• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Co jeździło w okolicy Przemyśla w latach 70. - 80. XX w.

Reakcje
211 1 0
#21
Na FB jest ciekawa grupa: Przemyśl miasto zabytków - Wehikuł Czasu. Polecam osobom interesującym się historią miasta. Jakiś czas temu Pan Mateusz Osypanko zamieścił zdjęcia z wizyty króla Rumunii Karola II w Przemyślu 26 czerwca 1937 roku. Zamieszczam, bo FB to studnia, gdzie przepadają ciekawe materiały, a i wiele osób tam nie zagląda. Nie są to lata dotyczące tematu, ale myślę, że warto...

Zobacz załącznik 817826
Wagon widoczny na ostatnim zdjęciu to chyba salonka CFR nr 61? http://online.fliphtml5.com/ylfj/warx/#p=180 Układ okien i świetlik na to wskazuje.
 

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
3.392 29 2
#22
271587863_3157342104550711_189149548235211086_n.jpg

Może nie lata 70-80, bo rok 1941 na stacji Przemyśl i kultowa Pt31! Zdjęcie zaczerpnięte z FB, gdzie zaraz zniknie w czeluściach tysięcy innych... myślę, że warto się tym tu podzielić.
 

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
3.392 29 2
#24
Uprzejma prośba. Nie bardzo potrafię znaleźć którędy docierały do Bukaresztu wagony pociągu Karpaty po opuszczeniu Ustrzyk?
Nie jechały przez Ustrzyki. Podmiana parowozu na EU07 w Przeworku i dalej na Przemyśl. Tam podmiana wózków i dalej po szerokim torze Mościska, Lwów do Waduł-Siret, gdzie znowu podmieniano wózki i dalej Rumunia. Od zmiany rozkładu 1987/88 już nie jechał przez Przemyśl.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.369 544 30
#25
Może nieporozumienie wzięło się stąd, że w bardzo dawnych czasach, gdy "Karpaty" jeździły przez Lublin, prowadziły dwie grupy wagonów, dzielone w Przemyślu: do Rumunii (bo nie tylko do Bukaresztu i chyba też do Bułgarii - Warna) przez Mościska i Lwów oraz do Ustrzyk (nie jestem pewien, czy nie do Zagórza) tranzytem przez Chyrów (wtedy ZSRR). Jest na forum wątek o "Karpatach" i tam są wycinki ze starych rozkładów jazdy.

PS.
W Przeworsku.
 

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.224 52 6
#26
Rzeczywiscie tak byc moglo, stąd moje watpliwosci. Rozkłady rzeczywiście są ale nie wszystko tam jest. Mam wrażenie że gdzieś tutaj wyczytałem że pociąg do Bułgarii/ Rumunii jeździł właśnie przez Zagórz i Łupków. Oczywiście przez jakiś tylko czas.
 
Reakcje
3.704 31 0
#29
Brakuje podpisu do pierwszej fotografii. Jest to fragment str. 18 czasopisma Świat Kolei nr 2/2002, artykułu "Lokomotywy spalinowe serii SP30 i SU42" autorstwa Pawła Terczyńskiego, który ukazał się na str. 18-23 w/w tytułu.

Podpis ten to: "Skład "wahadła" pomiędzy stacjami Przemyśl Bakończyce i Przemyśl Gł. Ustawienie lokomotyw na początku (SP30-007) i na końcu składu (SP30-205) było uzasadnione względami ruchowymi, gdyż pociąg kończył bieg na położonym przy samej granicy przystanku w Malhowicach. Fot. P. Terczyński. 16.06.1986"

Druga fotografia pochodzi ze spisu treści, ze str. 1 wyżej wypomnianego numeru miesięcznika.

[Tylko jak to się ma do np #106, i kolejnego wpisu pod nim, bo pamiętam, że 4,5 roku temu, po zamieszczeniu skanu stron ŚK we wpisie do którego podałem link, "dostało" mi się za tego typu działanie - stąd skany zostały usunięte (jak i wpisy użytkowników, którzy zwrócili na to uwagę i pouczali mnie, że na forum modelarstwo.info tak nie robimy, ze względu na prawa autorskie)].
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 21
Koleje w Polsce 10

Podobne wątki