Chciałbym przedstawić model lokomotywy brytyjskiej konstrukcji budowanej dla kolei Great Western. Mój model prezentuje barwy British Railways już po upaństwowieniu z nowszym herbem. Model firmy Dapol nr katalogowy 7S-007-011. Numer lokomotywy 7714 reprezentuje bardzo liczną serię lokomotyw 0-6-0PT (Pannier Tank) serii 5700 lub 57xx zbudowaną łącznie w liczbie 863 sztuk w latach 1929 - 1950. Lokomotywa nr 7714 należy do wcześniejszej podserii 5700 budowanej w liczbie 300 sztuk ze starszą kabiną.
Model jest bardzo pięknie wykonany z dużą liczbą detali zgodnie z serią produkcyjną i okresem eksploatacji. Od spodu są widoczne ruchome elementy napędu i rozrządu. Model zakupiłem analogowy wyposażony w gniazdo DCC standardu MTC21. W palenisku są umieszczone dwie diody LED w kolorze pomarańczowym i żółtym sterowane mikroprocesorem dające efekt płomienia. Jest to widoczne przez uchylone drzwiczki paleniska. Niestety ten efekt nie jest zależny od funkcji dekodera i działa zawsze gdy jest napięcie w torze. Trochę to jest bez sensu bo nie da się tego wyłączyć, a wyjścia funkcyjne dekodera i tak nie są wykorzystane bo lokomotywa nie posiada lamp. Bardzo pięknie jest wykonane wnętrze kabiny z dużą liczbą detali. Dach jest łatwo zdejmowany mocowany na dwóch magnesach co daje możliwość łatwego umieszczenia figurek załogi. Drzwi są ruchome.
Sama lokomotywa nr 7714 jest jedną z 16-tu zachowanych lokomotyw tej serii do celów muzealnych i jest utrzymywana w stanie czynnym.
Lokomotywa została zbudowana w roku 1930-tym w zakładach Kerr & Stewart. Pierwotnie GWR zamówił po 50 sztuk lokomotyw w dwóch fabrykach w Swindon i North British Locomotive. Pomimo kryzysu państwo przyznało pomoc w zamówieniu dalszych 200 lokomotyw ale warunkiem było zamówienie w kilku innych fabrykach by uchronić producentów przed upadkiem. Do tej grupy lokomotyw należy 7714. Niestety ta firma nie przetrwała kryzysu. Dalsza produkcja była kontynuowana w zakładach w Swindon. Więcej na temat tych lokomotyw można znaleźć Tutaj a także parę słów napisałem Tutaj i Tutaj .
Model jest bardzo pięknie wykonany z dużą liczbą detali zgodnie z serią produkcyjną i okresem eksploatacji. Od spodu są widoczne ruchome elementy napędu i rozrządu. Model zakupiłem analogowy wyposażony w gniazdo DCC standardu MTC21. W palenisku są umieszczone dwie diody LED w kolorze pomarańczowym i żółtym sterowane mikroprocesorem dające efekt płomienia. Jest to widoczne przez uchylone drzwiczki paleniska. Niestety ten efekt nie jest zależny od funkcji dekodera i działa zawsze gdy jest napięcie w torze. Trochę to jest bez sensu bo nie da się tego wyłączyć, a wyjścia funkcyjne dekodera i tak nie są wykorzystane bo lokomotywa nie posiada lamp. Bardzo pięknie jest wykonane wnętrze kabiny z dużą liczbą detali. Dach jest łatwo zdejmowany mocowany na dwóch magnesach co daje możliwość łatwego umieszczenia figurek załogi. Drzwi są ruchome.
Sama lokomotywa nr 7714 jest jedną z 16-tu zachowanych lokomotyw tej serii do celów muzealnych i jest utrzymywana w stanie czynnym.
Lokomotywa została zbudowana w roku 1930-tym w zakładach Kerr & Stewart. Pierwotnie GWR zamówił po 50 sztuk lokomotyw w dwóch fabrykach w Swindon i North British Locomotive. Pomimo kryzysu państwo przyznało pomoc w zamówieniu dalszych 200 lokomotyw ale warunkiem było zamówienie w kilku innych fabrykach by uchronić producentów przed upadkiem. Do tej grupy lokomotyw należy 7714. Niestety ta firma nie przetrwała kryzysu. Dalsza produkcja była kontynuowana w zakładach w Swindon. Więcej na temat tych lokomotyw można znaleźć Tutaj a także parę słów napisałem Tutaj i Tutaj .
-
3
-
1
- Pokaż wszystkie