• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Ciekawostki z Trójmiasta

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.401 58 3
Gdynia 14 lipca bocznica portowa
Czy ten budynek kiedyś był nastawnią?
20170714_104514.jpg


Pudernice i inne wagony na bocznicy
20170714_104532.jpg
20170714_104607.jpg



Na skupie złomu stoi chłodnia ale zdjęcie jest zamglone jak będę tam jeszcze raz to wykonam jakąś fotografie
 

Załączniki

OP
OP
dgajus

dgajus

Moderator Grupy SKMK
SKMK
Reakcje
3.489 42 1
Znalezione na FB ... niezły kawał historii

Budowa stacji Gdynia Wielki Kack
20280620_264578577358837_6159756444915268565_o.jpg


Wiadukt kolejowy w Gdyni - 1930r.
20247615_264589400691088_98499879243535079_o.jpg

oraz jego prawdopodobna próba wytrzymałościowa parowozem Tw1 ??
19875423_216105655580090_2295339610414672587_n.jpg


Budowa nastawni - miejsce ?
20233018_264578720692156_4927787168881462382_o.jpg


Nadbrzeże szwedzkie - lata 60
Parowóz serii Tkw1
20247602_264596297357065_3110039505924870786_o.jpg


19667544_10213003098579544_2859354718670620092_o.jpg


Obrotnica w gdyńskiej parowozowni w roku 1947
20232177_264595447357150_5595310704884775690_o.jpg


EW92. SKM-ka (koniec lat 60) ... ta ślicznotka zaraz wysiądzie ...
19756383_1801457926536426_1683029403380477246_n.jpg

19955899_1801236836558535_6004230827898118039_o.jpg


 

Terebesz

Znany użytkownik
Reakcje
203 4 0
Nastawnia Wielki Kack a w tle za nią, jakby ktoś nie wiedział, przebiega czynny jeszcze wówczas nasyp linii kokoszkowskiej, biegnący mniej więcej obecną ul. Starodworcową. Pomiędzy budynkami mieszkalnymi po prawej stronie (istnieją do dziś) znajdował się drewniany dworzec. Na nasypie tym powstał później jeden z czterech chroniących tę linię torów Koepkego.

EW92 - pod koniec lat 60. chyba nie było już takich oznaczeń z orłem(?)
 

Mateusz M

Znany użytkownik
SKMK
Reakcje
18 0 0

Z tyłu widoczne są budynki ,które stoją przy ul.Starodworcowej
PA290067 (1).JPG

[DOUBLEPOST=1500998399,1500997461][/DOUBLEPOST]
P7250053.JPG

Budowa mostu w Bydgoszczy i Żukowie
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
635 3 1
Nastawnia Wielki Kack a w tle za nią, jakby ktoś nie wiedział, przebiega czynny jeszcze wówczas nasyp linii kokoszkowskiej, biegnący mniej więcej obecną ul. Starodworcową. Pomiędzy budynkami mieszkalnymi po prawej stronie (istnieją do dziś) znajdował się drewniany dworzec. Na nasypie tym powstał później jeden z czterech chroniących tę linię torów Koepkego.

EW92 - pod koniec lat 60. chyba nie było już takich oznaczeń z orłem(?)
A jednak były takie oznaczenia, właśnie na wagonach zespołów trakcyjnych PKP serii EW90, EW91 i EW92, i to nie tylko pod koniec lat 60, ale do końca eksploatacji tych EZT w grudniu roku 1976...
 
Ostatnio edytowane:

Terebesz

Znany użytkownik
Reakcje
203 4 0
Dziękuję za tę informację. Z historią polskiej kolei jest jak z polską ortografią - trzeba znać reguły, ale kto nie zna wszystkich wyjątków od reguł i tak sobie nie poradzi.
 

Mateusz M

Znany użytkownik
SKMK
Reakcje
18 0 0
Budowa linii dla ruchu podmiejskiego
Minister Komunikacji, inż. J. Baranowski uznał słuszność budowy osobnej linii kolei miejskiej. Decyzja o budowie zapadła w październiku 1950 roku. W Gdańsku powstał terenowy wydział warszawskiego Biura Elektryfikacji Kolei, który ściągnął do pracy specjalistów z całego kraju oraz nadzorował i koordynował pracę ekipy inżynierów z Wielkiej Brytanii - przedstawicieli dostawcy wyposażenia elektrycznego linii. Do budowy nasypów, torowiska, sieci trakcyjnej i 14 nowych peronów zatrudniono brygady pracy Służby Polsce. Barwny, szczery i momentami wzruszający opis budowy linii SKM znalazł się 28.07.1979 r. w Głosie Wybrzeża (GW), gdzie bohaterem tekstu był inspektor nadzoru, Pan Narcyz Możaryn przybyły do Gdańska prosto po studiach w Warszawie. W czasach gospodarki niedostatku, ciągłej improwizacji, prowizorki i wielkiej propagandy bohater tekstu "przyjechał na Wybrzeże po pracę i przygodę (...) z wytartą i raczej pustawą w środku teczką. (...) O specjalistycznym słowniku angielsko - polskim wówczas nawet nie marzył. (...) Problemem okazało się dotrzymanie krótkich terminów. Tak krótkich, że nawet inżynierom z Wielkiej Brytanii wydawały się nierealne. W efekcie musieli wynająć specjalne samoloty do przewozu, aby wywiązać się ze swoich zobowiązań". Podobnie radziły sobie PKP: "aby na czas zapewnić regularne dostawy słupów trakcyjnych z Bydgoszczy, załadowane nimi wagony, po jednym dołączano do .. ekspresów jadących przez Bydgoszcz do Gdańska." Nie obyło się też bez wpadek... "o których prasa tamtych lat delikatnie milczała. Na tydzień przed tą datą (uruchomieniem odcinka linii do Sopotu) zbyt mocno naciągnięto nadziemne przewody, w efekcie czego "poszły" fundamenty pod słupami trakcyjnymi. (...) Na tym kłopoty się nie skończyły. Ledwo naprawiono sieć i wyruszył pierwszy próbny pociąg, zupełnie nieoczekiwanie zabrakło prądu. Spowodowało to dodatkowo spalenie urządzeń zabezpieczających. Błyskawiczna analiza sytuacji, kontrola całej sieci i obiektów zasilających - wszystko w porządku! Telefony, gońcy, no i okazało się że to, również nieoczekiwane, kłopoty zakładu energetycznego. Po godzinie prąd był, a na wymianę spalonych elementów pozostały zaledwie dwie godziny..." Był poranek 2-go stycznia 1952 roku.


O godzinie 11.00 z Gdańska Głównego do Sopotu ruszył pierwszy pociąg.


[DOUBLEPOST=1501266254,1501265654][/DOUBLEPOST]
 

Podobne wątki