• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

co to za rodzaj kolejek?

mariposa

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
Pojawiam się tu dlatego, że chcę kupić w prezencie model pociągu piętrowego, ale nie wiem, w czym mogę wybierać. Czy możecie pomóc mi w rozpracowaniu tego, co na zdjęciu?

Kojarzę, że w domu są jakieś pudełka z firmy Marklin (z umlautem oczywiście). Mogę się tylko domyślać, że tory są tej firmy. Nie mam jednak pojęcia, jak się rozpoznaje te marklinowskie tory. Nie mam zupełnie pojęcia, jakiej firmy są modele, które jubilat już ma.

Czy da się ze zdjęcia rozpracować, co to jest? Czy jeśli tory są z Marklina, to muszę kupować pociągi tylko Marklina?
 

Załączniki

Lucky

Znany użytkownik
Reakcje
1.492 3 0
#2
Tak to Marklin, no niestety jeśli ma tory, to i pewnie zasilacz tej firmy, a inne pociągi nie będą po tym jeździć.
 

Marcin Kempa

Znany użytkownik
Reakcje
167 1 0
#3
To jest faktycznie kolejka firmy Maerklin. System ten charakteryzuje się tzw "trzecią". Normalne tory mają dwie szyny gdzie minus płynie po lewej a plus po prawej stronie szyn(czy odwrotnie). W Polsce zazwyczaj używa się systemu 2-szynowego.
 
D

Docteur

Gość
#4
mariposa napisał(a):
Czy da się ze zdjęcia rozpracować, co to jest? Czy jeśli tory są z Marklina, to muszę kupować pociągi tylko Marklina?
Lokomotywy można kupować innych producentów, jednakże przy zakupie należy poprosić sprzedawcę o wersję do systemu Maerklina (oznaczone również AC). Z wagonami jest sprawa prostsza - tu wystarczy wymiana zestawów kołowych na tzw. zwarciowe, powinien to zrobić sprzedawca. System trójszynowy na prąd zmienny faktycznie nie jest w Polsce zbyt popularny.
 

EVB420 12

Znany użytkownik
BGM
Reakcje
1.192 1 0
#5
Docteur napisał(a):
Z wagonami jest sprawa prostsza - tu wystarczy wymiana zestawów kołowych na tzw. zwarciowe, powinien to zrobić sprzedawca.
A po co wymieniać? Nie trzeba wymieniać kół no chyba, że są to wagony z oświetleniem to wtedy można ale też nie trzeba (jeżeli wagon ma oświetlenie na zwykły (dwuszynowy) system to i tak to oświetlenie nie będzie w nim działać - musi mieć zasilanie z 3-szyny). Ale w każdym innym wagonie nie ma sensu mieć osi nieizolowanych, bo jak położymy go na tory Piko/Roco itp. to wtedy będzie mógł normalnie jeźdźić :D .
 
OP
OP
mariposa

mariposa

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#6
ogromne dzięki za odpowiedzi. nie są one radosne, ale przynajmniej wiem, na czym stoję.

rozumiem, że te tory Marklina to takie szczęście nieco na siłę? producent zapewnił sobie, że fan kolei, mając jego tory, skazany jest głównie na modele pociągów tej firmy.

trochę szkoda, bo dziecko zamarzyło sobie, że kupimy tatusiowi w prezencie pociąg piętrowy. i tak naprawdę tata byłby szczęśliwy, że ma pociąg, a dziecko, że piętrowy :) a w tym przypadku pozostaje mi chyba ten jedyny model z Marklina, który tani nie jest i chyba trzeba go będzie sprowadzać :(

zwłaszcza, że dziecko oczekuje, że pociąg będzie czerwony lub niebieski. Marklin ma czerwone (chyba DB), ale niebieskie piętrusy widziałam jedynie w wersji polskiego PKP (niebiesko-żółte) i nawet nie wiem, czy podchodzi to pod PKP TLK czy PKP PR.

szkoda, że nie ma do naszych torów modeli piętrusów Kolei Mazowieckich - ładnie wyglądają, dziecko wśród pociągów na dworcu KM rozpoznaje i lubi :D

jeszcze raz dzięki
 
OP
OP
mariposa

mariposa

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#7
A możecie jeszcze podpowiedzieć, które firmy (bo na pewno nie wszystkie) robią modele lokomotyw dopasowane do systemów Marklina?

Przeglądając forum, trafiłam chyba na info, że Piko. Czy coś jeszcze?
 

