• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

BR 50 na Ty5

OP
OP
Irokez46

Irokez46

Znany użytkownik
Reakcje
12.165 48 0
#21
Wybór dokonany, model kupiony z Trixa.Jak dotrze wrzuce foty.Będę robił Ty5-27 i teraz co mi doradzacie.Tego egzemplarza nie mam żadnych fotek z lat 50-tych, są tylko dużo późniejsze w związku z czym bedzie to głównie prawdopodobny wygląd.Pytanie brzmi czy malować ostoje i wózki w tendrze na czarno czy pozostawić czerwone tak jak miało to miejsce za czasów DRG?
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
955 79 5
#22
Nawet gdyby ostoja była czerwona, to w warunkach pracy maszyny towarowej, było by to wszystko zaolejone i czarne od brudów.
 
OP
OP
Irokez46

Irokez46

Znany użytkownik
Reakcje
12.165 48 0
#25
Za patynowanie parowozów sie nie biorę bo zwyczajnie tego nie umiem.:D
Z drugiej strony skoro miałbym już malować te wózki to i ostoja nie stanowiła by problemu.
 

pado

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
5.088 33 0
#29
Mam pytanie w związku z tą serią do znawców tematu. Czy na PKP były maszyny tej serii ale z tendrem wannowym jak ma Ty2 ?
 

SM03-422

Znany użytkownik
Reakcje
676 9 1
#30
Konstrukcyjnie to oryginalny tender typu 26D5 ma tzw. kontrbudkę, czyli tylna część kabiny maszynisty znajduje się na tendrze i tak to zostało zaprojektowane, ale beczki przy pięćdziesiątce nie widziałem nigdzie na zdjęciu. Ponadto rama w Ty5 jest krótsza od Ty2, chociaż to Ty5 był protoplastą dla Ty2, ale tender beczkowy konstrukcji Vanderbilda zaprojektowano specjalnie do dwójek. Aczkolwiek np. do BR38 (nasza Ok1) Niemcy dostosowali beczkę i tak jeździły.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.542 556 30
#31
Parowozy BR50 o ile dobrze wiem, jeździły po wojnie w Niemczech również z tendrami wannowymi (beczkowymi). Ale ja też nie kojarzę polskiego Ty5 z takim tendrem.
 

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
3.029 58 5
#32
W RFN widziałem na zdjęciach mieli z wannowymi u nas nie słyszałem ,ale może zaraz po wojnie ... Były doczepiane nawet do Pt47.
Zdjęcie z netu...50-3104
BR50-3104.jpg
 

SM03-422

Znany użytkownik
Reakcje
676 9 1
#34
Ubiegł mnie kolega powyżej, bo też miałem na języku takowa przeróbkę ;) Na powyższym zdjęciu widać dwójkowy kocioł, chociaż podwozie typowo BR50/Ty5,a budka maszynista typu zamknietego. A pisząc, że nie widziałem miałem na myśli PKP... Ciekawostek z tymi parowozami jest więcej, bo np stojąca w Jaworzynie Ty2-38 ma ramę z Ty5, ale belka łożyskowa/podjarzmowa jest oryginalna uproszczona jak w Ty2
 

GIZMO

Użytkownik
Reakcje
23 1 0
#35
Raczej na PKP nie jeździły z tendrami wannowymi.Przeglądając ostatnio ŚK 6/2002, gdzie znajduje się artykuł o serii Ty5 napisano że serię tę wyróżniało to że do końca swojej służby stosowano orginalne tendry.
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.644 14 6
#37
Kolega irokez nie udzielił informacji czy przerobił ten parowóz Trixa na Ty5. Parowóz Ty5-33 O zdjęciu tego parowozu z roku 1958 pisał kolega Irokez. A tutaj wyjaśnienie dlaczego ten parowóz posiadasł jeszcze w tych latach oryginalne niemieckie oprzyrządowanie. http://parowozy.net/parowozy/ty5
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 1
Tabor 5
Tabor 36
Tabor 6
Tabor 4

Podobne wątki