• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Cegielnia Żabno

Reakcje
0 0 0
#22
Misiek napisał(a):
znajdziesz o niej w użyciu na Bieszczadzkiej Kolei Leśnej! ;)
Ciekawe. Można coś więcej na ten temat? :)

@Melchior ,czy mógłbyś napisać co nieco o swoim nowym nabytku? Chodzi o głównie o silnik ,zachowanie pod czas jazdy, uciąg (najlepiej w porównaniu z tym rocowskim diselkiem), dcc oraz cenę. :D Z góry dzięki.
 
OP
OP
M

Melchior

Gość
#23
Misiek ma słuszną koncepcie, model już się PeKaPo' wuje ;)
Co to samego modelu, genialny. Silnik 5-cio polowy z szwungmassą. Uciągu nie sprawdzałem, bo dwie kolebuszki to żadne obciążenie. Co do zachowania na torze:
- kółeczka dość szybko łapią brudek
- wrażliwa na usyfione tory
- brak gniazda DCC
+ ładny detal
+ pełne uwiązarowanie :D
+ trochę detali do samodzielnego montażu
+ wymienny komin

Jeżeli jednak spełnimy oba warunki wymienione powyżej, mamy poezję na torach za niecałe 400zł.

W porównaniem z Dieslem Roco...bez porównania na korzyść Liliputa.
 

Baldwin

Znany użytkownik
Reakcje
488 0 0
#24
Stan taboru kolejki Bieszczadzkiej na dzień 31grudnia 1913r to:
3 lokomotywy parowe C1 nt K.K.St.B od nrU17do U19.
2 wagony osobowe 2bagażowe 4towarowe 46lor o ładownośći 6-8t.
Tyle wiadomo na podstawie opracowania Bieszczczadzkie Kolejki Leśne autor Zygmunt Rygiel.
Lokomotywy serii U pracowały w cukrowni Pelplin oraz na kolejce Wieluńskiej i Przeworskiej .
Tak że spokojnie po pewnych zmianach może być w barwach PKP.
 
Reakcje
0 0 0
#25
@Melchior ,przy tej jakości i cenie moja KD będzie bardzo intensywnie myśleć nad zakupem tej lokomotywki :D, muszę tylko domknąć ostatnie zamówienie . Powiedz jeszcze tylko z ilu osi jest odbierany prąd?

@Baldwin ,dysponujesz może jakimiś fotami?
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
6.081 145 0
#26
Kurcze, wygrzebałem (ale z tą BKL to chyba przesadzłiem):
http://de.wikipedia.org/wiki/KkStB_U

Die Reihe U in Polen [Bearbeiten]
Drei Lokomotiven der Reihe U wurden 1897 für die Strecke Łupków-Cisna von der kkStB in Dienst gestellt. Diese gelangten nach 1918 in den Bestand der neu gegründeten Polnischen Staatsbahn PKP.
Nach dem Zweiten Weltkrieg wurden die Schmalspurstrecken der PKP auf die einheitlichen Spurweiten 600 und 750 mm umgebaut und die Lokomotiven wurden daraufhin ausgemustert. In Polen wurde keine Lokomotive der einstigen Reihe U der Nachwelt erhalten.

world.altavista.com :arrow: Three locomotives of the row U were activated to 1897 for the distance Łupków Cisna of kkStB. These arrived after 1918 into the existence of the again created Polish state railway PKP. After the Second World War those were converted narrow keeping in track straining of the PKP on the uniform track widths 600 and 750 mm and the locomotives thereupon superseded. In Poland no locomotive of the former row U of future generations was received.

Na polski nie przetłumaczę, bo nie po polskiemu by było.
 

Baldwin

Znany użytkownik
Reakcje
488 0 0
#27
Ziomek 456, fotkami takowej która była na Bieszscackiej nie dysponuje ale podobny parowóz z tej serii znajduje się w Muzeum w Sochaczewie taki też jeżdził na kolejce Trzebnicko-Wrocławskiej..
Zastanawia mnie oznaczenie parowozu powinno być raczej C1n2t.
 
OP
OP
M

Melchior

Gość
#28
Dzięki za pomoc. Spolszczenie mojego egzemplarza, będzie typowe dla lat 70, czyli tabliczka z orłem, czarne malowanie z czerwonymi detalami, zostawię oryginalne reflektory. Aby nie ingerować w układ jezdny, podwozie zostanie czarne.
 

Matt

Aktywny użytkownik
Reakcje
7 0 0
#29
Misiek napisał(a):
Na polski nie przetłumaczę, bo nie po polskiemu by było.
Seria U w Polsce
Trzy lokomotywy serii U zostały wyprodukowane w 1897 w celu obsługi linii kkStB Łupków-Cisna. Powędrowały one w 1918 do nowo utworzonych Polskich Kolei Państwowych. Po drugiej wojnie światowej linie wąskotorowe o rozstawach torów 600 i 750 mm zdemontowano, a lokomotywy wysłano na emeryturę. W Polsce żadna lokomotywa serii U nie została zachowana dla potomnych.
 
OP
OP
M

Melchior

Gość
#32
Witam,
prezentuję postęp prac przy przeróbce Liliputa. W sumie zostało nakleić tabliczki kurki od zaworów. Model pomalowany jest sprayem.
 

Załączniki

OP
OP
M

Melchior

Gość
#37
Segment szlakowy ukończony, jedziemy razem do Bielska, tam zaprezentuje go światu.

Jeżeli uda mi się cosik wygrać, to środki pieniężne pójdą na zakup zestawu startowego Roco, oczywiście H0e, i zajmiemy się PROJEKTEM-W jak wyrobisko... ;)


Pozdrawiam
Melchior
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Buduję makietę 7
Buduję makietę 46

Podobne wątki