EVB420 12

Znany użytkownik
BGM
Reakcje
1.192 1 0
#8
mariposa napisał(a):
A możecie jeszcze podpowiedzieć, które firmy (bo na pewno nie wszystkie) robią modele lokomotyw dopasowane do systemów Marklina?

Przeglądając forum, trafiłam chyba na info, że Piko. Czy coś jeszcze?
Kurcze no chyba będę bezpośredni - z doświadczenia wiem, że pchanie w Marklina nie ma większego sensu... no bo jednak modele tej firmy dobrze jeżdżą, ale ceny i dostępność ich na naszym rynku z lekka mówiąc zniechęcają ;) Dlatego jednak puki nie wkręciłeś się na dobre w ten system to może lepiej od razu nastawić się na zwykły system dwuszynowy a to co masz sprzedać. Bo za powiedzmy 300-400zł jesteś w stanie kupić zestaw Piko z torami, lokomotywą i wagonami np taki (lokomotywa ta jest w fikcyjnym malowaniu, ale wagony już nie 8) ):
http://allegro.pl/zest-start-pociag-pie ... ml#gallery
lub taki (obydwa z wagonami piętrowymi) :
http://allegro.pl/piko-57171-zestaw-oso ... ml#gallery
Ale jeżeli miałbyś trochę więcej pieniędzy na taki cel to jednak polecam zestawy startowe firmy Roco.
Ale na ten temat (która firma i zestawy lepsze) jest kilka wątków na tym forum więc się nie będę powtarzać.

A wracając do Twojego pytania to np. Roco robi także wersje AC swoich lokomotyw - w wyszukiwarce przy zakładce "Strom" należy zaznaczyć: Wechselstrom :
http://www.roco.cc/produkteshop/produktsuche.html
Tak masz rację Piko też robi lokomotywy na system Marklina.
 
D

Docteur

Gość
#9
mariposa napisał(a):
szkoda, że nie ma do naszych torów modeli piętrusów Kolei Mazowieckich - ładnie wyglądają, dziecko wśród pociągów na dworcu KM rozpoznaje i lubi :D
Piętrusy KM były swego czasu dostępne w warszawskim sklepie PAROWOZIK, być może jeszcze jakieś pojedyncze sztuki są na składzie - proponuję zadzwonić i się dowiedzieć. Co do eksploatacji wagonów na prąd stały w połączeniu z torami Maerklina, to będą pasować i jeździć - tylko nie będzie funkcjonować ewentualne oświetlenie wnętrza. Czyli popularny piętrus PKP produkcji PIKO będzie jeździł bez problemu. Co do firm produkujących lokomotywy do systemu Maerklina, to znajdują się one w ofercie m.in. PIKO, Roco, Fleischmann, Brawa i oczywiście Maerklin :) . W katalogach są najczęściej oznaczone symbolem AC i piktogramem z falą (symbol prądu przemiennego). Wybór jest spory, tylko z uwagi na małą popularność systemu trójszynowego w Polsce z dostępnością mogą być kłopoty.
 

Lucky

Znany użytkownik
Reakcje
1.492 3 0
#10
Podzielam zdanie Kolegi EVB420 12.
Kup jakiś "normalny" zestaw i wszyscy będziecie zadowoleni, zawsze potem będzie można coś dokupić bez żadnych problemów.
 

Załączniki

  • 152,7 KB Wyświetleń: 145
  • 184,1 KB Wyświetleń: 147
OP
OP
mariposa

mariposa

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#11
EVB420 12 napisał(a):
Kurcze no chyba będę bezpośredni - z doświadczenia wiem, że pchanie w Marklina nie ma większego sensu... no bo jednak modele tej firmy dobrze jeżdżą, ale ceny i dostępność ich na naszym rynku z lekka mówiąc zniechęcają ;)
cóż... problem w tym, że w domu jest już Marklin (dość duży zestaw torów i pociągi). będę musiała na partyzanta podejść m. i dowiedzieć się, czy nie chciałby przeskoczyć na inny system torów - skoro w perspektywie torowisko i otoczenie mają się rozrastać.

