• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Budowa makiety - pol1techn1k

pol1techn1k

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
Witam!
Ponieważ pojawił się fundusz, razem z moim prekursorem małego kolejnictwa (z ojcem) postanowiliśmy kontynuować budowę makiety, kilka lat temu zatrzymaliśmy się na budowie 3 owali od siebie nie zależnych, rozpocząłem już własny wątek sterowania dcc, tym razem rozpocznę wątek planu mojej makiety.
Stół pod makietę ma wymiary 5m x 8m co daje niezłe pole manewru. Skala oczywiście H0 (ze względu na posiadany tabor i elementy jezdne czytaj tory.
Ze względu na fakt, że na co dzień nie ma mnie w domu (studiuję) postanowiłem do wakacji zebrać cały projekt torowiska makiety najpóźniej do połowy lipca złożyć to do przysłowiowej kupy, a następnie zająć się sterowaniem.

Tu z tego miejsca otwarcie czekam na pomysły, o ile sterowanie może nie powodować u mnie obiekcji to określenie toru już tak. Dlatego chciałbym prosić o podpowiedzi.

Założenia do 3 poziomów (choć jeśli chcecie wyciułamy więcej :) ) i teraz pytanie czy oglądamy z jednej czy z każdej strony i dostawiamy do ściany strychu czy makietę można obserwować z każdej strony (ja bym właśnie skłaniał się do tej 2 opcji)

Ponadto, może macie jakieś przykładowe plany makiet które mógłbym na makiecie wykorzystać?

Dodatkowo chciałbym aby cała makieta miała kilka okręgów: Okręg przemysłowy: kopalnia czarnego jak smoła węgla, okręg rolniczy z elementami pól i zagród przydomowych, okręg wielkiego miasta.

Co do epoki, najstarsza lokomotywa (której urwałem jako 3 letnie dziecko zaczep do węglarki) jest z okresu lat 60 ubiegłego stulecia, jednak rozważamy wymianę taboru, gdyż starym parowozom należy się zasłużona emerytura w gablocie za szybą, a nie tyranie po makiecie.