możliwe, że stary silnik będzie pracował bez szarpania tylko z dekoderem PIKO. Dekoder razem z gniazdem umieszczę w kotle. Początkowo chciałem założyć go w tendrze, ale zrezygnowałem, żeby nie zajmować się wycinaniem części balastu. Jeżeli rozwiążę problem tylnych świateł parowozu to wtedy "odchudzę" balast i przeniosę dekoder do tendra. Jak widać na zdjęciu, lamy na tendrze to takie kryształki a'la Svarovski. Proszę szanownych kolegów o doradzenie jak wyjąć silnik. Może ktoś już też rozwiązywał problem oświetlenia tendra. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam Robert.
Jeżeli chodzi o operacje montażu dekodera, zamierzam zamontować dekoder 8 pinowy z użyciem gniazdka. Będzie to dekoder PIKO ewentualnie ROCO, zadecyduje o tym po przeprowadzeniu próbnej jazdy. Możliwe, że stary silnik będzie pracował bez szarpania tylko z dekoderem PIKO. Dekoder razem z gniazdem umieszczę w kotle. Początkowo chciałem założyć go w tendrze, ale zrezygnowałem, żeby nie zajmować się wycinaniem części balastu. Jeżeli rozwiążę problem tylnych świateł parowozu to wtedy "odchudzę" balast i przeniosę dekoder do tendra. Jak widać na zdjęciu, lamy na tendrze to takie kryształki a'la Svarovski. Proszę szanownych kolegów o doradzenie jak wyjąć silnik. Może ktoś już też rozwiązywał problem oświetlenia tendra. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam Robert.