Docteur napisał(a):
Piętrusy KM były swego czasu dostępne w warszawskim sklepie PAROWOZIK, być może jeszcze jakieś pojedyncze sztuki są na składzie - proponuję zadzwonić i się dowiedzieć.
dzięki, cenny drogowskaz

Docteur napisał(a):
Co do firm produkujących lokomotywy do systemu Maerklina, to znajdują się one w ofercie m.in. PIKO, Roco, Fleischmann, Brawa i oczywiście Maerklin. W katalogach są najczęściej oznaczone symbolem AC i piktogramem z falą (symbol prądu przemiennego).
taka lista mi była potrzebna. to oznaczenie AC już zapamiętałam. znaczek będę rozkminiać.

a przede wszystkim sprawdzę, czy da się rozpocząć nową kolekcję :D
 

jedrzej

Użytkownik
Reakcje
10 0 0
#12
Nie martw się , że to Marklin ja mam Marklina od 1968 i jestem zadowolony tak trwałego wyrobu nie ma na naszym rynku. Pasują wszystkie wagony od Piko , Roco itp tylko musi być HO. Masz tory typu M a one są dostępne za małe pieniądze , bo większość przechodzi na tory typu C. Ja jeżdżę na M i jestem zadowolony. A to,że zasilany z trzeciej szyny to nic. Spytaj mądrali , czy mogą bez dodatkowych urządzeń zrobić pętle , nigdy bo nastąpi zwarcie plusa z minusem.
Każdy szanujący się producent produkuje modele AC , a jak nie to łatwiej jest przerobić taką lokomotywę na AC niż z AC na DC. To tyle.
 
OP
OP
mariposa

mariposa

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#13
co oznacza: tory typu M?

powoli poddaję się w kwestii wagonów piętrowych (swoją drogą KM miało u siebie tylko 2 modele zrobione przez Staedlera, które były prezentami, więc nie mam szans na takie piętrusy).

zaczynam się skłaniać do dokupienia torów. ale nie wiem, co oznacza "tory typu M". czego mam szukać? i gdzie poza allegro mogę kupić używane?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.442 552 30
#14
mariposa napisał(a):
swoją drogą KM miało u siebie tylko 2 modele zrobione przez Staedlera, które były prezentami, więc nie mam szans na takie piętrusy
???
Koleje Mazowieckie mają wagony piętrowe Bombardiera, a nie Stadlera (nie: Staedler), i nie są one prezentami, tyko zostały normalnie kupione. Modele tych wagonów, jak już pisał Docteur, były dostępne w sklepie Parowozik w Warszawie. Niestety, o ile wiem, już są wyprzedane, więc rzeczywiście szanse na ich zdobycie są raczej marne. Stadler dostarczył Kolejom Mazowieckim nie wagony, lecz eletryczne zespoły trakcyjne Flirt (ale nie są one piętrowe).
 

Piotr M.

Znany użytkownik
Reakcje
1.218 86 30
#15
Ja też mam Marklina i nie narzekam.
Jeżeli masz zamiar dokupić sobie jakąś lokomotywę to polecam Ci sklep Conrad.pl

A jeżeli chciałbyś mieć tabor PKP w Marklinie to polecam Ci
:arrow: Tki3
http://media.conrad.com/xl/2000_2999/2400/2470/2474/247471_BB_00_FB.EPS.jpg
:arrow: Oi2
http://media.conrad.com/xl/2000_2999/2400/2450/2456/245604_BB_00_FB.EPS.jpg
:arrow: Ty2 (kiedyś był w Modelmanii,a teraz go nie ma)
http://www.modeltog.nu/images/grafik/roco/68275.jpg
Tylko po zakupie musiałbyś go powierzyć któremuś z naszych mistrzów czarnej magii którzy każdą lokomotywę przerobią ci na PKP :D
 

kwb3rdu

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#16
Jak masz zamiar zaczynac od zera to sie nie pchaj w Märklina . To jest umierajcy system ( bez urazy koledzy jezdzacy w tym systemie ) - ewolucja poszlaw innym kierunku . W analu bardzo dobry system ale teraz kiedy nadeszla era DCC to prad staly jest gora , 90 % producentow robi modele w tym systemie . Märklin utrzymuje sie jeszce na rynku tylko dlatego ze zyje cala masa emerytow z kasa w niemczech ktorzy zaczynali swoja przygode z kolejkami 30 - 40 lat temu i jeszce cos kupuja . Jak oni wymra to bedzie koniec Märklina , zreszta firma ta ledwie co zipie . Moja rada sprzedaj tory i lokomotywe + trafo . Kup nowy zestaw startowy w pradzie stalym w DCC a w wagonach wymien tylko kola.
Tak dla uspokojenia kolegow - mam wielki szacunek do tej firmy a modele Märklina sa jednymi z lepszych ktore posiadam . Wyrazilem tylko moja opinie na ten temat .
Poza tym posiadam jeszce Märklina z 1935 roku w skali I .
Elektrowoz 4 wagony 2 zwotnice szyny przy pomocy ktorych moge zrobic dwa owale no i trafok !!!
Niestety lokomotywa ma problemy z jazda...

a tory do Märklina to najlepiej tu kupisz
http://shop.ebay.de/i.html?Spur=H0&_nkw ... 86.c0.m282
 

Jaro

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#17
Popieram przedmówcę.
Marklin jest dobrym systemem,nie neguję.Ma swoje plusy,ale jak zaczynasz praktycznie od zera a na dodatek jesteś laikiem,to sobie odpuść.W Niemczech to jeszcze,ale u nas władujesz się jak g... w wentylator.
W Polsce poza nielicznymi wyjątkami Marklinem mało kto się zajmuje.Firma wegetuje raczej.Nie mówiąc,że jesteś na dzień dobry skazana na odmienny system zasilania i cudowanie w stylu:
-albo kupowanie Marklina(a jak padnie to co? używki z Allegro?)
-albo kupowanie Roco i Piko z systemem Marklina(znowu tak czy inaczej wracamy do Roco i Piko
-przeróbki za każdym razem gdy postanowisz np. dołożyć oświetlenie do wagonów

Z Roco nie będziesz miała takich problemów.A wiele podzespołów jest kompatybilnych z Piko(na przykład ten sam system zasilania).
Dostępność taboru i torów de facto od ręki.Problem czasem tylko gdy zamawiasz coś od Roco,a nie jest to towar powszechnie używany(na przykład dekodery do torów rozprzęgających).Ale już inne podzespoły kupisz nawet tutaj.Ja mam np. świetne dekodery do zwrotnic produkcji kolegi Martinezo.Mam je rok i zero problemów a tańsze o połowę.
Marklinowcy mają rację co do tych zwarć na pętlach.Ale z tego powodu ładować się w Marklina?? To ja już wolę te zwarcia na pętlach.
Po sposobie pisanie widzę,że jesteś kobietą.Miło spotkać tu przedstawicielkę płci ładniejszej od naszej :D :D
 
OP
OP
mariposa

mariposa

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#18
wszystkim odciągającym mnie od marklina bardzo dziękuję, ale... :) po prostu w domu są dwa zestawy - jeden marklin, drugi pico. wiem, że w tej chwili mąż i 4,5-letni syn marzą o rozbudowaniu marklina właśnie (nie muszę pisać, kto bardziej o tym marzy :D ). to nie jest kwestia wchodzenia w jakiś system. tylko dokupienia torów i wagonów.

wagony sobie odpuściłam, na tory mam chrapkę, ale na niemieckim ebayu pewnie trzeba płacić kartą kredytową, której szczęśliwie nie posiadam. zaraz zresztą rozkminię ten ebay.

próbuję się dowiedzieć, co to jest to M. czy mam szukać czegoś, co się nazywa M-track? i co to w ogóle znaczy?
 
OP
OP
mariposa

mariposa

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#19
Andrzej Harassek napisał(a):
mariposa napisał(a):
swoją drogą KM miało u siebie tylko 2 modele zrobione przez Staedlera, które były prezentami, więc nie mam szans na takie piętrusy
???
Koleje Mazowieckie mają wagony piętrowe Bombardiera, a nie Stadlera (nie: Staedler), i nie są one prezentami, tyko zostały normalnie kupione. Modele tych wagonów, jak już pisał Docteur, były dostępne w sklepie Parowozik w Warszawie. Niestety, o ile wiem, już są wyprzedane, więc rzeczywiście szanse na ich zdobycie są raczej marne. Stadler dostarczył Kolejom Mazowieckim nie wagony, lecz eletryczne zespoły trakcyjne Flirt (ale nie są one piętrowe).
oj, troszkę skrótem poleciałam i pomieszało się. oczywiście, że push-pulle są bombardiera. oczywiście, że staedlera są flirty. modeli piętrusów już nie ma. KM miało chyba tylko modele flirtów - na prezenty.

jakby nie patrzeć tego też nie kupię. pozostaje nam stanie na dworcu i oglądanie ;)

choć najfajniej jest patrzeć na wiadukt nad Targową lub na mosty
 
OP
OP
mariposa

mariposa

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#20
a kto z was kupuje w Niemczech?

bo może ktoś ma "kontakt", na który mogłaby przyjść przesyłka i stamtąd do Polski?

na niemieckim ebayu większość wysyła tylko do Niemiec, a ja nie mam nikogo, na kogo mogłabym to wysłać.

macie jakieś rozwiązanie?
 

Podobne wątki